دوشنبه, 02 مهر,1403

­

دوشنبه, 16 مهر,1397

بیان وظایف طلبه در دیدار مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) با گروهی از طلاب مدارس علمیه استان سمنان

بیان وظایف طلبه در دیدار مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) با گروهی از طلاب مدارس علمیه استان سمنان

دوشنبه 16 مهر ماه 105 نفر از مسئولین و طلاب مدارس علمیه استان سمنان در مدرسه علمیه نرجس(علیهاالسلام) مشهد حضور یافته و ضمن آشنایی با فعالیت های گوناگون مدرسه با خانم شایسته خوی (مدیر مدرسه) دیدار نمودند.

در این دیدار که اغلب مخاطبین طلاب جدیدالورود بودند استاد شایسته خوی در ابتدا به معرفی سیره استاد طاهایی به عنوان یک الگوی مناسب برای طلاب پرداخت و در ادامه سخنانی را در خصوص وظایف یک طلبه عنوان نموده گفت: در حدیث قدسی به حضرت موسی(علیه السلام) خطاب رسید که اگر دو کار را انجام دهی در نزد ما از صد سال قیام لیل (شب زنده داری) و صد سال صیام نهار (روزه هر روز) محبوب تر است، این دو کار چیست که اینقدر مهم است؟ یکی آن که بنده ای را که از من فرار کرده به من برگردانی و بنده ای هم که سرگردان است را با راهنمایی به مسیرش برگردانی.

ایشان در ادامه افزود: هریک گناهی که انجام می شود فاصله ما را با خدا زیاد می کند. شما درس می خوانید که بنده های فراری را به خدا برگردانید لازمه اش این است که اول خودمان بسوی خدا برگردیم. امروز راهنمای ما امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) است ما قرار است مردم را به حضرت وصل کنیم پس با این نگاه درس بخوانید. ما چه کسی را غیراز خدا داریم! اگر من و شما با خدا آشتی کردیم می توانیم به بقیه هم در این راه کمک کنیم، تا وقتی که از خدا فرار می کنیم فایده ای ندارد. بازگشت و توبه اولین شرط طلبگی است. خداوند بعد از معرفی افراد صبور می فرماید: « وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَ أُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» کسی که بسوی خدا برگردد خدا هم برایش صلوات و رحمت می فرستد و اینها هدایت شده هستند.

­مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) گفت: «مَن ماتَ وَ لَم یَعرِف امامَ زَمانِه ماتَ میتَهً جاهِلیَّهً» ما وظیفه داریم این ها را به امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) وصلشان کنیم. امام حسن مجتبی (علیه السلام) فرمودند: « کونوا اَوعِیَه العِلم وَ مَصابیح الهدی» علم را در هر ظرفی بریزید تنها مظروفی است که تمام نمی شود و ظرفش را بزرگتر می کند. اگر ظرف علم در وجودتان آمد آن موقع چراغ هدایت دیگران (مصباح هدی) می شوید. سعی کنید درس را به جانتان بسپارید، خواب آلوده و سست نباشید وقتی درس به جانتان نشست می توانید عمل کنید.

در ادامه یکی از طلاب واحد بین الملل مدرسه در ارتباط با­ گرایش به اسلام ونحوه آشنایی خود با حوزه، مطالبی را بیان داشت و در پایان این دیدار یکی از کارشناسان مباحث بصیرتی و سیاسی مدرسه به بیان توضیحاتی در خصوص سند FATF پرداخت و پس از قرائت بیانیه، طلاب طوماری را در اعتراض به تصویب آن امضا نمودند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان