یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 10 اردیبهشت,1396

برگزاری مراسم گرامیداشت مقام معلم در مجتمع آموزشی مشکوه

برگزاری مراسم گرامیداشت مقام معلم در مجتمع آموزشی مشکوه
مجتمع آموزشی مشکوه وابسته به مکتب نرجس (علیهاالسلام) مراسم گرامیداشت مقام معلم را روز دوشنبه 96/02/11 با حضور اساتید، دبیران و مدیران دو مجموعه برگزار نمود.


قابل ذکر است در این مراسم مجتمع آموزشی مشکوه ضمن استقبال و تجلیل از مدیریت و اساتید مکتب نرجس (علیهاالسلام) و اهدای هدایایی به آنها برنامه هایی از جمله سرودخوانی دانش آموزان، مداحی، گرامیداشت یاد و خاطره استاد طاهایی (ره) و ... را  اجرا نمود.

در این مراسم خانم شایسته خوی مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم، پیرامون مقام والای حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) بیان داشت: بالاترین و بزرگترین شاخصه حضرت ابالفضل تسلیم بودنشان است مخصوصا در برنامه های اجرایی که بدنبال این تسلیم بودن وفا، خیرخواهی و ... هم هست و "عبدصالح" شدند.

وی با توجه به اینکه نظام ما در همین ایام شکل گرفته و امام خمینی (ره) نیز فرمود: ما هرچه داریم از محرم و صفر است، افزود: الآن ایام خاصی است و تمام توجه دنیا به همین یک ماه است.

وی خاطر نشان کرد: در سفر عراق یکی از اساتید دانشگاه بغداد به من گفت: ما خیلی از انتخابات کشور شما نگرانیم و تحولات کشور شما را رصد می کنیم؛ ایران برای ما یک ملجأ است. ما مثل یک ماهی در آب هستیم که متوجه این زندگی راحت نیستیم و این خیلی برای ما ملموس و مشهود نیست. انسان وقتی در نعمت قرار می گیرد ناخداگاه ممکن است نسبت به آن حالت عادی پیدا کند و این خوب نیست.

خانم شایسته خوی اذعان داشت: انتخابات رگ حیات ماست و دشمن این را خوب تشخیص داده است. ایران تنها کشوری است که در طول چهار دهه بیشترین انتخابات را داشته. دشمن هم چون می خواهد رگ حیات را بگیرد روی این قضیه مانور می دهد.

ایشان سپس به بیان استاد طاهایی که تأکید ویژه به انتخابات حداکثری داشتند برای اینکه دشمن از ما ناامید شود اشاره نمود و افزود: این مهمترین کاری است که ما می توانیم انجام دهیم اول: حضور در پای صندوق های رأی و دوم: پس از احراز صلاحیت کاندیداهای شورای نگهبان ما اصلاً اجازه نداریم در چیزی که کارشناسش نیستیم و تخصص نداریم نظر دهیم و این بدور از عقلانیت است. ردّ و تأیید صلاحیت معنا نمی دهد بلکه احراز و کشف است براساس داشته ها و معلومات و .... ما به جهت اینکه در سرنوشت کشورمان مؤثریم ملزم هستیم درست انتخاب کنیم.

مدیر مکتب نرجس(علیها السلام) در ادامه با اشاره به روایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) که: ادب فرستاده براساس ادب فرستنده است، بیان داشت: ما رأی می دهیم چون سرنوشت کشورمان برای ما مهم است. در کشور ما بحمدالله مردم با هر سلیقه ای اجازه دارند بیایند پای صندوق رأی دهند و انتخاب کنند. تمدن ما براساس قانون، رهبر و مردم است. اینکه امام می فرمایند میزان رأی مردم است حقیقت است. ما مدیون خون شهدا و نفسهای سخت جانبازان هستیم.

وی سخن حضرت علی (علیه السلام) به مردم کوفه را متذکر شد که فرمودند: اینقدر که شما برای مسائل طبیعی و امور مادی تان کنکاش و پرس و جو می کنید برای امور مربوط به سرنوشت تان کنجکاو نیستید. و گفت: ما می خواهیم یک مسئول که رده دوم کشور (بعد رهبری) است را انتخاب کنیم و پیشرفت وسرنوشت کشور را بدست او دهیم.

خانم شایسته خوی ضمن یادآوری کدهای انتخاب اصلح گفت: کسی که می خواهد بیاید باید بداند چه مسائلی از کشور به زمین مانده و بتواند از عهده آن امور برآید. پس سعی کنید دو شاخصه مهم "تشخیص" و "انتخاب" همراه با تقوا باشد و خجالت زده امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) نباشیم.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

 

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان