دوشنبه, 02 مهر,1403

­

پنجشنبه, 03 خرداد,1397

برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

مکتب نرجس (علیهاالسلام) در ایام ماه مبارک رمضان امسال مانند سالهای گذشته مراسم صبحگاهی ویژه این ماه شامل: تلاوت جزء روزانه قرآن کریم، تفسیر منتخب آیات قرائت شده روز، سخنرانی استاد پورحسینی با موضوع "ریزش ها و رویش های رمضانی" و بیان احکام را برگزار نمود.

مکتب نرجس (علیهاالسلام) در ایام ماه مبارک رمضان امسال مانند سالهای گذشته مراسم صبحگاهی ویژه این ماه شامل: تلاوت جزء روزانه قرآن کریم، تفسیر منتخب آیات قرائت شده روز، سخنرانی استاد پورحسینی با موضوع "ریزش ها و رویش های رمضانی" و بیان احکام را برگزار نمود.

استاد پورحسینی در سخنرانی خود به نقل از مرحوم سید بن طاووس و نیز محدث قمی در اقبال الاعمال، دعایی از امام صادق (علیه السلام) را برای شب آخر ماه شعبان و شب اول ماه رمضان ذکر نمود و به فرازی از دعای مزبور که در بحث ریزش ها و رویش های رمضانی مورد توجه قرار گرفته است اشاره نمود: «اَللّهُمَّ ما کانَ فى قَلْبى مِنْ شَکٍّ اَوْ رَیْبَهٍ اَوْ جُحُودٍ اَوْ قُنُوطٍ اَوْ فَرَحٍ اَوْ مَرَحٍ اَوْ بَذَخٍ اَوْ بَطَرٍ اَوْ فَخْرٍ اَوْ خُیَلاَّءَ اَوْ رِیاَّءٍ اَوْ سُمْعَهٍ اَوْ شِقاقٍ اَوْ نِفاقٍ اَوْ کِبْرٍ اَوْ فُسُوقٍ اَوْ عِصْیانٍ اَوْ عَظَمَهٍ اَوْ شَىءٍ لا تُحِبُّ؛ فَاَسْئَلُکَ یا رَبِّ اَنْ تُبَدِّلَنى مَکانَهُ ایماناً بِوَعْدِکَ وَ وَفآءً بِعَهْدِکَ وَرِضًی بِقَضاَّئِکَ وَ زُهْداً فِى‌الدُّنْیا وَرَغْبَهً فیما عِنْدَکَ وَ اَثَرَهً وَطُمَاْنینَهً وَتَوْبَهً نَصُوحاً؛ اَسْئَلُکَ ذلِکَ یا رَبَّ بِمَنِّکَ وَ رَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَ یا رَبَّ العالَمینْ» خداوندا هر تردید، دودلی و انکار و ناامیدی و شادمانی و افراط در نشاط و تکبر و طغیان به هنگام نعمت و به خود بالیدن و خودستایی و خودنمایی و انجام عمل به قصد رسیدن به گوش دیگران و ستیزه جویی و دورویی و خودبزرگ بینی و ناپارسایی و نافرمانی و احساس عظمت یا هر چیزی که دوست نداری و در قلب من است پس ای پروردگار من، از تو می خواهم که ایمان به نویدت و وفای به پیمانت و خشنودی در برابر اراده ی حتمی و عدم تمایل به دنیا را جانشین آن ها کنی.

وی اولین ریزش را، شک و ریب دانست و گفت: "شک" به معنای دودلی است اما "ریب" شک همراه با تهمت است واین در جایی است که کسی که در مطلبی شک کند و شبهه و اتهام و افترا در میان باشد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در آیات الهی از دو چیز نفی ریب شده است: قرآن و قیامت. منافقان و بیماردلان درباره قرآن و قیامت ریب دارند. در سوره توبه می فرماید: خاستگاه ریب قلب بیمار است اما مؤمنان از این آفت به دور هستند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان