دوشنبه, 02 مهر,1403

­

شنبه, 01 دی,1397

حضور طلاب مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد در مراسم اکران فیلم سینمایی "در مسیر باران"

حضور طلاب مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد در مراسم اکران فیلم سینمایی "در مسیر باران"

مکتب نرجس (عليهاالسلام) با مشارکت آستان قدس رضوی روز جمعه 97/09/30 اکران فیلم انیمیشن در مسیر باران را با حضور سرمایه گذار و عوامل این فیلم در جمع 200 نفر از طلاب و خانواده های آنان در سینما هویزه برگزار نمود.

در این برنامه پس از تلاوت قرآن، خانم نصیری (استاد حوزه و مجری برنامه) ضمن بیان سخنانی نسبت به حضور اقشار مذهبی و طلاب در فضاهای رسانه ای تأکید نمود.

سپس حجه الاسلام والمسلمین یوسف زاده (کارشناس رسانه) ضمن بیان اینکه طلاب و افراد متعهد باید با ارائه درست مفاهیم فرهنگی، اجتماعی، کمدی و... در کلیت سینمای ایران تاثیر گذار باشند خاطرنشان کرد: امروزه متاسفانه حتی در فیلم های کمدی­ به علت اینکه تعریف درستی از کمدی نیست فیلم کمدی در خور تحسین نداریم در حالی که ما ادبیات قوی و کهن کمدی داریم.

­وی افزود: حتی در فیلم های با رویکرد اجتماعی نیز به علت عدم تصور و تعریف درست از اجتماع، حضور افراد دغدغه مند احساس می شود. و نسبت به ارائه طرح حضور طلاب دغدغه مند حداقل در فیلم های دینی و مذهبی جهت تصویب در مجلس تأکید می شود.

در ادامه برنامه آقای کاتبی (کارگردان فیلم) در سخنان خود بیان داشت: در دنیا تولید انیمیشن سینمایی مخصوص هالیوود است و اینکه در ایران انجام شده است اثر بزرگی است. امروزه از کوچکترین تا مسن ترین فردجامعه سینما را می بینند و می توان به راحتی مفاهیم دینی را به صورت غیرمستقیم و با تجربه متفاوت و جذّاب به دیگران منتقل کرد. از آنجا که ابزار انیمیشن از سنین کودکی قابل تاثیرگذاری است به راحتی می توان برای نسل امروز صحبت بروز کرد. این فیلم به دلیل مضمونی که دارد قدیمی نمی­شود و در زمان های مختلف قابل پخش است.­

سپس خانم کاتبی (فیلم نامه نویس) ضمن اشاره به طرح فیلم، نکاتی که به آن دقت نظر داشته را اینگونه برشمرد: وحدت میان مسلمانان جهان علی الخصوص مسلمانان عرب و عجم، الغای شبهات، توجه به معجزات امام رضا (عليه السلام) و توجه خاص امام شیعیان، زندگی قابل لمس حضرت با معرفی افرادی در فیلم که در ایمان و سیره رضوی پابرجا بودند و بسط و گسترش داستانی که ما فقط آشنایی مختصری از آن داریم.

در پایان نیز ضمن تقدیر از عوامل فیلم هدایایی به رسم یادبود به آنان اهداء گردید.

روابط عمومي مكتب نرجس (عليهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان