یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 25 آذر,1395

برگزاری کارگاه "سیاست های افزایش جمعیت" در تحصیلات تکمیلی موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(علیهاالسلام)

برگزاری کارگاه "سیاست های افزایش جمعیت" در تحصیلات تکمیلی موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(علیهاالسلام)

­­تحصیلات تکمیلی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیها السلام) روز پنجشنبه 95/09/25 کارگاه "سیاست های افزایش جمعیت" را با سخنرانی خانم دکتر خزعلی (رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي) برگزار نمود.

­در این نشست خانم خزعلی ضمن پاسخ به سئوالات طلاب و اساتید سطح3 گفت: بحث تنظیم خانواده اکنون به عنوان سلامت باروری مطرح می شود چرا که سیاست ها یکی است.

ایشان در اهمیت بحث بیان داشت: یکی از راهبردهای دشمن کنترل جمعیت به صورت خاموش است؛ لذا به موضوع جمعیت باید از ابعاد مختلف پرداخت چرا که بعد مذهبی و اعتقادی اکنون تضعیف شده است برای مثال قبلا می گفتند که رزاق خداست اما الان این عقیده ها کمرنگ شده و نگرانی برای بحثهای مالی فرزندان پررنگ ترشده است.گاهی مطرح می شود که با توجه به فسادی که در جامعه وجود دارد فرزندانمان را چگونه تربیت کنیم در صورتی که رشد تربیتی و اخلاقی با تعدد فرزندان اتفاق می افتد.

در زمینه پزشکی هم بارداری با سلامت خانمها رابطه مستقیم دارد. نسل کنون یک نسل متوقع شده اند که فرزندسالاری و مصرف گرایی و بازدهی کم و... از آفات آن است.

با تعدد فرزندان رشد عقلی و عاطفی اتفاق می افتد؛ بعنوان مثال همان قهر و آشتی بچه ها خود باعث رشدشان می شود. در سالهای آینده که با یک جمعیت کهنسال روبرو شویم به لحاظ اقتصادی، کمبود نیروی انسانی و جنبه های دفاعی هم شاهد رکود خواهیم بود.

­

رئيس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان افزود: امام خمینی (ره) اولین حرکتشان را در انقلاب با داشتن تلاش و تقوا شروع کردند. یاران امام علی (علیه السلام) تقوا داشتند اما تلاش نداشتند، در حالی که یاران معاویه پر تلاش اما بی تقوا بودند تا جایی که امام (علیه السلام) فرمودند: دوست داشتم ده نفر از شما را بدهم و یک نفر از یاران معاویه را بگیرم. تغییر زمان باعث تفاوت در سیاست ها می شود؛ لذا آقا یک بار گفتند: "تنظیم جمعیت"؛ اما اکنون بحث افزایش جمعیت مطرح است. شرایط الان مانند شعب ابی طالب است، وضع بحرانی است باید صبر کرد و نباید اسلام را فروخت. در برنامه ریزی استراتژیست های امریکایی آمده است که در نقشه کره زمین نباید ایرانی وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: بیائید معیت با خدا را با تقوا بدست آوریم چرا که با آن آرامش در سختی ها حاصل می شود. رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند که در شب 22بهمن همه آماده شهادت بودیم امام معیت را احساس کردند، حکومت نظامی را شکستیم و پیروز شدیم. بیشتر مقدمات ظهور حضرت فراهم است اما آیا ما به عنوان سرباز رهگشایی کرده ایم؟

ایشان برخی از سیاست های دشمن برای کاهش جمعیت را آلوده کردن مواد غذایی، ایجاد گرایش به غرب در زن ها و جوانان، فرهنگ سازی با اولویت تحصیل و شغل برای زنان و قانونی کردن با هم بودن بدون ازدواج و... دانست.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: دشمن نمی تواند با فشار اقتصادی ما را از پا در بیاورد خیلی از نخبگان ما مربوط به زمان جنگ هستند. برای نابودی حکومت می خواهند با جنبش زنانه در ایران شروع کنند، مردواره کردن زن را یک افتخار برای زن دانستند. عدالت یعنی این که با توجه به شرایط در مورد زنان باید برای تربیت فرزند برنامه ریزی شود و در مورد مردان برای اشتغال.

مقام معظم رهبری می فرمایند: یکی از خطاها برابری جنسیتی است اما باید مراقب بود گاهی عدالت جنسی را با برابری جنسیتی اشتباه می گیرند. خداوند تفاوتهایی را در وجود زن و مرد قرار داده است که باید حفظ شود. اسلام رحمانی یک بازی و فریب است. با دو عامل اقتصاد و فساد جنسی (با استفاده از زنان) می خواهند اسلام را نابود کنند.

خانم خزعلی در پایان سخنان خود یادآور شد که مردان به خانواده متعهدند اما الآن بخاطر رعایت برابری جنسیتی، مردها را از کار اخراج می کنند و بجایش زن ها را استخدام می کنند. و باید اصلاحاتی صورت گیرد؛ مثلاً کانون ازدواج درست کنیم. صندوق برای ازدواج، جهیزیه و ... ایجاد شود، برای خانمی که یک شب از خانه بیرون مانده سرپناه وجود داشته باشد، مشاوره ها را تقویت کنیم و ... .

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (عليها السلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان