شنبه, 31 شهریور,1403

­

دوشنبه, 03 خرداد,1395

برگزاری دومین روزمراسم جشن نیمه شعبان در مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری دومین روزمراسم جشن نیمه شعبان در مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد
دومین روزمراسم جشن باشکوه نیمه شعبان روز یکشنبه 95/3/2 با حضور عموم بانوان در موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد برگزار گردید.

       دومین روزمراسم جشن باشکوه نیمه شعبان روز یکشنبه 95/3/2 با حضور عموم بانوان در موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا خانم شایسته خوی مدیر موسسه‌ی علمی تحقیقی مکتب نرجس(علیهاالسلام) به مهمانان خیر مقدم گفت.

وی ضمن خوش آمد به حضارافزود: این جشنها ومراسمات حکم روشنگری را دارد  وبنا به فرمایش مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای آن چه وظیفه‌ی همه‌ی امت اسلام است، مبارزه برای روشنگری است و این روشنگری جهاد است.

در ادامه ی مراسم پس از اجرای سرود و مداحی خانم پورحسینی (استاد حوزه) سخنانی را با موضوع "عمران و آبادانی دل در سایه ولایت" عنوان کرد.

وی گفت: بنا به فرمایش الهی"و من یعظّم شعائرالله  فانّها من تقوی القلوب" امروز با آمدن به خانه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشّریف) دلمان را مساعد پذیرش تقوای اولیه کردیم اکنون سعی کنیم رشدش دهیم. شاگردی به استادش گفت: "چرا من امام زمانم را نمی بینم؟" استاد گفت: "امشب غذای شور بخور و بدون این که آب بخوری بخواب. عطش تو برای دیدارامام زمانت باید مانند چنین تشنگی ای باشد."

وی سپس افزود: تشرف، ادب دارد، با همه انبیای الهی، حضرت عیسی، حضرت موسی و ... باید حرکت کنیم. با همه حضرات معصومین و شهدا و انبیا و صالحین همراه شویم و بدین شکل مشرّف شویم خدمت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشّریف) و میلادشان را تبریک عرض کنیم. نیمه شعبان بزرگترین عید شیعیان جهان است.

استاد پورحسینی در ادامه افزود: انسان دارای دو بعد مادی و معنوی است. در ماه شعبان مکرر در صلوات شعبانیه می خوانیم «واعمر قلبی بطاعتک» خدایا قلب من را با طاعتت آبادانی بده. لذا زمانی می‌توانیم به عمران و آبادانی قلب برسیم و ماه رمضان را درک کنیم و منتظر واقعی باشیم که اجابت صلوات شعبانیه را بگیریم. آن زمانی است که حیات پیدا کنیم و حیات ما با ارتباط با امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشّریف) میسر می شود، مسأله خیلی دقیق است، در شعبان جایگاه های ویژه داریم.

چه زمانی قلب ما زنده می‌شود؟ امام علی (علیه السلام) می فرمایند: اینکه ارتباطمان را با قرآن قوی‌تر کنیم، خدا قرآن را فرونشاننده ی عطش علمی علما قرار داده است.

به چند نکته توجه کنیم: تلاوت‌های قرآنی و روزانه رمضان ما با تدبّر و دقت همراه باشد. در صحبت از معاد، در بشارت بهشت، در آداب معاشرت و ... توجّه و تدبّر کنیم. در ماه رمضان تلاوت قرآن بسیار مبارک است و با آن کاستی‌های خود را کم می کنیم. اگر می خواهید عمران و آبادانی قلب داشته باشید بت نفس خود را بشکنید. که انشاءا... ما را آماده می کند. وقتی شروع کردیم نسبت به خود، خانواده و جامعه ی خود دغدغه پیدا می کنیم. بدین صورت قلب ما از خواب بیدارشده، عمران و آبادانی پیدا می کند. این مثال همان حیات طیبه قرآن است. حیات طیبه یعنی زندگی با خداوند.

گفتنی است در ادامه مراسم از بانیان، خیّرین و نیکوکاران در امور مؤسسه تقدیر شد و پس از اجرای سرود توسط طلاب واحد بین الملل و نمایش، برنامه با قرائت دعای فرج پایان یافت.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان