شنبه, 07 مهر,1403

­

شنبه, 10 بهمن,1394

انتخابات و هشدارهای رهبری

انتخابات و هشدارهای رهبری
مـسـئله انـتـخـابـات، مـسـئله مـهـم امـسـالِ مـلت ایـران اسـت.

مـسـئله انـتـخـابـات، مـسـئله مـهـم امـسـالِ مـلت ایـران اسـت. البـتـه مـسـائل مـهـم داشـتـه ایـم، ایـن آخـر سـالی شـایـد مـهـمـتـریـن مـسـئله کـشـور کـه در سال جاری ما اتفاق می افتد، انتخابات مجلس است . البته هنوز تا آن وقت فاصله داریم و زمـان برای حرف زدن و گفتن هنوز باقی است ، بنده هم عرایضی دارم که ان شاء الله در وقـت خـود خـواهـم گفت . آنچه که امروز می خواهم به شما بگویم ، این است که ملت ایران انـتـخـابـات را قـدر بدانند. انتخابات یک نمایشگاه است برای نشان دادن عزم و رشد ملی مـلت ایـران، اسـتقامت ملت ایران ، دانایی و هوشیاری ملت ایران ، پایبندی ملت ایران به نظام مردم سالاری دینی .

آنـچـه کـه بـنـده در هـمـه انـتـخـابـاتـهـا تـاءکـیـد کـرده ام ، امـروز هـم هـمـان را در درجـه اول تاءکید می کنم، حضور مردمی و قدردانی مردمی است از انتخابات . من به شما عرض بـکـنـم ـ البـتـه حالا سربسته می گویم ـ سعی شد در این کشور، باب انتخابات بسته شـود تـا دشـمـنـان بـتـوانند بگویند نظام جمهوری اسلامی نظام مردمی نیست ؛ تلاش شد بـرای ایـن کـار، خـدای متعال نگذاشت؛ اراده الهی بر اراده بدخواهان فائق آمد، دلهای مردم به سمت انتخابات جذب شد در دوره های متعدد و بخشهای مختلف ؛ علی رغم دشمن ، مردم در انتخابات شرکت کردند. این انتخابات هم همانجور است .

آنچه که من عرض می کنم ، در درجه اول حضور مردمی است. در درجه بعد که البته حائز اهـمـیـت بـسـیـاری اسـت ایـن هـم ، پـیـدا کـردن نماینده اصلح است. آن کسانی که به وسیله شـورای نـگـهـبـان صـلاحـیـت آنـهـا اعـلام مـی شـود، مـعـنـایـش ایـن اسـت کـه ایـن از حـداقـل صلاحیت مورد نیاز برخوردار است . در بین این کسانی که اعلام می شوند، افرادی هـسـتـنـد بـا صـلاحیتهای بالاتر، افرادی هستند در سطح پایین تر. هنر ملت ایران و مردم شـهرها و حوزه های انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انـتـخـاب کـنـنـد؛ بـهـترین از لحاظ ایمان ، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت ، بهترین از لحاظ دینداری و آمادگی برای حضور در میدانهای انقلاب ؛ دردشناس ترین و دردمندترین نـسـبـت به نیازهای مردم را انتخاب کنند. اینها فرصتهایی هست ، بایستی مردم عزیز ما در همه جای کشور هوشیارانه ، با بصیرتِ تمام تلاش کنند، [فرد اصلح را] پیدا کنند و با راءی خـود مـسـجـل کـنـنـد و مـجـلس را ـ آن مـجـلسـی را کـه مـورد نـیـاز جـامعه کنونی ماست ـ تشکیل بدهند.

البـتـه مـردم تـوجـه باید داشته باشند که تبلیغات رنگین و متنوع ملاک نیست ؛ وعده های غـیـر عـمـلی ملاک نیست . من با خود نماینده های محترم در دوره های مختلف وقتی مواجه شوم ، بـه ایـنـهـا گـفتم : آقایان و خانمهای نماینده ! وظیفه نماینده این نیست که وعده عمرانی و فـلان پـروژه ، فـلان کـار را در منطقه انتخاباتی خود به مردم بدهد؛ اینها کار اجرائی اسـت، کـار دولت اسـت ، وظیفه نماینده این است که بتواند قانون مورد نیاز کشور را پیدا کند، آن قانون را جعل کند. وقتی قانون شد ـیـعـنی قاعده ای گذاشته می شود ـ دستگاههای اجرایی و قضایی مجبورند بر طبق قانون عمل بکنند و عمل می کنند. وعده های غیر عملی دادن ، وعده های بزرگ دادن ، اینها ملاک نیست ؛ بـایـد مـردم تـوجـه کـنـنـد؛ گـاهـی عـلامت منفی هم هست . از طرف علاقه مندان به نامزدهای انـتـخـابـاتـی گـونـاگون ، بداخلاقیهای انتخاباتی ، شایسته ملت ما نیست ؛ تهمت زدن آدمهای مؤ من را، مصونیت دار از لحاظ اسلامی و شرعی را؛ در معرض هتک آبرو قرار دادن در شـبنامه ها، در مطبوعات ، در پایگاههای اینترنتی و غیره ، اینها اصلاً مصلحت نیست . من به طور جد از همه کسانی که نسبت به نامزدهای مختلف علاقه مندی ای دارند، درخواست می کنم ، اصرار می کنم که این علاقه مندی خودتان را از راه تخریب دیگران ، اهانت به دیگران ، متهم کردن دیگران نشان ندهید. هر چه می خواهید، از نامزد مورد علاقه خودتان تمجید کنید، تـعـریـف کـنـیـد؛ امـا دیـگـران را تـخـریـب نـکنید. این علامت بدی است . بعضی جاها در دنیا معمول است اسرار خانوادگی یکدیگر را برملا می کنند، عکسهای پنهانی از هم می گیرند، افـشا می کنند. خوب ، همانهایی هستند که وقتی هم رفتند مجلس ـ دیده اید در تلویزیون ـ سـر یـک مـسـئله ای می افتند به جان هم ، با مشت و لگد با هم رفتار می کنند! اینکه امتیاز بـرای نـماینده نیست . آنچه که در مورد انتخابات باید به یاد مردم عزیز ما باشد، آماده شـدن بـرای حـضـور هـمه جانبه و گسترده در انتخابات و کوشش کردن برای شناسایی اصلح و مراعات کردن رفتارهای انتخاباتی است ، که این را عرض کردیم .

انـتـخـابـات کـه تـجـلی مـردم سـالاری اسـت ، در 28 سال گذشته به طور متوسط هر سال در این کشور برگزار شده و این یکی از شاخصه هـای مـهـم پـیـروزی مـلت ایـران اسـت زیـرا نشان دهنده حضور مردم ، تصمیم گیری مردم و شجاعت نظام اسلامی برای تکیه بر آرا و نظر مردم است .

نـظـام اسـلامـی هـمـواره بـر بـرگـزاری انـتـخـابـات اصـرار دارد و حـتـی در چـهـار سـال قـبـل که عده ای با راه انداختن یک نمایش و بازی قصد تعطیلی انتخابات را داشتند، بـا لطـف خـداونـد و ایـسـتـادگـی مـردم نـتـوانـسـتـنـد انـتـخـابـات را تعطیل کنند.

حمایت آمریکا از هر کسی در ایران یک ننگ است . هم مردم و هم آن دسته ای که رئیس جمهور آمـریـکـا از آن اعـلام حـمـایـت کرده است باید فکر کنند که چرا آمریکا می خواهد از آن دسته حمایت کند و آن دسته چه نقصی داشته که آمریکا را به فکر حمایت از آن انداخته است .

بـایـد مـراقب بود که انتخابات ملعبه دست بیگانگان نشود و گروه ها و افراد سیاسی بـایـد مـرزهـای خـود را بـا دشمن مشخص کنند زیرا اگر این مرزها کم رنگ و یا پاک شود، احتمال عبور دشمن از این مرزها و یا افتادن همراه با غفلت برخی افراد خودی در دامن دشمن وجود دارد.

گـروه هـا و افـراد سیاسی علاوه بر متمایز کردن مرز خود با دشمن ، باید مرز خود را با مزدوران ، نوکران و افرادی که در خدمت دشمن هستند نیز مشخص کنند.

مـردم ایـران بـایـد بـه طـور کـامـل مـراقب دشمن و مواضع او باشند تا بتوانند تصمیم صـحـیح خود را بگیرند و مطمئناً این بار نیز با لطف ، عنایت و هدایت خداوند، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد.1

پی نوشت:

1-   از مجموعه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیماه 1386

 حصون /  زمستان 1386 - شماره 14

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان