یکشنبه, 01 مهر,1403

­

جمعه, 12 خرداد,1396

سخنان خانم شایسته خوی در ششم ماه رمضان

سخنان خانم شایسته خوی در ششم ماه رمضان
خانم شایسته خوی روز پنجشنبه 96/3/11 همانند روزهای گذشته ماه رمضان به ایراد سخنرانی در جمع بانوان پرداخت.

خانم شایسته خوی در ششمین روز ماه رمضان در ابتدا سخنان خود را چنین آغاز کرد: قرآن به مسلمانان توصیه می­کند که برای ارتباط با سه گروه منافقین، مشرکین و کفار، اهل کتاب باید احتیاط کنند. این سه گروه برخورد سلیقه­ای با پیامبران خود داشتند و توجهی نمی­کردند که پیامبران چه دستوراتی به آن­ها می­دادند و یا بهانه­های بی­جایی برای ایمان آوردن خود داشتند مثلاً برخی از آن­ها از پیامبرشان می­خواستند که خدا را به ما نشان بده تا ایمان بیاوریم. آن­ها به واسطه­ی اینکه درخواست غیرعاقلانه داشتند خداوند عذابشان کرد. در آیه 171 سوره نساء داریم که آن­ها با اینکه پیامبر داشتند؛ کارهای زشت انجام می­دادند. در قرآن ما با قوم حضرت موسی(ع) خیلی ارتباط پیدا می­کنیم و به ویژگی­های این قوم خیلی اشاره شده است.

وی در ادامه افزود: آیه 141 سوره­ی نساء به همه فرمول می­دهد که باید قاعده­ی نفی سبیل در روابط بین الملل حاکم باشد، یعنی ما تا زمانی با کفار می­توانیم رابطه داشته ­باشیم که آن­ها بر ما  مسلط نشوند.  حضرت آقا در سخنرانی خود در جمع دانشجویان بیان کردند که ما با درس خواندن در خارج از کشور و استفاده از امکانات آن­ها مشکل نداریم، بلکه مشکل ما در این است که آن­ها بر ما سلطه­ی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیدا کنند.

مدیر مکتب نرجس(س) سپس گفت: سوره­ی مائده براساس عهد و پیمان و وفای به عهد و پیمان است. محوری­ترین آیه در این سوره آیه جانشینی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است و برخی بزرگان به دلیل وجود همین آیه (آیه 67 سوره مائده) این سوره را سوره ولایت می­نامند. در این سوره یهودیان به عنوان سرسخت­ترین دشمنان مسلمانان معرفی شده­اند. از ویژگی­های کفار اهل کتاب حرام خوری و تحریف است. تحریف یعنی غلط­ها را جایگزین درست­ها کرده اند یا غلط­ها را لابلای درست­­ها مخلوط کرده­اند به طوریکه تشخیص داده نشود. در این آیه خداوند به مؤمنین دستور می­دهد که نعمتی را که به شما داده شده را یادآور شوید. دوران ضعف شما تبدیل به قوت، و دوران بندگی شما تبدیل به آزادی شده است، پس برای این نعمت شکر لازم است.

خانم شایسته خوی در ادامه در مقایسه وضعیت قبل از انقلاب و بعد از انقلاب گفت: قبل از انقلاب بیگانگان به راحتی در کشور تردد می­کردند و کشور را بطور کامل در تصرف خود داشتند (ذخایر، ثروت، نفت و ...). بسیاری از مناطق کشور به کشورهای دیگر داده شد، ارتش و سلاح­های ما همه وابسته بود، راه­آهن توسط بیگانگان با هدف انتقال نیروهای انگلیسی به روسیه آماده شد، سد با طرح و اجرای بیگانه ساخته می شد، 65 درصد نفت مورد نیاز اسرائیل را تامین می کردیم، تأسیس مراکز راهبردی نظیر نیروگاه­های هسته­ای توسط بیگانگان صورت گرفت و به ازای  آن  هزاران هزار شمش طلا را از کشور خارج کردند، وزرا، وکلا، نمایندگان مجلس با نظر بیگانه عزل و نصب می­شدند، مبارزه علنی بر علیه اسلام (بسته شدن حوزه­های علمیه و توهین علنی به روحانیت) و ترویج تمدن مبتذل غربی صورت می گرفت، مجرمان بیگانه (لایحه کاپیتولاسیون) مصونیت داشتند، همکاری­های ظاهری برای عمران کشور با بیگانگان وجود داشت، با وجود درآمدهای نفتی فراوان  فقر شدیدی در کشور وجود داشت، افراد عیاش و هوس باز حکمرانی می کردند اما پس از انقلاب اسلامی اقداماتی صورت گرفت که عبارتند از: اخراج مقتدرانه بیگانگان و ندادن ذره­ای خاک به بیگانه، وجود ارتش، سپاه، نیروهای مردمی بسیج با سلاح­های خاص خودمان (رتبه 12 جهانی)، ساختن راه­آهن و راه­های بین شهری بدون دخالت بیگانه، ساختن سد با تربیت نیروهای متخصص داخلی (رتبه 3 جهانی)، خودکفایی در زمینه­های عمرانی، ایجاد جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل، تکمیل و دستیابی به علوم بنیادی مثل هسته­ای (رتبه 10 جهانی)، بی اعتنایی به خواسته­های بیگانگان، تلاش جهت زمینه سازی و تحقق اهداف اسلامی، مبنا قرار دادن استقلال سیاسی در تمام مواضع، وجود درآمدهای نفتی و تلاش برای عمران و آبادی کشور، استقرار رهبران پاک و وارسته و کشف و مقبولیت رهبری خدا محور توسط 98 درصد از مردم.

خانم شایسته خوی سپس گفت: خداوند گوشزد می­کند که ما را از شر دشمنان داخلی و خارجی نجات داده است و شما با توکل و تقوا این نعمت­ها را متذکر شوید.

ایشان به برخی از ویژگیهای یاوران دینی اشاره کرد و گفت: خداوند آن­ها را دوست دارد و آن­ها هم خداوند را دوست دارند، در برابر کفار سرسخت و در برابر مؤمنین ذلیل هستند، اهل حرکت­های جهادی هستند به خاطر خدا نه به خاطر مزد، از سرزنش ملامت­گران هم هیچ واهمه­ای ندارند و در نهایت این که تابع صد درصد ولایت هستتند.

مدیر مکتب نرجس(س) در پایان برخی عوامل فروپاشی اندلس را چنین برشمرد: القای ناامیدی، تغییر تفریح و سرگرمی جوانان از اسب دوانی و تیراندازی به مراکز فساد، ایجاد فحشا و بی­بند و باری، خرید باغات انگور توسط کشیش ها و توزیع رایگان آن میان مسلمانان، تأسیس کلوپ­های شبانه مجلل و رایگان که پیش خدمتان آن دختران زیبای مسیحی بودند، تاجران مسیحی تمام تجارتشان را خاص مسکرات قرار دادند، نفوذ مسیحیان در میدان­های آموزشی و سیاسی و ....

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان