دوشنبه, 02 مهر,1403

­

شنبه, 19 خرداد,1397

برگزاری مراسم احیای لیالی قدر در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم احیای لیالی قدر در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

مراسم احیای لیالی قدر امسال نیز 13و 15 و17 خرداد ماه در مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام) برگزار گردید.

در این مراسم دعای شریف افتتاح ، ابوحمزه ثمالی و جوشن کبیر قرائت گردید و خانم شایسته خوی مدیر مدرسه سخنرانی نمود و در ادامه مراسم قرآن سرگرفتن، مداحی و مرثیه خوانی ویژه شهادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) انجام شد.

مراسم احیای لیالی قدر امسال نیز 13و 15 و17 خرداد ماه در مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام) برگزار گردید.

در این مراسم دعای شریف افتتاح ، ابوحمزه ثمالی و جوشن کبیر قرائت گردید و خانم شایسته خوی مدیر مدرسه سخنرانی نمود و در ادامه مراسم قرآن سرگرفتن، مداحی و مرثیه خوانی ویژه شهادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) انجام شد.

خانم شایسته خوی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و بنابر صحبتهای اخیر مقام معظم رهبری ابتدا با طرح این مسأله که "چه کنیم که نعمت انقلابمان حفظ شود؟" گفت: امیدوارم تنها مدعی انقلابی نباشیم و صحبتهای رهبری را فقط بنر و پوستر نکنیم بلکه عملیاتی کنیم.

وی افزود: حرکتی که امام در 15 خرداد انجام داد در سال57 خودش را نشان داد و انقلاب پیروز شد وامام فرمودند: شاید آن چیزی که انقلاب ما را در بین انقلابهای جهان منحصربه فرد کرد بحث تشکیل حکومت اسلامی است. امام براین تفکر که دین نمی تواند حکومت کند خط بطلان کشید آن هم در زمانی که افیون و هلاکت ملتها را دین معرفی می کردند. امام کاری کرد که نه تنها دین بارور شد، بلکه توانست در قالب حکومت عرض اندام کند و در واقع انقلاب ما کاری کرد که نشان داد دین می تواند حکومت کند.

وی در ادامه تأکید کرد: ما مسئولیم که جوانان امروز را با جریانات و چگونگی شکل گیری انقلاب آگاه کنیم چراکه جوان امروز آن دوره را درک نکرده و تحت تأثیر جریانات قرار می گیرد. وظیفه ما آگاهی دادن است تا جوانان مدافع انقلاب باشند نه دنباله رو جریانات منحرف.

ایشان به نقل از مقام معظم رهبری گفت: آن کسانی که انقلاب کرده، مبارزه کردند، زندان رفتند و شکنجه شدند به دنبال بدست آوردن حکومت و پست وریاست نبودند و هدفشان تشکیل یک حکومت اسلامی بود.

وی تاکید کرد این انقلاب باید استمرار داشته باشد چراکه انقلاب یک موجود زنده است، رشد می­کند و مرحله اکمالش انقلاب جهانی حضرت مهدی (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) است. این انقلاب موتور حرکت قدرتمندی است برای بیداری انقلاب های جهان و تقویت حرکت های رهایی بخش در جهان معاصر. وی به نقل از رهبری گفت: این انقلاب استمرارش به مدیریت انقلابی نیاز دارد کسی که فکر و دغدغه اش انقلابی باشد.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که انقلاب پیروز شد همه قدرتهای پوشالی دنیا قصد براندازی آن را داشتند، این نوزاد متولد شده اکنون به بلوغ رسیده و می خواهند او را ازبین ببرند. انقلاب ما پنج مرحله دارد و ما در مرحله سوم آن هستیم و مرحله پنجم آن بسیار مهم است که اگر نسل امروز با آن آشنا نشود انقلاب از بین خواهد رفت. این انقلاب در مرحله اول به تحقق ارزشها نیاز داشت ومرحله دوم استقرار حکومت بود، مرحله سوم دولت انقلابی با اجرای جزء به جزء قوانین اسلامی است. مرحله چهارم جامعه انقلابی و مرحله پنجم تمدن انقلابی است.

ایشان یکی ازعوامل استمرار انقلاب را حکومت ذکر کرد و علت دوام نیاوردن حکومت حضرت علی (علیه السلام) را باور نداشتن توسط مردم آن زمان دانست و گفت: نباید آهنگ ناامیدی زد چراکه این ناامیدی آب به آسیاب دشمن ریختن است. حضرت علی(علیه السلام) به اهل کوفه گفتند: «من از پنج خصلت شما رنج می­برم؛ ناشنوایانی هستید که گوش دارید، لال هایی هستید که صحبت می کنید، نابینایانی هستید که چشم دارید، نه آزادمردان راستینی هستید که در هنگام رویارویی با دشمنان درست عمل بکنید، نه برادران قابل اطمینان در هنگام ابتلائات و آزمایشهای الهی» و حضرت فرمودند من از این 5 خصلت رنج می برم. خانم شایسته خوی گفت: این پنج خصلت نشانه اختلال روانی و دوری از میانه روی در یک جامعه است، و تاکید کرد امروز دشمنان ما روی گوش ها و چشم های ما اثر می گذارند و حتی روی صحبت های ما هم تأثیر می گذارند. دشمن اصلی ما نفس ماست چراکه هرچه دوست داریم می شنویم و می گوییم و در مقابل هر حرفی سکوت می کنیم. چرا اطاعت از ولایت فقیه نیست؟ ما انقلاب کردیم برای این که قوانین اسلامی را پیاده کنیم و برای اجرای آن باید رهبری هم باشد. اگر بعضی ها خودخواهی و فشلی می کنند و حرف حق را نمی زنند به معنای زیر سئوال بردن تمام حکومت و فساد حکومت نیست و باید جوانان را از این امر آگاه کرد. منظور از ناشنوایان گوش دار این است که حقایقی را که باید از راه گوش به منطقه درک وارد کنیم وارد کانال گوش نمی کنیم و هرآنچه را که خود دوست داریم وارد گوشمان می کنیم. حواسمان باشد مانند طلحه و زبیر نباشیم که فتنه برپا کردند و جنگ به راه انداختند، مردم زمان حضرت سست عنصر بودند و حضرت بسیار رنج بردند. اگر مردم و جامعه ما نگاهشان به انقلاب نگاهی باشد که نه حرف رهبر را بفهمند و نه حاضرشوند برای بهبود شخصیتشان گامی بردارند همان خواهد شد که برای حکومت حضرت پیش آمد. مردم ما همیشه باید در صحنه باشند و نسبت به حکومت باور داشته باشند واگر یقین نباشد این نعمت را از ما خواهند گرفت. حضرت علی(علیه السلام) می فرمایند: خودخواه نباشید نتیجه خودخواهی تحقیر است. خود خواهی خودستیزی است و این بیماری علاج ندارد مگر اینکه به خدا خواهی برسد.

این استاد حوزه در دومین شب قدر با اشاره به قیام پانزده خرداد سال 42 گفت: امام در 12 خرداد42 یک سخنرانی آتشین داشتند و افشاگری کردند اما حرف های ایشان را­ مسئولین آن زمان درک نکردند همچنان که امروز حضرت آقا واضح تر از واضح حرف می زنند اما گویا برخی مسئولین چند قدم عقب تر هستند.

ایشان گفت: سه محور اصلی در 15 خرداد برای استمرار انقلاب بسیار حیاتی بود و دشمن به خوبی آنها را تشخیص داد. یکی از محور ها مردم است دشمن می خواهد ما را با سرگرم کردن و مشغول کردن به دنیا و رفاه زدگی و ناامید کردن، از مسائل اصلی بازدارد و مشغول مسائل حاشیه ای مثل فضای مجازی که اصل نیست کند. در واقع امتیاز انقلاب ما مردم هستند، عنصر دوم رهبری است، ما در نعمت غرقیم چرا که رهبری با اقتدار داریم. عنصر سوم مذهب و روحیه شهادت طلبی است و همین ها باعث شد انقلاب رشد کند و به پیروزی برسد. حسب فرمایش حضرت آقا آرمانهای انقلاب عبارتند از: عزت وافتخار ملی که اگر داشته باشیم برای حفظش باید تلاش کنیم، عدم وابستگی، آزادی مبتنی بر قانون، رفع تبعیض، نجات از عقب ماندگی، رشد اخلاقی معاشرتی و آماده سازی برای رشد معنوی.

ایشان گفت: موانع استمرار انقلاب را می توان به موانع درونی و بیرونی تقسیم کرد. یک مانع درونی استمرار انقلاب این است که مساله را درست نفهمیم و درست و غلط را تشخیص ندهیم همچنانکه­ حضرت علی(علیه السلام) در خطبه 69 نهج البلاغه می فرماید: خدا روی شما را خوار و پست و حظ و نصیب شما را تباه گرداند زیرا آنچنان که باطل را می شناسید با حق آشنایی ندارید و آنچنان که حق را از بین می برید باطل را نابود نمی سازید، نفرین برشما مردم که جهل واعراض به حق دارید.

وی افزود: مانع دیگر بی ارادگی، بی صبری و سرگرمی به چیزهای گمراه کننده است.

در سومین شب از لیالی قدر نیز خانم شایسته خوی بحث استمرار و تولد انقلاب در سال57 را ادامه داد و گفت: ما تازه اول راه هستیم و مطمئنا دشمنان ما هرلحظه منتظر بودند این انقلاب از بین برود ولی فهمیدند استمرار دارد. اقتدار ما برای جهانیان ملموس است و رهبران بزرگ دنیا مثل شیخ زکزاکی، شیخ نمر، عیسی قاسم، سید حسن نصرالله و ... محصول همین انقلاب هستند واین ها نشانه پیشرفت است. همین که دشمنان ما به وحشت افتاده اند وسرمایه گذاری کلان برای از بین بردن انقلاب ما می کنند.

برای ثبات انقلاب باید صبر داشت چنان که رهبر در قضیه برجام حرف هایشان را زدند و وقتی برجام پاره شد دوباره حضرت آقا هشدار دادند و شرایطی را هم عنوان کردند و اگر این روند طی نمی شد واقعیتها برای مردم روشن نمی شد پس صبربسیار مهم است.

مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) تزریق ناتوانی و ناامیدی و یأس، تحریفات حقایق تاریخی، تبیین­های دروغ، ایجاد موانع عملی برای حرکت به سمت آرمانها مثل ضعف مدیریت­ها و... را از موانع بیرونی دستیابی به آرمان های انقلاب دانست.

ایشان سپس به مساله FATF پرداخت و وظیفه و زمان تشکیل و اهداف آن را توضیح داد و آن را یک خود تحریمی معرفی کرده و تصویب آن را مایه از دست دادن استقلال مالی کشور ذکر نمود.

دومین اعتراض وی به طرح دولتی شدن مساجد بود و تصویب آن را از دست دادن جایگاه مسجد دانست.

خانم شایسته خوی در پایان، راه حفظ انقلاب و نیل به آرمان های آن را در استقامت دانست و گفت: استقامت، فردی نیست بلکه اجتماعی است و از مصادیق آن شرکت پرشور در راهپیمایی هاست و از عموم مردم خواست در روز قدس که ثمره نگاه راهبردی امام خمینی و دیدگاه بلند رهبر معظم در گرامیداشت قبله اول مسلمین است، با حضور پرشور خود در راهپیمایی آن را به مانور قدرت جهان اسلام در برابر زورگویان جهانی تبدیل نمایند.

روابط عمومی مکتب نرجس(علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان