دوشنبه, 02 مهر,1403

­

یکشنبه, 20 اسفند,1396

حضور مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد در حوزه بعلبک لبنان

حضور مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد در حوزه بعلبک لبنان

­­خانم منور شایسته خوی (مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد) که به مناسبت برگزاری همایش بزرگداشت بانوان بزرگ جهان اسلام در کشور لبنان حضور یافته اند در ادامه برنامه خود در حوزه علمیه بعلبک سخنرانی نمودند.­

­­­­­­­ خانم منور شایسته خوی (مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد) که به مناسبت برگزاری همایش بزرگداشت بانوان بزرگ جهان اسلام در کشور لبنان حضور یافته اند در ادامه برنامه خود در حوزه علمیه بعلبک سخنرانی نمودند.

­­­­­­­ ایشان در حوزه بعلبک به زبان عربی ­سخنان خود را عنوان نموده وضمن ابراز خرسندی از حضورشان در جمع ایشان مطالبی را در مورد موقعیت و جایگاه زن در این زمان نسبت به غرب از منظر امام خامنه ای بیان داشت و گفت: زن در منطق اسلام موجودی است که با ایمان و حیا و عفافش زینت بخش است و بسیار در اجتماع مؤثر است چراکه عامل تربیت اجتماع و رشد علمی و معنوی خانواده است. در جوامع کنونی می بینیم که زنان انحراف پیدا کرده اند و صفات زنانه به مردانه تبدیل شده است و زنان عامل شهوت مردان قرار گرفته اند.

­­­­­ ­خانم شایسته خوی در ادامه گفت: من شاگرد استاد طاهایی(ره) هستم و ایشان مؤسس مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد در 50 سال قبل بودند و این مکان را برای تعلیم و تربیت زنان تأسیس کردند زیرا معتقد بودند زنان ستون های تربیت یک جامعه هستند.

­­­­­­ مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) سپس گفت: ایشان مبلغی بود که چون در کارش اخلاص داشت نه تنها در ایران بلکه در همه ی دنیا شناخته شد و تفاوت ایشان با دیگران در اخلاص و صدق نیت، پاکی روح و صفای باطنشان بود. ایشان درک سیاسی بالایی داشتند و در رکاب نایب امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) حرکت می کردند و مدافع ولایت بودند.

­­­­­­ وی در ادامه بیان داشت: خراب شدن جامعه بخاطر عدم معرفت است و تشخیص حق و باطل دشوار است چرا که حق را باطل نشان می دهد و باطل را حق نشان می دهد؛ لذا بر تک تک­ ما واجب است از حق تبعیت کنیم و مسیر هدایت را طی کنیم و ادامه دهیم تا از سقوط و انحراف نجات پیدا کنیم هر چند راه سختی است و ناهمواری زیادی دارد. استاد طاهایی(ره) مثل شمعی که می سوزد تا راه دیگران را روشن کند، هویت های انسانی را بیدار می کرد و حتی در دوران ستمشاهی که افکار لیبرالی وجود داشت فعالیت داشت و با محدودیت امکانات در منزل خودشان افکار صحیح و عقاید را دنبال می کرد و اخلاص ایشان موجب انتشار دعوتشان در شهرها و کشورهای مختلف گردید. استاد طاهایی(ره) همه را به خدا دعوت می کرد نه به خود و صدق­ نیت و شجاعتشان در هدایتگری ایشان بسیار مؤثر بود.

­­­­­­ استاد شایسته خوی با استناد به سخنان رهبری عنوان داشت: زن در منطق اسلام یک الگو و چارچوب کاملی دارد؛ زن اسلامی عبارت است از آن موجودی که دارای ایمان و عفاف است، متصدی مهم‌ترین بخش تربیت انسان است، در اجتماع اثرگذار است، رشد علمی و معنوی دارد، مدیر کانون بسیار مهم خانواده است و مایه‌ی آرامش جنس مرد است و همه‌ی این‌ها در کنار خصوصیات زنانگی مثل لطافت، رقّت قلب و آمادگی برای دریافت انوار الهی است، این الگوی زن اسلامی است. در مقابل در تاریخ همیشه یک الگوی انحرافی وجود داشته است که امروز آن الگوی انحرافی، زن غربی است که خصوصیت او بجای همه‌ی خصوصیات برجسته و ممتازی که از زن اسلامی بیان کردیم، این است که بتواند نظر مردان را جلب کند و موجب التذاذ مرد شود و لذا شاخصه‌ی زن غربی برهنگی است. عدالت جنسیتی غربی‌ها فقط حرف است و بانوان صاحب‌مقام غربی یکی پس از دیگری اعلام کردند که مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند. اسلام در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه‌ی انحراف برساند، به‌وسیله‌ی "حجاب" بسته است و حجاب، وسیله‌ی مصونیت زن است نه محدودیت. بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویتی و فرهنگی خودشان را دارند اعلام می‌کنند و به دنیا صادر می‌کنند. زن می‌تواند در میدان‌های اجتماعی حضور فعال و تأثیرگذاری عمیق داشته باشد که امروز زنان کشور ما چنین تأثیرگذاری‌ای دارند. در عین‌ حجاب و عفاف و وجه تمایز، در معرض سوءاستفاده‌ی مردان قرار نگرفتن، خود را در حد وسیله‌ی التذاذ مردان بیگانه و زیاده‌طلب پایین نیاوردن و تحقیر نکردن، این‌ها از خصوصیات زن امروز ایرانی است. ما این الگو و چارچوب را داریم.

روابط عمومی مکتب نرجس(علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان