یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 19 فروردین,1396

برگزاری مراسم جشن میلاد امیرالمومنین علی (علیه السلام) در مکتب نرجس (علیها السلام) مشهد

برگزاری مراسم جشن میلاد امیرالمومنین علی (علیه السلام) در مکتب نرجس (علیها السلام) مشهد

واحد فرهنگی مکتب نرجس (علیها السلام)  روز چهارشنبه 96/1/23 مراسم جشن میلاد امیرالمومنین (علیه السلام) را در جمع طلاب، اساتید و کادر اداری برگزار نمود.

واحد فرهنگی مکتب نرجس (علیها السلام)  روز چهارشنبه 96/1/23 مراسم جشن میلاد امیرالمومنین (علیه السلام) را در جمع طلاب، اساتید و کادر اداری برگزار نمود.

برنامه های اجراشده در این مراسم شامل اجرای تواشیح و سرودخوانی طلاب امور بین الملل، مداحی و ذکر فضایل حضرت علی (علیه السلام) و سخنرانی خانم شایسته خوی (مدیریت مکتب نرجس(علیها السلام)) بود و در پایان  از طلاب حائز رتبه در المپیاد علمی، جشنواره شیخ طوسی و کارگاه های پژوهشی تقدیر بعمل آمد.

خانم شایسته خوی در سخنان خود فلسفه برگزاری این مراسم را علاوه بر نشاط، دریافت روحانی و ملکوتی از این بزرگان برشمرد و گفت: این بهترین فرصت است که از این بزرگان درسهای عملی بگیریم.

وی اذعان داشت: یکی از ویژگی های علی (علیه السلام) شجاعت است؛ که نیاز ضروری جوان و نوجوان امروز است. شجاعت حضرت در میدان زندگی به مراتب بالاتر از میدان جنگ بود. شجاعت ایشان دربرابر ناملایمات، طعن ها و زر و زیورهای دنیا و قدرتهای پوشالی را در تاریخ می بینیم. اولین کسی که در جامعه کفر اظهار به ایمان کرد حضرت بودند، چرا که اظهار ایمان در میان هم مسلکان هنر نیست، شجاعت در اظهار ایمان زمانی دیده می شود که در خیل عظیم مخالفان صورت می گیرد. و این ویژگی حضرت را می توان الگویی برای جوان امروز برشمرد.

 ایشان خاطر نشان کرد: زمانی می توانید یار امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) باشید که این شجاعت را داشته باشید و طلبه هجره نشین به درد امام نمی خورد.

خانم شایسته خوی در ادامه ضمن اشاره به زیارت نامه حضرت علی (علیه السلام)  افزود: عبادت ها اگر تنها فردی باشند و ما نسبت به جامعه و دردهای آن بی تفاوت باشیم هیچ سودی ندارد. زمانی که طلبه صفات عالی را در خود متجلی کند و به رنگ امیرالمؤمنین (علیه السلام)  دربیاید، امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) هم به او اعتماد می کند وگرنه صرف عبادت فردی ودرس خواندن کار راحتی است.

در پایان مراسم مدیر مکتب نرجس (علیها السلام) از طلاب برگزیده تقدیر نمود که برترین های "المپیاد علمی" خانم ها: سعیده تهانی، فهیمه مطهری نسب، زهره بهروز و فاطمه قره باغی؛ برترین های "جشنواره شیخ طوسی" خانم ها: فاطمه عروج، زرین زینب و صدیقه بتول (از کشور پاکستان) و فاطمه چاونگ وان (از کشور تایلند)؛ و برترین های "کارگاه های پژوهشی" خانم ها: طلعت کهوسو، زرین زینب، ام فروه نقوی، ناظره بتول ناصری، فاطمه بوستان علی، زهرا گل تکین و زهرا حسینی سجادی معرفی و هدایایی به آنها اهدا شد.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

 

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان