یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 01 مهر,1396

برگزاری مراسم استقبال زائران بیت ا... الحرام مکتب نرجس (عليهاالسلام) مشهد و گرامیداشت هفته دفاع مقدس

برگزاری مراسم استقبال زائران بیت ا... الحرام مکتب نرجس (عليهاالسلام)  مشهد و گرامیداشت هفته دفاع مقدس

مکتب نرجس(علیهاالسلام) روز شنبه 96/07/01 ضمن میزبانی از زائران حج، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس را نیز برگزار نمود.

­

برنامه های اجرا شده در این مراسم شامل پخش کلیپ دفاع مقدس، ارائه گزارشی از فعالیت های بسیج (توسط فرمانده بسیج مدرسه)، مداحی و مرثیه سرایی، سخنرانی مدیر مکتب و سخنرانی استاد موسوی بود.

خانم شایسته خوی ضمن تبریک روز اول مهر بعنوان روز عید دانایی و آزادگی به همه محصلین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس خطاب به طلاب گفت: یکی از افق های شما تلاش در درس خواندن، پشتکار و ... است یکی از سرانجام های کار شما این است که بتوانید معینه باشید. اگر تلاشهای شما مداوم، خالصانه و مانع زدا باشد به ثمر می نشیند.

ایشان در این مراسم که با حضور حجاج بیت ا... الحرام برگزار گردید بیان داشت: مکتب نرجس(علیهاالسلام) از سال 73 اولین گروه معینه و زبان دان حج خود را بعنوان اولین مدرسه خواهران در مشهد- انتخاب و اعزام نمود و هم اکنون نیز تعداد معینه ها بالغ بر 50 نفر هستند.

مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) در گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: ما هرچه امنیت، تلاش و استقامت و ... داریم مدیون بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، خون شهدا، جانبازی های دفاع قدس، مقام عظمای ولایت و ... هستیم. پس بیائید امروز قول دهیم تمام کارهای ما در جهت احیای راه شهدا باشد نه دفع آن، و حافظ نظام جمهوری اسلامی و پاسدار ارزشهای آن باشیم. امروز امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) یار می خواهند یارانی از سنخ یاران اباعبدا... (علیه السلام). امام حسین (علیه السلام) به یارانش و به زینبش(علیهاالسلام) اعتماد داشت؛ که این اعتماد از اعتماد خود این افراد به خداوند سرچشمه می گیرد.

در ادامه مراسم میزبانی مکتب نرجس(علیهاالسلام) از قدوم مطهر حجاج بیت ا.. الحرام، خانم موسوی (استاد اخلاق و معینه حج) ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به بیان مطالبی پیرامون "حقیقت حج" پرداخت و بیان داشت: حج یک صورتی دارد و یک باطن و حقیقتی؛ برای تمام حاجیانی که رفتند کعبه را دیدند و رمی جمرات و ... انجام دادند حج ظاهری اتفاق افتاده است. حال ممکن است کسی اصلا به حج نرود اما حقیقت حج برایش اتفاق بیفتد و ثمراتش را در زندگی ببیند.

ایشان در این رابطه عنوان داشت: یک حاجی اول باید در میقات محرم شود (ظاهر) لباس خود را درآورده و لباس سفید احرام بپوشد. بلکه باید لباس معصیت و گناه را از تن خارج کند و لباس پاک طاعت و بندگی را بپوشد.

بعد حاجی دور خانه خدا طواف می کند و شانه چپش به سمت خانه خداست و درواقع این قلب است که دور خانه خدا می چرخد؛ یعنی در تمام لحظات طواف و زندگی ات دل خود را به خدا بسپار و دیگر در دل غیرخدا جا نداشته باشد. خانم طاهایی (ره) نیز همیشه سفارش می کردند: تمام کارهایتان اعم از خوردن، خوابیدن، خواندن و ... را برای خدا انجام دهید.

خانم موسوی در ادامه سخنان خود به سعی صفا و مروه اشاره کرد و گفت: حاجی باید حقیقت سعی را بدست آورد یعنی کمر یاری و تلاش را برای یاری دین خدا ببندد. در سعی می گوییم خدایا من تمام آنچه را که تو به من دادی در راه یاری دین تو بکار بگیرم. سعی تان این باشد که یار امام زمان­تان باشید. اول خودمان به دستورات دین عمل کنیم بعد جامعه را به سمت معرفت و آگاهی و بصیرت راهنمایی و کمک کنیم.

در رمی جمرات هم تمام وجود حاجی باید بسیج شود برای اینکه با شیاطین درون و بیرون مبارزه کند. باید به ندای الله اکبر لبیک گوییم نه به ندای شیطان.

این استاد اخلاق سپس به چهار وسیله این سفر اشاره نموده و خاطر نشان کرد: ضروریات سفر حج "تقوا، خلوص، معرفت و حضور" هستند که اگر نباشند گویا اصلا اسباب سفر نداریم.

ایشان در پایان سخنان خود یادآور شد همه اینها در زندگی ما هم اتفاق می افتد حتی اگر آنجا نرویم و چه بسا افرادی که به مکه نرفتند اما اینها را در خود پیاده کردند و به حقیقت حج دریافتند.

روابط عمومي مكتب نرجس (عليهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان