دوشنبه, 02 مهر,1403

­

دوشنبه, 27 فروردین,1397

برگزاری جشن مبعث در ساختمان شماره ۴ مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری جشن مبعث در ساختمان شماره ۴ مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

واحد فرهنگی ساختان شماره4 مکتب نرجس(علیهاالسلام)­ روز یکشنبه 97/01/26 مراسم جشن مبعث رسول اکرم (صلی ا... علیه و آله و سلم) را با سخنرانی خانم شایسته خوی (مدیریت) برگزار نمود.­

واحد فرهنگی ساختان شماره4 مکتب نرجس(علیهاالسلام)­ روز یکشنبه 97/1/26 مراسم جشن مبعث رسول اکرم (صلی ا... علیه و آله و سلم) را با سخنرانی خانم شایسته خوی (مدیریت) برگزار نمود.

در این مراسم بعد از مولودی خوانی طلاب مدیریت مکتب نرجس (علیهاالسلام)­ ضمن تبریک این عید بزرگ و اشاره به اعیاد پیش رو، بزرگترین عید در این زمانها را رهایی از جاهلیّت و ظلم و داشتن علم برشمرد و گفت: پیامبر اکرم (صلی ا... علیه و آله و سلم) ­در اوج جاهلیّت عرب مبعوث شد و آنهایی که دارای جمود فکری نبودند را هدایت نمود. پیامبری که برای هدایت آن قوم از هیچ کاری فروگذار نکرد، اما عده ای بودند که کر و کور و درواقع افرادی جامد بودند که حرف حق در آنها اثر نمی کرد، آیه نازل شد که وظیفه تو انذار است و هدایت با خداست.

خانم شایسته خوی در ادامه خاطرنشان کرد: پبامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) ­ابتدا بندگی کرد و عبد شد سپس برای هدایت بشر مبعوث گردید؛ پس عبد واقعی باید ابتدا از خود شروع کند و بعد هدایتگری را آغاز کند، این چنین نباشد که دیگران را هدایت کنیم اما خود عامل نباشیم. مراقب باشیم مثل آن افرادی نباشیم که در روایت آمده است: زبانشان در روز قیامت دراز است و افراد هدایت شده از روی این زبان رد می شوند و به بهشت می روند اما خودش عالم بی عمل است.

نکته جالب اینکه خداوند به پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) ­فرمود: ابتدا از قوم و خویشان خودت برای دعوت شروع کن، در مرحله بعد شهر و بلدت و در مرحله بعدی هدایت به سه کشور بزرگ نامه نوشت. پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) ­در طول ۲۳سال بزرگترین قدمها را برداشت و اکنون مصداق آیه «اذا جاء نصرالله و الفتح» را می­بینیم که هرروز به تعداد مسلمانان افزوده می شود و قوّت می­گیرد و ترس دشمنان از اسلام را می بینیم.

ایشان در ادامه تأکید کرد: سعی کنیم از امروز که روز مبعث است شبیه پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) ­شویم؛ پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلم) ­بسیار باادب بودند؛ در مورد ادب حضرت همین بس که صحبت کسی را قطع نمی کردند، قهقه نمی زدند و در عین حال همیشه متبسّم بودند، بسیار مرتب و تمیز و خوشبو بودند. نزد یارانشان و حتی دخترشان می­رفتند، با خانواده و دوستان زیبا سخن می­گفتند.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام)­ افزود: همه از افراد سالم خوششان می­آید زیرا حداقل آسیب زا نیستند. چند نوع ادب داریم که یکی از آنها ادب در گفتار است، با پدر و مادر با ادب صحبت کنیم و به بهانه صمیمیت آنها را بصورت مفرد صدا نکنیم و ....

در پایان یادآور می شود ادامه درس اخلاق استاد شایسته خوی در جلسه آینده برگزار می شود.

روابط عمومی مکتب نرجس(علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان