یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 14 مهر,1401

برگزاری همایش تبیین جایگاه واقعی زن در عصر حاضر

برگزاری همایش تبیین جایگاه واقعی زن در عصر حاضر

برگزاری همایش تبیین جایگاه واقعی زن در عصر حاضر ویژه دختران شهید کابل با سخنرانی خانم دکتر جمیله علم الهدی، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و حجت الاسلام و المسلمین صالح رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در خراسان.

مراسم با قرآن و سرود ملی و مداحی آقای عارف مرثیه خوان اهل بیت ( علیهم السلام) در روز شهادت امام حسن عسکری ( علیه السلام) شروع شد.
سخنرانی حجت الاسلام صالح:
تسلیت روز شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) و تسلیت جمعی از دختران مظلوم در کابل و شهدای مظلوم در کابل و تشکر از مدعوین شرکت کننده درجلسه و تشکر از برگزار کنندگان جلسه در مورد امام حسن عسکری
امام حجت خدا در جامعه و کار امام دعوت به رشد است امام الگو و عامل به کتاب قرآن ، ائمه بری از رجس و پلیدی هستند وقتی نگاهی به سیره داریم نقش جامع به حیات شیعه دارند دو عنصر اساسی. مکتب تربیتی اهل بیت ، دعوت جامع و متوازن هست و در بخش دوم حمله تروریستی را محکوم کردند و فرمودند بی شک در حادثه اخیر نسل کشی صورت گرفته است دشمنان اسلام و شیعه با این عملیات دشمنی خود را با ابناء شیعه و علم و علم آموزی اعلام کردند.

سخنرانی خانم دکتر جمیله علم الهدی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در همایش تبیین جایگاه زن در عصر حاضر

حادثه تروریستی آموزشگاه کابل نشانه جهانی شدن انقلاب اسلامی است.

در تبیین شهادت دختران افغانستان با رویکردهای مختلفی می شود تحلیل کرد ولی من به مناسبت این برنامه می خواهیم با رویکرد کلامی این بحث را تحلیل کنم.

ما وقتی که رویکرد کلامی توحیدی داشته باشیم باید اتفاقات توحیدی تبیین کنیم مشاهده آیات در آفاق تقریبا روشن و آشکار است ولی مشاهدۀ در انفس کمی پیچیده و مبهم است.
ساحت زندگی اجتماعی ما صورت بندی حق تعالی را به نمایش می گذارد صورت جمالی حق تعالی، چهره های جدیدی از زیبایی را به نمایش گذاشته،

دختران جوان جویای حقیقت در خون غلتیدن اگر پیرو حضرت زینب هستید باید ببینید ما رایت الاجمیلا مشاهده کنید زیبا ترین صفحه ای که می شد در این زمان به نمایش گذاشت ولی چرا انعکاس رسانه ای نداشت چطور شد که همه به عنوان یک حادثه از کنارش گذشتند نباید نمی خواهند جلوه های الهی را ببینند.

در جهانی که کوچکترین حادثه در کوچکترین نقطه را با سرعت بسیار زیاد به تمام جهان مخابره می شود چه شده نادیده گرفتند.

به نظر می رسد اتفاق عجیبی نیفتاده آیات حق تعالی بخصوص آیاتی که در انفس ظاهر می شود شیطان چشم ها کور کرده گوش ها را کر کرده و قلب ها متمایل کرده.

شیطان فقر و فحشا را استقبال می کند و از زنان سوء استفاده میکند برای توسعه فقر و فحشاء، زنان تصویر ولایت شیطان، اگر بشوند ابزار او برای گسترش فقر و فحشا هستند.

آنچه در خیابان ها مشاهد کردید گوشه ای از آرایش شیطانی از زن بود زن ها می توانند تجلی حق تعالی باشند و در خون بغلتند یا زیبایی های جنسی خودش را تسلیم شیطان کند.

در حادثه ی اربعین زنان ایرانی، هندی، پاکستانی، تجدید عهد کردند تجدید میعاد بود فاستبقوالخیرات بودند. نکند عقب بمانید ؛

و در سبقت گرفتن برای به رخ کشیدن زیبایی های زنان خیلی تصور می کنند باید در اروپا و آمریکا بجویند ولی ظاهرا برعکس در این منطقه اتفاق افتاده و این دقیقا روانپریشی ناشی از سرمایه داریست که زنان را تسلیم کرده، قرآن می فرماید اگر ربا بخوردید دچار روانپریشی می شوید نمی توانید حرکت کنید ( يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطانُ مِنَ الْمَسِّ )
جوامع سرمایه داری که در باور و میل و منفعت حرکت می کنند، مردمی که بر مادی گرایی استوارند بر میل باوری استوارند اینها دچار روانپریشی شدند

یعنی زندگی را با مرگ معنا می کنند، زن می گویند خشونت معنا می کنند آزادی می گویند اسارت معنا می کنند می خواهند آزاد باشند چادری ها را سرکوب می کنند می گویند می خواهیم زن آزاد باشیم مردان را سرکوب می کنند.معنای آزادی را از آزادی نمی فهمند.

همۀ روان پریش ها اولا علامتشان این است که واقعیت را آنچنان واقعیت است نه می فهمند و اراده می کنند. رفتارهایی که می کنند که با واقعیت تطبیق ندارد.

بنابراین اگر کسی گفت زن، زندگی، آزادی، تصورش خشنونت، سرکوب، مرگ بوده یعنی روان پریش است.

این روان پریشی ناشی از سرمایه داری است سرمایه داری متکی بر بازار سکس ، بازار سکس بالاترین و قدرتمند ترین بازارهاست که زن را به بردگی می کشاند.
دستگاه رسانه ای عقل زنان و مردان را مورد تهاجم قرا داده از ویژگی های این تمدن این است که زشت را زیبا نشان می دهد پاکی را ناپاکی نشان می دهد طهارت را نجاست نشان می دهد و در واقع نجاست را ارزش نشان می دهد.

ولی خوشبختانه این اتفاق نشان داد که زنان پیشروی انقلاب هستند انقلابی که ما انتظار داریم که بشر به خوشبختی برساند.

بسیار خشنودم و امیدوارم و آمدم اینجا به شما اعلام کنم اگر دانشگاهی در افغانستان چنین اتفاقی شروع شده معلوم می شود عصر انقلاب اسلامی درحال جهانی شدن است و انقلاب اسلامی مسیر خودش را درست می‌رود و حرکت خودش را با سرعت ادامه می‌دهد.

از دختران ایران هم می‌خواهم که دقت کنید از این مسیر جا نمانید بلکه زرنگ باشید و با تفکر و اندیشه حرکت کنید و دختران جوان تمام کشورها را فراخوان بزنید و مراقب باشید تحت تأثیر شیطان قرار نگیرند شیطانی که در قالب جهان رسانه‌ای خود را به نمایش گذاشته‌است.

با نگاهی به سابقه انقلاب اسلامی می‌بینیم که در شهرهایی چون مشهد وقتی بانوان حرکت کردند بقیه مردم هم حرکت کردند و این حرکت‌ها به‌هم پیوست و انقلابمان پیروز شد و الان به‌نظر می‌رسد گام دوم انقلاب، گامی جهانی است و باید در این گام هم بسیار مصمم و بدون ترس و شتاب‌زدگی و با ظرفیت‌های کامل حرکت کرد.

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان