یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 27 آبان,1398

بیانات رهبر انقلاب درباره مسائل پیش‌آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت

بیانات رهبر انقلاب درباره مسائل پیش‌آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح روز یکشنبه 98/8/26 در ابتدای جلسه درس خارج فقه در پی حوادث رخ داده پس از افزایش قیمت بنزین، مطالبی بیان کردند.

رهبر انقلاب، صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه: در این یکی دو روز حوادثی به‌دنبال مصوبه سران قوا در برخی شهرها اتفاق افتاد و متأسفانه مشکلاتی هم درست شد، تعدادی جان باختند و مراکزی تخریب شد/ چند نکته را باید توجه داشت؛ اولاً وقتی یک چیزی مصوبه سران کشور هست، آدم باید با چشم خوش‌بینی به آن نگاه کند. بنده البته به آقایان هم گفتم نظرات کارشناس ها مختلف است و من هم صاحب نظر نیستم در این قضایا؛ لکن اگر سران سه قوه با پشتوانه کارشناسی تصمیم بگیرند من حمایت می کنم.­

- نکته دوم اینکه یقیناً بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران میشوند یا ناراحت میشوند یا به ضررشان است یا خیال می کنند به ضررشان است؛ لکن آتش زدن به فلان بانک، کار مردم نیست، کار اشرار است. در یک چنین حوادثی معمولاً اشرار، کینه‌ورزان، انسان های ناباب وارد میدان می شوند، گاهی بعضی جوان ها هم از روی هیجان با این ها همراهی می کنند و اینجور مفاسد را به بار می‌آورند. این مفاسد هیچ مشکلی را درست نمی کند، ناامنی را هم اضافه می کند.

-­ناامنی بزرگ‌ترین مصیبت برای هر کشور و هر جامعه است؛ قصد این ها ناامنی است. در این دو روز که از این قضایا گذشته، همه مراکز شرارت دنیا علیه ما، این کارها را تشویق کردند؛ از خانواده خبیث پهلوی تا مجموعه خبیث و جنایتکار منافقین/ من عرضم این است: هیچ کس به این اشرار کمک نکند؛ هیچ انسان عاقل و شایسته‌ای که به کشور خودش علاقه‌مند است، به زندگی راحت خودش علاقه‌مند است، به این ها نباید کمک بکند؛ این ها اشرارند، این کارها کار مردم معمولی نیست.

-­مسئولین هم البته دقت کنند، مواظبت کنند، هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند. دیروز بعضی از مسئولین محترم گفتند که ما مراقبیم این کار، موجب افزایش قیمت کالاها نشود؛ این مهم است، چون الان گرانی هست، بنا باشد باز گرانی اضافه بشود، این برای مردم خیلی مشکلات درست می کند؛ باید مراقبت کنند. مسئولین حفظ امنیت کشور هم به وظایفشان عمل کنند.

-­مردم عزیز ما هم که خوشبختانه در قضایای گوناگون این کشور بصیرت و آگاهی خود را نشان دادند، بدانند که این حوادث تلخ از ناحیه کیست و چگونه است؛ بفهمند که این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است و از این ها فاصله بگیرند؛ این توصیه ما است. مسئولین کشور هم به وظایفشان به طور جدی عمل کنند.

-­وقتی یک تصمیمی از ناحیه سران سه قوه گرفته شد، بحث دولت نیست، بحث یک وزارتخانه نیست، سران سه قوه یک تصمیمی گرفتند که به یک پشتوانه کارشناسی هم متکی است/ زمان امام هم همینجور بود؛ یک کارهایی را مسئولین تصمیم می گرفتند و اجرا می شد، حالا هم همینجور است. امیدواریم ان شاءالله به کمک مردم، به همفکری و هم افزایی مسئولین و دلسوزی و پیگیری آن ها و لطف الهی، این کار به بهترین وجهی پیش برود.

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان