شنبه, 31 شهریور,1403

­

یکشنبه, 10 مرداد,1395

برگزاري مراسم سالروز شهادت امام صادق (عليه السلام)در مقطع تحصيلات تكميلي موسسه علمي تحقيقي مكتب نرجس(عليهاالسلام) مشهد

برگزاري مراسم سالروز شهادت امام صادق (عليه السلام)در مقطع تحصيلات تكميلي موسسه علمي تحقيقي مكتب نرجس(عليهاالسلام) مشهد

مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(عليه السلام) امسال نيز مانند سالهاي گذشته طي سه روز در مقطع تحصيلات تكميلي مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(عليهاالسلام) برگزار گرديد.

در اين مراسم كه با حضور عموم بانوان برگزار شد خانم پور حسيني (از اساتيد حوزه) ايراد سخنراني نمود.

       ايشان در ابتدا روايتي از امام صادق(عليه السلام) را نقل نموده گفت: امام صادق (عليه السلام) می­فرمایند: « سوگند به خدا که یاران پدرم از شما بهتر بودند؛ آنان گل بی خار بودند (خیر محض) اما شما خار بدون گل هستید (شر خالص). ابوصباح کنانی گفت: قربانت گردم پس ما یاران پدرتان هستیم. امام (عليه السلام) فرمودند: حال که چنین است شما در آن زمان بهتر از امروز بودید! ».

       خانم پورحسيني در ادامه توصيه ها و هشدارهايي از امام صادق(عليه السلام) را عنوان نموده و گفت: دشمن توان­ مندیهای ما را در بحث ایمان، علم و معرفت، معیشت و اقتصاد، خانواده و اجتماع نشانه گرفته است. با نگاهی اجمالی به فرمایشات امام صادق (عليه السلام) علاوه بر آشنایی با این خطرات و نفوذها، راهکارهایی برای برون رفت بدست می ­آوریم. امام مي‌فرمايند: « ابلیس دام­هایش را در این دار فریب (دنیا) نصب کرده و مقصودش از آن جز دوستان ما نیست.» و در بیانی دیگر جریان نفوذ دشمن و شبکه های پنهان و آشکارش را امام این­گونه هشدار می­دهند: « راستی شیطان را دام­هايي است که با آن­ها آشکارا شکار کند، خود را از دام­هایش نگهدارید ...». دشمن در صدد تضعیف ایمان، از بین بردن آن و یا متوقف کردن رشد ایمانی افراد است، بخصوص برای نسل­های آینده برنامه­های بسیار خطرناکی را آماده کرده است. رئيس مذهب تشيّع در جاي ديگر مي فرمايند: « آن­که بر کردارش توکل دارد هلاک است و آن­که بر گناهان دلیر است و به رحمت خدا امیدوار است (یعنی گناه می­کند و می‌گوید اشکال ندارد خدا با رحمتش می ­آمرزد)، نجات ندارد، كساني نجات مي‌يابند که میان بیم و امیدند ...».

     اين استاد حوزه سپس با اشاره به نامه‌ي امام خطاب به شيعيانشان در اين خصوص كه نباید اجازه دهیم ذره­ای علاقه در نفسمان نسبت به حرام پیدا شود، گفت: امام مي فرمايند: « مبادا نفس شما به چیزی که خدا بر شما حرام کرده آزمند گردد. زیرا هرکه هتک حرمت خدا کند در این­جا که دنیا است خدا میان او بهشت و نعمت­ و لذت و کرامتش که دائم و قائمند تا همیشه حائل گردد».

     ايشان در پايان توصیه­ هايی از امام صادق (عليه السلام) در مورد طبابت نفس عنوان كرد و گفت: امام فرمودند: « نفس (اماره­ات) را چون دشمنی که با او جهاد می­کنی و عاریه ­ای که برمی­گردانی قرار ده؛ زیرا تو طبیب نفس خویشی ..». و در قسمتی دیگر برای طبابت نفس می­فرمایند: « بر هرکه ما را شناسد سزاوار است که در هر شبانه روز کردارش را برابر خود عرضه کند و حساب خود را بکند اگر حسنه دید بر آن افزاید و اگر گناه دید از آن آمرزش خواهد تا روز قیامت رسوا نشود. خوشا بر بنده­ای که بر جفاکاران رشک نبرد به سبب نعمت­های دنیا و زیورهایش. خوشا بر بنده­ای که آخرت جوید و برای آن بکوشد ».

اين مراسم با ذكر مصيبت اهل بيت (عليهم السلام) به پايان رسيد.

روابط عمومي مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (عليهاالسلام)

 

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان