یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 11 دی,1398

برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) در مکتب نرجس(علیهاالسلام)

مراسم بزرگداشت سالروزولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) روز چهارشنبه یازدهم دی ماه در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد برگزار گردید.

در این مراسم استاد رثایی به ایراد سخنرانی با موضوع مقام و جایگاه حضرت زینب (سلام الله علیها) " پرداخت.

ایشان گفت ما برای این که دنباله روی حضرت زینب (سلام الله علیها) ­باشیم و یک زندگی سعادتمندانه در دنیا و حیات طیبه در آخرت داشته باشیم باید ببینیم حضرت زینب (سلام الله علیها) چه کسی بودند. ایشان یکی از بزرگترین زنان اهل بیت (علیهم السلام) از نظر حسب و نسب و دارای روحی بزرگ بودند. میراث بر نبوت و امامت بودند و محضر هفت معصوم را درک کردند. تولد این حضرت در سال ششم هجری با صلح حدیبیه هم زمان شد و حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای نامگزاری ایشان با حضرت علی (علیه السلام)­­مشورت نمودند و ایشان فرمودند در هیچ موردی بر پیامبر پیشی نگرفته ام ، در این هنگام جبرئیل نازل شد که خداوند می فرمایند نام این دختر را "زین اب" بگذارید. یکی از بزرگان اهل سنت ایشان را آینه تمام نمای امامت و رسالت معرفی می کند.

خانم رثایی در ادامه افزود: یک زن اگر با سیره حضرت زینب (سلام الله علیها) ­آشنا شود می تواند بر قله های بلند اخلاق، انسانیت و تکامل پا بگذارد. بحث حریم عفاف و پاکدامنی حضرت را بزرگان ما به عنوان یک سلاح غیرت و شجاعت می دانند چرا که اگر حریم عفاف در درون زن نباشد نمی تواند بیرون را فتح کند. کشیش مسیحی در مورد ایشان می گوید: استواری این بانو در برابر این همه مصیبت دنیا را مبهوت کرده است.

وی در ادامه عنوان داشت: اگر کسی می خواهد که در زندگی او آرامش باشد باید مشکلات دنیا را مشکل نداند، همانطور که حضرت زینب (سلام الله علیها) ­آن حوادث ناگوار را ویژگی دنیا خواند. نکته مهم در مورد ایشان رسوا نمودن طاغوت بود و این که ترس و اضطراب به­ خودش راه نداد. جاودانگی راه مبارزه و هدف داری برای خدا از دیگر ویژگی های ایشان بود.

خانم رثایی در پایان گفت: خوب است که در روز ولادت حضرت از ایشان بصیرتی که بایسته و شایسته است، بصیرت دشمن شناسی، بصیرت وقت شناسی و... را بیاموزیم.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان