دوشنبه, 02 مهر,1403

­

شنبه, 25 اسفند,1397

بیانیه مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام در محکومیت حادثه تروریستی کرایست چرچ کشور نیوزیلند

بیانیه مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام در محکومیت حادثه تروریستی کرایست چرچ کشور نیوزیلند

در پرتو انقلاب اسلامی ایران زمینه ­ی گرایش به اسلام و مسلمان شدن در سراسر جهان­ بویژه جهان غرب، که در غرقاب فسادی و تباهی قرار دارد بوجود آمده و نظام امپریالیستی غرب­ در پی ناهمگونی­ نظام ارزشی­ و در نتیجه ­آن در خطر افتادن منافعش با اسلام با یک ترفند مزورانه موجی از اسلام هراسی و اسلام ستیزی را با شگردها و در قالب های مختلف بوجود آورده؛ تا شاید بتواند افکار عمومی جهان از اسلام رویگردان جلوه دهد؛ غافل از آنکه­ نظام سنت های الهی در جهان این امر را به اثبات رسانده که­ حق بر باطل فائق خواهد آمد.­

بیانیه مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام در محکومیت حادثه تروریستی کرایست چرچ[1] کشور نیوزیلند

­

­

«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»

اوست آن که پیامبرش را با هدایت و دینِ درست فرستاد تا او را بر همه ادیان پیروز گرداند، هرچند مشرکان خوش نداشته باشند.

دین اسلام از همان ابتدا با توجه به وعده های الهی به سرعت ­در فطرت و جان انسانها نفوذ کرد و در گوشه گوشه­ی جهان پیروان بسیاری یافت. اما ایادی استکبار که خضوع دلهای بیدار را در برابر خدای یگانه از همان صدر اسلام و عصر جاهلیت اولی، تاکنون که جاهلیت مدرن در جهان سایه افکنده را بر نمی تابیدند، همواره کوشیده‌اند مانعی بر سر راه اسلام‌خواهان فراهم کنند.

در پرتو انقلاب اسلامی ایران زمینه ­ی گرایش به اسلام و مسلمان شدن در سراسر جهان­ بویژه جهان غرب، که در غرقاب فسادی و تباهی قرار دارد بوجود آمده و نظام امپریالیستی غرب­ در پی ناهمگونی­ نظام ارزشی­ و در نتیجه ­آن در خطر افتادن منافعش با اسلام با یک ترفند مزورانه موجی از اسلام هراسی و اسلام ستیزی را با شگردها و در قالب های مختلف بوجود آورده؛ تا شاید بتواند افکار عمومی جهان از اسلام رویگردان جلوه دهد؛ غافل از آنکه­ نظام سنت های الهی در جهان این امر را به اثبات رسانده که­ حق بر باطل فائق خواهد آمد.

از پیامدهای این تفکر غیر انسانی حملات تروریستی وحشیانه به دو مسجد در شهر کرایست چرچ کشور نیوزیلند که منجر به شهادت حدود ۵۰ نفر و مجروح شدن ۴۸ نفر از مسلمانان این کشور شد، بار دیگر خوی تروریستی و ددمنشانه دولت های مدعی آزادی و حقوق بشر را به اثبات رسانید.

­این اقدام تروریستی نشان داد که همچنان موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی نه تنها در کشورهای غربی فعال بوده، بلکه در کشورهای تحت سیطره فرهنگ غرب نیز افراطیون اسلام ستیز در انجام جنایت های خود آزادی عمل دارند.

­اینک وقت آن رسیده است که دولت های غربی و کشورهای پیرو ضمن بازنگری در سیاست های خود، در ریشه کنی تروریسم در هر نوع و شکل آن اقدام نمایند و از ترویج افراطی گری و خشونت خودداری کنند.

­موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس ­ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی، و عرض تسلیت به همه مسلمانان جهان خصوصاً داغدیدگان در این حادثه غم‌بار از دولت نیوزیلند می خواهد تا با اتخاذ تدابیری مناسب، زمینه را برای اجرای عدالت در مورد مرتکبین این جنایت فراهم کرده و از جامعه مسلمانان این کشور بخاطر قصور در تامین امنیت عمومی عذرخواهی نماید.

­همچنین شایسته است تمامی کشورهای اسلامی ضمن تشکیل جلسه ای اضطراری، واکنش مناسب و جمعی و بهنگام به این جنایت داشته باشند.

­

[1] . christchurch

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان