یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 28 فروردین,1396

برگزاری ادامه سلسله نشست های تبیین ویژگی های سیاسی-اجتماعی یاران امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری ادامه سلسله نشست های تبیین ویژگی های سیاسی-اجتماعی یاران امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

در ادامه سلسله نشست های تبیین ویژگی های سیاسی- اجتماعی یاران امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) خانم نصیری روز سه شنبه 96/01/29 در جمع طلاب مکتب نرجس (علیهاالسلام) سخنرانی نمود.

ایشان ضمن اشاره به دعای امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) یکی از ویژگی های یاران حضرت را "توبه و انابه" معرفی کرد (وَ عَلَى الشَّبَابِ بِالْإِنَابَةِ وَ التَّوْبَة) و گفت: جوانی که امام زمان برای مدینه فاضله مهدوی در نظر دارد باید این دو ویژگی را داشته باشد؛ در سیر حرکت ممکن است فرد دچار انحراف و اعوجاج شود و نیاز به توبه و انابه پیدا کند. توبه یعنی رو به خدا کردن و انابه یعنی برگشتن از راه کج و احتمال افتادن در دام شیطان را در نظر بگیرد.

خانم نصیری طبق فراز دیگر دعا « وَعَلى النِّساءِ بالحَياءِ وَالعِفَّةِ » خطاب به طلاب گفت: ما هم جوان هستیم و هم زن؛ برای مراقبت از جوانی، انابه و توبه لازم است و برای زن بودن حیا و عفت. "حیا" به معنای مراقبت از نفس در برابر هر گونه آلودگی هسته ی مرکزی تمدن اسلامی است.

وی افزود: ما انقلاب کردیم و جامعه تشکیل دادیم و تمدن هم باید تشکیل دهیم. هر فرد در جایگاه خودش اگر از خودش مراقبت کند و خود فرد سالم باشد، جامعه سالم شده ، فرزندان سالم خواهند بود و خانواده یعنی هسته مرکزی تمدن مهدوی سالم است.

ایشان با اشاره به تاریخ از حضرت آدم تا زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله) که بعثت روی داد بیان داشت: "بعثت" به معنی برانگیختگی است. آنچه قبل از بعثت رخ داد عصمت پیامبر(صلی الله علیه و آله) بود، در ما هم باید اول عصمت رخ بدهد تا برانگیختگی شکل بگیرد.

این استاد حوزه عنوان داشت: جامعه مهدوی وقتی تحقق پیدا می کند که هجرت صورت گیرد، جامعه ما جامعه هجری است و تاریخ براساس هجرت پیامبر(صلی الله علیه و آله) است. چون ویژگی این جامعه هجرت است و هجرت از رذیلت ها و پشت سرگذاشتن نفاسانیات را هم شامل می شود. باتوجه به رشد و حرکت جامعه هجری، در انقلاب هم امام فرزانه (ره) در دل افراد و جوانان انفجار نور کرد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد در جامعه مهدوی -از شروع هجرت تا زمان مهدویت- باید هجرت انجام شود، هجرت از همه ی آنچه که از ما خواسته شده است (و علی الشباب بالانابه و التوبه و علی النساء بالحیاء و الصفه).

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

 

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان