یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 23 اردیبهشت,1396

برگزاری سومین روز جشن میلاد حضرت ولی عصر (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) با سخنرانی خانم دکتر روح افزا در مکتب نرجس (علیهاالسلام)

برگزاری سومین روز جشن میلاد حضرت ولی عصر (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) با سخنرانی خانم دکتر روح افزا در مکتب نرجس (علیهاالسلام)

سومین روز جشن های نیمه شعبان مکتب نرجس(علیهاالسلام) در روز میلاد بابرکت حضرت صاحب الزمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) جمعه 96/02/22 با سخنرانی خانم دکتر فرشته روح افزا (استاد دانشگاه، پژوهشگر حوزه زنان و خانواده و معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی) برگزار شد.

یادآور می شود در این مراسم برنامه های دیگر جشن از جمله مولودی خوانی، اجرای نمایشنامه "رسم پروانگی"، سرودخوانی طلاب امور بین الملل، برگزاری مسابقه و اهدای هدایا و تقدیر از خانواده شهدا و ... اجرا شد.

گزیده ای از سخنرانی خانم دکتر روح افزا بدین شرح است:

ایشان ابتدا ضمن تبریک عید بزرگ ولادت حضرت صاحب الزمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) بیان داشت: همه دلیل هستی اوست همه غایبند الا او؛ اوست که تمام ساعات مراقب ماست ولی چرا ما از او دوریم. اگر نمی شود از نزدیک حضرت را زیارت کنیم اما ایشان که حال مارا می­فهمند.

وی ضمن اشاره به شب نیمه شعبان گفت: دیشب مانند شب قدر و شب زیارتی امام حسین (علیه السلام) بود. ما چگونه می توانیم یک آدرسی از حضرت پیدا کنیم و دیگر به ایشان غایب نگویم. یک روایت داریم که کمک می کند حداقل در قلب خود او را حاضر بدانید. آن فرازهای دعای ندبه که می گوید: « اين الشموس الطالعة اين الاقمار المنيرة اين الانجم الزاهرة » ولی او به ما پیغام می دهد من از لحظه لحظه تو آگاهم؛ آن زمانی که خطا می کنیم باید بدانیم از ولایتش خارج می شویم؛ وقتی خطا سر می زند در ولایت الهی نیستیم و در ولایت شیطان قرار می گیریم. درآن زمان بدانید امام دارد نگاه می کند.

در روایت داریم حضرت زهرا (علیهاالسلام) الگوی امام زمان است؛ وجه تمایز حضرت زهرا (علیهاالسلام) در نوع ولایت مداری ایشان است. احادیث بسیاری در مقام آن حضرت شنیدیم چرا حضرت زهرا الگوی حضرت می شوند؟ آن کسی که الگوی امام ماست، به مراتب اعلی باید الگوی ما نیز باشند ...

این استاد دانشگاه در ادامه با طرح این پرسش که اگر باور مهدویت نبود چه می شد؟ تصریح کرد: الان فعالیت شیاطین خیلی بیشتر از زمانهای دیگر است. بنده در ضمن مطالعاتم هیچ فرقه ای را پیدا نکردم که اندیشه مهدویت را نداشته باشند. همه ادیان معتقدند که باید منجی نجات بخش بشریت بیاید، چرا که ادیان الهی پیامشان یکی است. کتاب قرآن برای همین آمد. صهیونیست نتیجه انحراف یهود شد. یکی ازدوستان که برای تحصیلش به واتیکان رفته بود، در ادامه تدریسش به دلیل پرسشگری و دقت در فعالیت آنها بیرونش کردند، او دیده بود پاپ اعظم نماز می خواند و پرسیده بود که این حرکات چیست؟ در جوابش گفته بود: این عبادتی سفارش شده برای همه مسیحیان است اما چون مردم کشش ندارند ما از عامه مردم نمی خواهیم انجام دهند. از طرفی دیگر با یهود هم اشتراک داریم حجاب زن یهود را در حال حاضر داریم که عیناً مانند زنان عربستان است و در تلاویو خانم یهودی حجاب مشکی با نقاب دارد.

وی در ادامه افزود: پس اگر اعتقاد به منجی نباشد ناامیدی می آید. چینی ها و ژاپنی ها سکولار و کافر مطلقند برای همین خودکشی در این کشورها زیاد است چون اعتقاد به منجی ندارند. تمام فرق دنیا تحت عناوین مختلف در کتاب­هایشان به منجی بشریت معتقدند و منتظر ظهور ایشان هستند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد ما به چه کسی می گوییم غایب؟ در حالیکه خودمان در ظلمات گناه گرفتاریم چرا به او می گوییم غایب! سرمان را بالا بیاوریم، چاره کار یک یا مهدی است، او ما را نجات می دهد و از منجلاب گناه بیرون می آورد، چشم کور گناهکاران را شفا می دهد. نور حضرت زهرا (علیهاالسلام) را نشان می دهد که الگوی امام زمان هستند؛ اخلاص حضرت زهرا (علیهاالسلام) بود؛ اگه تمام وجودش را برای خدا خرج نمی کرد و اگر قلب رئوفش نبود الگو قرار نمی گرفت.

وی خطاب به حضار گفت: نقش ما این وسط چیست؟ بچه های ما گرفتار گناه شدند، در کشور شیعه با وجود شیطان پرستی و ... اگر پرچم دین را به دست نگیریم غرق می شویم.

معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این هفته در آستانه انتخابات یک تحقیق کوچک کافی است، چرا که تمام دنیا چشمشان به اینجاست. در جریان فتنه88 من بین مسلمانان خارج از کشور بودم آنها به ایرانی بسیار احترام می گذاشتند و همه آنها چیزی می گفتند، یک نفر گفت: ای بی عرضه ها اگه نمی توانید این رهبر را حفظ کنید بروید کنار همه امید دنیا به ایشان است. یک بنگلادشی گفت: شما نمی دانید اگر کشور ایران زمین بخورد، همه مظلومین دنیا زمین می خورند، ما چشم امیدمان به این کشور است که می تواند به ظالم بگوید نه.

ایشان در ادامه گفت: روز قیامت جواب حضرت زهرا (علیهاالسلام) را چگونه بدهیم؟ درست است همه منتظرند اما همه قلبها از گناه فسرده شده است،« ظهر الفساد فی البر والبحر». چرا در کشور ما حمایت از تن فروشان صورت می گیرد! در سند 2030 تمام ارزشهای اسلامی کنار زده می شود! می گویند اگر شما از امام حسین (علیه السلام) تدریس کنید بچه ها خشونت زا بار می آیند، در حالیکه که تمام هدفش برابری جنسیتی و فساد است. خشونت علیه زنان می گوید: چرا باید رضایت از همسر و پدر بگیریم!

خانم دکتر روح افزا تأکید کرد روح شهدا را به شهادت می گیرم که اگر انتخاب غلط بکنید پرچم دین را زمین گذاشتید. فقط بدانید امام حسین (علیه السلام) بچه شش ماهه را تقدیم کرد و حضرت زهرا (علیهاالسلام) تمام هستی اش را پشت در داد، حضرت زینب چیزی نخواست غیر از حجاب در­ نزد یزید ملعون. اگر الان حرم حضرت ابالفضل عباس(علیه السلام) وجود دارد چون به دنبال منجی عالم بشریت بود. پشت در حضرت زهرا (علیهاالسلام) مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را صدا زد. می گویند به تن فروشان بگویید کارگرجنسی! جگرخانواده شهدا می سوزد. چرا فرهنگ شهادت را تحت عنوان خشونت مطرح می کنند.! ما با انتخاب نادرست پرچم دین را کنار گذاشتیم.

وی در پایان یادآور شد بدانید امروز پرونده مان دست امام زمان است. به خودمان رجوع کنیم. قدمی که الان داریم برمی داریم به همه مستضعفین جهان نوید زنده بودن راه شهدا را می دهیم «و نرید وان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم وارثین» رأی دهید. شعار نمی دهم؛ به این فکر کنیم روز آخری که وقت ملاقات باخداست در یوم الحسره شرمنده نباشیم.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان