یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 20 اردیبهشت,1396

برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

مراسم جشن باشکوه نیمه شعبان روز 96/02/20 از ساعت 16:30 الی 19:30 با حضور بانوان در مکتب نرجس (علیهاالسلام) برگزار شد.

­

مراسم جشن باشکوه نیمه شعبان روز چهارشنبه96/02/20 از ساعت 16:30 الی 19:30 با حضور بانوان در مکتب نرجس (علیهاالسلام) برگزار شد.

­

در این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن، سرود جمهوری اسلامی پخش شد و سپس مدیریت مکتب نرجس(علیها السلام) خانم شایسته خوی ضمن تبریک این عید بزرگ به حضّار -خصوصاً خانواده شهدای مدافع حرم- خوش آمد گفت.

شایان ذکر است مولودی خوانی، سخنرانی استاد مریم پورحسینی، اجرای نمایشنامه "رسم پروانگی"، سرودخوانی طلاب امور بین الملل، پخش نماهنگ، برگزاری مسابقه پرشور لحظه های حضور و اهدای هدایا به برندگان مسابقه و خانم های باردار حاضر در سالن و تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های اجراشده در این مراسم بود.

خانم شایسته خوی در ابتدا از مادران، خواهران و فرزندان شهدای مدافع حرم به خاطر شهیدپروری تشکر کرد و گفت: این ایام خاص ویژگی مهمی دارد و امیدواریم دِین­مان را نسبت به امام (ره) و حق شهدا ادا کنیم. این جشن صرف سرگرمی نیست؛ هدف استاد طاهایی (ره) از این برنامه تربیت منتظرانی بود که یک لحظه آرام ننشینند و با ایمان قلبی و عملی و عبادت اجتماعی و سیاسی در محضر امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) قدم بردارند.

وی افزود: ما بسان اهل کوفه نیستیم؛ در این جلسات می خواهیم اثبات کنیم برای ظهور حضرت آماده ایم. اکنون زمان محک زدن خودمان است که انشاء ا... یک منتظر عدالت خواه و ظلم ستیز و ... قرار بگیرید.

خانم شایسته خوی در پایان سخنان خود تأکید کرد: برای زمین گیر شدن دشمنان، حضور در صحنه انتخابات و انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است.

­در ادامه برنامه خانم پورحسینی از اساتید حوزه پیرامون "راز شکوفایی انسان" سخنرانی نمود.

ایشان ابتدا ضمن سلام به حضرت ولی عصر (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) گفت: در هنگام حضور در مجالس حضرت باید عرض سلام به گونه ­ای باشد که استحقاق نگاه تشریفی اهل بیت (علیهم السلام) را داشته باشیم. از نظر بزرگان کسی این شایستگی را دارد که در تمام برنامه ­هایش قصور و تقصیر نباشد.

­ایشان خاطر نشان کرد: در ایام الله و میلادهای معصومین (علیهم السلام) چون فضل و رحمت جاری و ساری است می­توان با همه­ی نقصان مشمول عنایت شویم، پس اگر بتوانیم به سبب این مولود بابرکت به مقام اعتماد راه یافته و همچون ابوذر، کلاممان مورد قبول حضرت باشد و بالاتر از آن مدال «منّا اهل البیت» را همچون سلمان بر سینه مان داشته، بسیار مغتم است.

وی سپس افزود: عنوان مجموع جشن­های میلاد حضرت ولی عصر (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) ­"النور الباهر" است. "بهر" به معنای غلبه کردن و افضل شدنی است. عرب می گوید: بهر القمر؛ یعنی نورِماه ستارگان را در پرتو خود گرفت و همچنین می گوید: بهر الشمس؛ نور خورشید درخشید و نورافشانی کرد. در ترجمه لغت "باهر" مفاخره کردن نیز آمده است.

وی در ادامه گفت: میلاد مولودی که نورش همگان را دربرمی­گیرد و به وجودش می­توان بر همگان افتخار کرد، سرآمد و افضل از همه است. پیرامون موضوع سخن (راز شکوفایی انسان) ابتدا باید گفت که عدم شکوفایی، ظلم به خود است. زیرا خداوند استعداد رشد را به انسان داده است.

خانم پورحسینی راز شکوفایی انسان را در سه گام برشمرد: گام اول "برداشتن قفل­ها"ست؛ در سوره محمّد آیه 24 آمده است: « أفلا یتدبّرون القرآن أم علی قلوب أقفالها »؛ اگر حجابهای دل را با این برنامه­های عبادی ماه­های مبارک رجب و شعبان برنداشته­ایم باید ذکر لبمان این باشد « ألم یأن للذین آمنوا أن تخشع قلوبهم لذکر الله » آيا وقت آن نرسيده كه دل‌هاى مؤمنان در برابر ياد خدا و آن‌چه از طرف او از معارف حق نازل شده‌، خاشع گردد.

وی بیان داشت: گام دوم با "خودسازی و پرداختن به عبادات" آغاز می­گردد. امام علی (علیه السلام) در حکمت 89 نهج البلاغه می فرمایند: «مَن أَصْلَحَ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّاسِ ». خطر بزرگی که این مرحله را تهدید می کند توقف است؛ گاهی فردی در حیطه خودسازی فردی متوقف می­شود و این را درک نمی­کند که متون دینی اسلام به همان میزان که بر خودسازی تأکید دارد، به رونق حیات اجتماعی و روح جمعی نیز نگاه می­کند. پس از گذر از این مرحله گام سوم آغاز می شود و آن رسیدن به "حیات عقلایی" است. حیات عقلی دارای نشانه­ها و مراتبی است؛ اولین نشانه­ی آن انزجار از گناه و پرهیز از انجام دادن آن است. در چنین مرحله­ای بوی نامطبوع گناه مشامشان را آزرده می کند. باید چنین حیات عقلانی تلاش و پویایی را در تمام عرصه ها داشته باشد؛ چون از مرگ جاهلانه رهیده و به حیات عاقلانه رسیده اند و در هرگونه روابط انسانی اعم از روابط اقتصادی، فرهنگی و تربیتی، قراردادهای سیاسی و نظامی توحید مدار عمل می­کنند.

­این استاد حوزه در پایان خاطر نشان کرد: زندگی چنین افرادی مصداق این سخن است که می فرماید: « فطوبی الّذی قلب سلیمٍ أطاع من یهدیه و تجنب من یردیه و أصاب سبیل السّلامه ببصر من بصره و طاعه هاد امره » (خطبه/214) خوشا به حال دارنده­ی قلب سلیم که از هدایت کننده­اش فرمان برد و از گمراه کننده­اش دوری جسته و با بینایی کسی که او را بینایی داد و اطاعت از هدایت­گری که او را به نیکی فرمان داد، به راه سلامت دست یافته و به سوی هدایت شتافته است.

در پایان یادآور می شود مراسم جشن نیمه شعبان مکتب نرجس (علیهاالسلام) روز پنجشنبه 96/02/21 از ساعت 16:30 الی 19:30 با سخنرانی بانوی مجتهده حاجیه خانم صفاتی و روز جمعه 96/02/22 از ساعت 9 صبح الی 12:30 با سخنرانی خانم دکتر روح افزا در جمع بانوان برگزار خواهد شد.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان