دوشنبه, 02 مهر,1403

­

دوشنبه, 09 اردیبهشت,1398

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

مکتب نرجس (علیهاالسلام) روز یکشنبه 98/02/08 مراسم تقدیر از مقام معلم را با حضور اساتید این مجموعه برگزار نمود.


­­­­­­­ در این مراسم اساتید سطح دو و سه و همچنین واحد بین الملل که در گروههای علمی ادبیات عرب، اخلاق، فقه و اصول، فلسفه و منطق، مهارتهای تبلیغ، گروه قرآنی و گروه زبان فعالیت می نمایند، حضور یافتند.

­­­­­­­­ گفتنی است­ ضمن تجلیل از مقام استاد طاهایی(ره) ، کلیپی از سخنرانی ایشان پخش شد، سپس خانم شایسته خوی (مدیریت مکتب نرجس (علیهاالسلام)) ایراد سخنرانی نموده و هدایایی به اساتید اهدا شد.

­­­­­­­­ خانم شایسته خوی در سخنان خود ضمن اشاره به فرازی از مناجات شعبانیه سخنی از آیه ا... جوادی آملی را اینگونه بیان نمود: ما غیر از امید و انتظار، مسأله ای هم به نام مراقبه و مرابطه داریم، مراقبه یعنی این که با امام زمان(عج) تعهد بسپاریم باید مراقب باشیم که خلاف نکنیم. باید مواظب گفتارمان، رفتارمان، سیره و صفاتمان باشیم. مراقبه این است که خلاف نکنیم اما مرابطه این است که علاوه بر اینکه خلاف نکنیم، خودمان را نزدیک کنیم و کمک و فیض بگیریم نه اینکه فقط مواظب باشیم که نلغزیم بلکه باید رابطه برقرار کنیم که دستمان را بگیرند.

­­­­­­­­ ایشان سپس روایتی در باب بذل علم از امام صادق (علیه السلام) اینچنین بیان کرد: عیسی (علیه السلام) میان بنی اسرائیل ایستاد و گفت: ای بنی اسرائیل خبر حکمت را به نادانان نگویید که به ایشان ستم کرده باشید. و از اهل حکمت آن را باز ندارید که به آنها ستم کرده باشید. حکمت : حقایق و دقایق دین است که هرکس تحمل درک آن را ندارد.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان