دوشنبه, 02 مهر,1403

­

پنجشنبه, 30 فروردین,1397

بیانیه مکتب نرجس(علیهاالسلام) در محکوم نمودن حادثه برج سلمان مشهد

بیانیه مکتب نرجس(علیهاالسلام) در محکوم نمودن حادثه برج سلمان مشهد

مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد روز چهارشنبه 97/01/29 ضمن صدور بیانیه ای اتّفاق دیشب برج سلمان را محکوم نمود.­

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«الَّذينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ: همان کسانی که در زمین به آن‌ها قدرت بخشیدیم، نماز را بر پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنند.» (حج/۴۱).

فرمایشات نوروز ۹۴ مقام معظم رهبری در جوار آستان قدس رضوی در تشریح آیه فوق و نیز توصیه‌های معظم له در دیدار اخیرشان با مسئولین قوه قضائیه، بیانگر اهمیت جایگاه و نقش امربه‌معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی می­باشد.

بحمدالله پس از گذشت ۳۸ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی در این کشور، قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر که در اصل هشتم قانون اساسی به آن پرداخته‌شده، به تصویب مجلس رسیده ولی جای تأسف است که به‌صورت رسمی به اجرا درنیامده است.

فریضه‌ای که بر اساس روایت حضرت امام محمدباقر 7زیربنای فرایض دیگر است: «امربه‌معروف و نهى از منکر دو فریضه بزرگ الهى است که بقیّه فرایض با آن‌ها بر پا می‌شوند و به‌وسیله این دو، راه‌ها امن می‌گردد و کسب‌ وکار مردم حلال می‌شود و حقوق افراد تأمین می‌گردد و در سایه آن زمین آباد و از دشمنان انتقام گرفته می‌شود و در پرتو آن‌همۀ کارها روبراه می‌گردد» (وسائل الشیعه. ج ۱۱٫ ص ۳۱۵)

لذا از باب وظیفه متذکر می‌شویم که متأسفانه اخیراً شاهد ناهنجاری‌های فرهنگی در عرصۀ اجتماع هستیم که میدان را برای حاکمیت نظام سلطۀ فرهنگی غرب در کشور فراهم می‌سازد و بعضاً مسئولین با غفلت و تسامح خود به بروز اباحه گری دامن می‌زنند؛ و نیز در شهر مقدس مشهد که حریم مقدس رضوی است این جسارت‌ها به حدی رسیده که در مراسم افتتاحیه در یک مرکز خرید عمومی بنام برج سلمان حریم عفت و حیا دریده شده و رفتارهای دون شأن یک شهر ولایتمدار مشاهده گردیده است.

لذا بدین‌وسیله از عموم مسئولین و مردم هشیار این شهر مقدس تقاضای یک حرکت فعالانه و درخور راداریم تا بار دیگر شاهد چنین حرمت‌شکنی­هایی نباشیم؛ و امید داریم مسئولین پاسخگوی معضلات فرهنگی در کشور مخصوصاً شهر مشهد باشند.

رونوشت به:

دفتر امام جمعه محترم مشهد حضرت آیت الله علم الهدی

­نیروی انتظامی جمهوری اسلامی

­شهرداری مشهد

­نمایندگان مجلس شورای اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان