یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 10 دی,1399

برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) در مکتب نرجس(س)

برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) در مکتب نرجس(س)

حجت الاسلام والمسلمین صالح (ریاست جامعه المصطفی نمایندگی مشهد) روز دوشنبه در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در مکتب نرجس (س) حضور یافت.

­

به گزارش روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه_نمایندگی خراسان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح­ظهر دیروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار شد بیان داشت:­از جمله اهداف بزرگداشت این روز باید ایجاد شناخت جدید از اندیشه و سیره آن حضرت، ایجاد معرفت که او چگونه می اندیشید و زندگی می کرد باشد.­

وی هدف سوم از بزرگداشت این روز را الگوگیری از آن حضرت دانست و اظهار داشت: از ویژگی های برجسته آن حضرت که وی را الگوی مناسبی قرار داده است، کمک کردن فی سبیل الله­به مردم و نیازمندان است.

وي افزود: هدف چهارم از این نشست ها و روضه ها سنجش خود و شاخص قرار دادن حضرت فاطمه زهراست و آن حضرت پیامبر مکرم اسلام (ص)­ را نمونه و الگوی خود قرار داده بودند.

حجت السلام صالح در ادامه به بيان ارزش های فاطمی پرداخت و گفت: نظام ارزش‌های اسلامی، یک نظام گسترده است و از جمله این ارزش ها می توان به ارزش های اعتقادی، خانوادگی، تربیتی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، عاطفی و اقتصادی اشاره کرد.

وی ادامه داد: هر یک از این ارزش ها در نظام اسلامی تعریف شده‌اند و ما میخواهیم آن ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س)­را به عنوان یک ارزش و فضیلت مطرح بوده بشناسیم.

وی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگترین بانوی اسلام است که حضرت محمد صلی الله عليه و آله آن را معرفی کرد. اگر خانواده های ما به خوبی الگوی زندگی فاطمی را بشناسند آمار طلاق به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و تربیت فرزند و روابط عاطفی زن و شوهر تقویت خواهد شد.

وی در ادامه با طرح سوال" ریشه این فضیلت ها کجاست؟"­ اظهار داشت:­ الگوی زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها پدر بزرگوار ایشان بود.

وی گفت:­ بر اساس آیه بیست و یکم سوره احزاب "لَقَدْ کانَ لَکُمْ في‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ اللَّهَ کَثيراً " خداوند الگو و سرمشق مسلمانان را پیامبر قرار داد و بر همین اساس اولین ارزش ها برای حضرت زهرا (س) عمل به این آیه قرآن است.

وی به خصوصیات برجسته اخلاقی در پیامبر (ص) اشاره و اظهار داشت: شاخص های سیره نبوی میانه روی، رشد، فضل و عدالت است که آن بزرگوار را شایسته الگو برداری برای تمام بشریت­ قرار داده است.

در میان چهارده معصوم فقط یک زن لازم بود تا به تمام زنان عالم ثابت شود که اسلام آنچه می گوید قابل عمل است و زنان در مسائل انسانی و ایمانی می توانند به درجه ای از رشد برسند که آنچه برای پیغمبر و ائمه است برای او نیز هست.

­حجت الاسلام و المسلمین صالح با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه (س) در کتب اهل سنت اظهار داشت: همسر پیامبر شهادت می دهد که هیچ کس بیشتر از فاطمه در سخن گفتن، راه رفتن، نشست و برخاست و کردار را ندیدم که به پیامبر نزدیک تر باشد.

وی اظهار داشت: عمق مقام حضرت فاطمه سلام الله عليها ریشه در تأسی از پیامبر ص در تمام آداب و رفتار خود است و همه وجود همانند پیامبر صلی الله علیه و آله شده است.

وی گفت: مهمترین و عالی ترین فضیلت و ارزش حاکم بر زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مقام طهارت آن بانوی بزرگوار است که خداوند در آیه ۳۳ سوره احزاب می فرمایند: إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا (خدا فقط مى‌خواهد آلودگى را از شما خاندان [پيامبر ]بزدايد و شما را پاك و پاكيزه گرداند).

وی در ادامه این آیه شریفه اظهار داشت: در روایات نیز آمده که پیامبر (ص) هر روز صبح برای نماز به جلوی در خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها می رفت و با صدای بلند مي فرمودند: الصلاه یا اهل البیت (وقت نماز است ای اهل بیت).

وی در پايان با ذكر حديثي از ايشان گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) فرمودند: از دنیای شما سه چیز را دوست دارم اول تلاوت قرآن، نگاه کردن به صورت پیامبر و انفاق در راه خدا.

لازم بذكر است اين مراسم با رعايت پروتكل هاي بهداشتي و به صورت حضوري و برخط برگزار گرديد.

­

منبع:­mashhad.miu.ac.ir

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان