یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1397

بیانیه مکتب نرجس علیهاالسلام در محکومیت هنجارشکنی و هتاکی به مقدسات

بیانیه مکتب نرجس علیهاالسلام در محکومیت هنجارشکنی و هتاکی به مقدسات

یکی از خبرنگاران روزنامه اصلاح طلب «جهان صنعت» در پستی توهین آمیز به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا علیه السلام و با رویکردي التقاطی، حرمت ولي نعمتمان را ناديده گرفت. توهین به مقدسات، همواره از سوي افکارعمومی محكوم شده است. اين در حالي است كه داعيه داران قانون مداري، شعار آزادی بیان سر می‌دهند؛ يادآور مي شود كه در ماده 513 قانون مجازات اسلامي تصريح شده: هر كس به مقدسات اسلام و يا هر يك از انبياء عظام يا ائمه طاهرين(عليهم السلام) يا حضرت صديقه طاهره(سلام الله عليها)اهانت نمايد، اگر مشمول حكم ساب النبي باشد، اعدام مي شود و در غير اينصورت به حبس از يك تا پنج سال محكوم خواهد شد.»­­

بسم الله الرحمن الرحيم

­

­

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا مَن يَرتَدَّ مِنكُم عَن دينِهِ فَسَوفَ يَأتِي اللَّهُ بِقَومٍ يُحِبُّهُم وَيُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضلُ اللَّهِ يُؤتيهِ مَن يَشاءُ­ وَاللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ﴿مائده/۵۴﴾

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست.

یکی از خبرنگاران روزنامه اصلاح طلب «جهان صنعت» در پستی توهین آمیز به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا علیه السلام و با رویکردي التقاطی، حرمت ولي نعمتمان را ناديده گرفت. توهین به مقدسات، همواره از سوي افکارعمومی محكوم شده است. اين در حالي است كه داعيه داران قانون مداري، شعار آزادی بیان سر می‌دهند؛ يادآور مي شود كه در ماده 513 قانون مجازات اسلامي تصريح شده: هر كس به مقدسات اسلام و يا هر يك از انبياء عظام يا ائمه طاهرين(عليهم السلام) يا حضرت صديقه طاهره(سلام الله عليها)اهانت نمايد، اگر مشمول حكم ساب النبي باشد، اعدام مي شود و در غير اينصورت به حبس از يك تا پنج سال محكوم خواهد شد.» در شرايطي كه خبرنگار مذكور پیش از این نیز بارها سابقه هتاکی و توهین به مقدسات را در فضای مجازی داشت، روزنامه جهان صنعت با انتشار پیامی توئیتری با رد انتساب افکار این فرد به روزنامه نوشت که با فرد خاطی برخورد شده است اما اشاره ای به نوع برخورد نکرده است.

پروژه نخ نماي حجاب اختياري نيز كه طي انتشار فيلمي از برخورد مامور گشت ارشاد با افراد خاطي، رسانه اي گرديده و و با واكنش هاي متعدد روبرو شد، تاسف معتقدين به مقدسات را به دنبال داشت كه چرا هتاكان تا این اندازه احساس امنیت دارند و به صورت علني و با نام و تصوير واقعی تجاهر به فسق و کفر می‌کنند!

در حالي كه تردد و حاضر شدن در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی مشمول تبصره ماده ۶۳۸ قانون تعزیرات است که تا دو ماه حبس دارد! البته این در صورتی است که سازمان یافته و برای ضربه زدن به فرهنگ جامعه نباشد! که اگر تشویق مردم به نداشتن حجاب اثبات شود، مشمول بند دوم ماده ۶۳۹ قانون تعزیرات است که یک تا ده سال حبس دارد و قابل تبدیل به مجازات جایگزین حبس نیست!!!

طي روزهاي اخير، شاهد انتشار تصویر زني هستيم که در شبکه‌های مجازی در حال آتش زدن اوراق قرآن کریم است كه گرچه با هوشیاری مردم شناسايي شد اما به راستي هدف از عادي سازي حرمت شكني و ناديده گرفتن افكار عمومي در احترام به مقدسات چيست؟

دشمن از اهانت به مقدسات اهداف بلندمدتي را دنبال مي‌کند كه بايد اين اهداف را شناخت و با آن مقابله کرد. موسسه علمي تحقيقي مكتب نرجس عليهاسلام این حرکات مذبوحانه را نقشه اي از پيش تعريف شده و نظام مند توسط استكبار دانسته و درخواست برخورد قاطعانه با خاطيان را دارد.

­

روابط عمومی موسسه علمی تحقيقي مكتب نرجس عليهاالسلام

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان