یکشنبه, 01 مهر,1403

­

جمعه, 08 اسفند,1399

سالروز رحلت پرستار کربلا، اسوه صبر و شکیبایی حضرت زینب کبری علیها السلام تسلیت باد

سالروز رحلت پرستار کربلا، اسوه صبر و شکیبایی حضرت زینب کبری علیها السلام تسلیت باد

مقام معظم رهبری (مدظله العالی): «اگر­ زینب س نبود، کربلا نبود. اگر­ زینب س نبود، حادثه‌ی عاشورا معلوم نبود این گسترش را پیدا کند و این ماندگاری را در تاریخ داشته باشد».­­(بیانات در دیدار جمعی از مردم آذربایجان شرقی، ۱۳۸۹/۱۱/۲۷)

مقام معظم رهبری (مدظله العالی):

«حماسه‌ی بزرگی که عرض کردیم، حماسه‌ی ­زینب­ کبری (سلام الله علیها) است که مکمّل حماسه‌ی عاشورا است؛ بلکه به یک معنا حماسه‌ای که بی‌بی­ زینب­ کبری (سلام الله علیها) به‌وجود آورد، احیاکننده و نگه‌دارنده‌ی حماسه‌ی عاشورا شد. عظمت کار­ زینب­ کبری (علیهاالسّلام) را نمی شود در مقایسه‌ی با بقیّه‌ی حوادث بزرگ تاریخ سنجید؛ باید آن را در مقایسه‌ی با خود حادثه‌ی عاشورا سنجید؛ و انصافاً این دو عِدل یکدیگرند. این انسان باعظمت، این بانوی بزرگ اسلام بلکه بشریّت، توانست در مقابل کوه سنگین مصائب، قامت خود را استوار و برافراشته نگه‌دارد؛ حتّی لرزشی هم در صدای این بانوی بزرگ از این‌همه حادثه پدید نیامد؛ هم در مواجهه‌ی با دشمنان، هم در مواجهه‌ی با مصیبت و حوادث تلخ، مثل یک قلّه‌ی سرافراز استواری ایستاد؛ درس شد، الگو شد، پیشوا شد، پیشرو شد.»

(بیانات در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور، ۱۳۹۲/۰۸/۲۹)

مقام معظم رهبری (مدظله العالی):

حادثه‌ى عاشوراى حسینى را هم ستمگران و ظالمان می خواستند نگذارند باقى بماند، زینب کبرا (سلام‌الله‌علیها) نگذاشت، دو حرکت عمّه‌ى ما زینب کبرا (علیهاالسّلام) انجام داد: یک حرکت، حرکت اسارت بود به کوفه و شام و آن روشنگرى‌ها و آن بیانات که مایه‌ى افشاى حقایق شد؛ یک حرکت دیگر، آمدن به زیارت کربلا در اربعین بود؛ حالا اربعین اوّل یا دوّم یا هرچه.

این حرکت به معناى این است که نباید اجازه داد که انگیزه‌هاى خباثت‌آلودى که قصد دارند مقاطع عزیز و اثرگذار و مهم را از یادها ببرند، موفّق بشوند؛ البتّه موفّق هم نخواهند شد. تا ملّت ها زنده‌اند، تا زبانهاى حق‌گو در کار است، تا دل هاى مؤمن داراى انگیزه هستند، نخواهند توانست این را به فراموشى بسپرند؛ همچنان‌که نتوانسته‌اند.

­۱۳۹۳/۱۰/۱۷

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان