یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 14 فروردین,1401

سخنان مدیر مکتب نرجس(س) مشهد در دیدار با رئیس جمهور

سخنان مدیر مکتب نرجس(س) مشهد در دیدار با رئیس جمهور

خانم شایسته خو مدیر مکتب نرجس(س) روز پنجشنبه 11 فروردین ماه به همراه جمعی از بانوان فرهیخته مشهد با آیت الله رئیسی دیدار کردند.

خانم شایسته خو مدیر مکتب نرجس(س) روز پنجشنبه 11 فروردین ماه طی دیداری که به همراه جمعی از بانوان فرهیخته مشهد با آَیت الله رئیسی داشت سخنانی را خطاب به ایشان و­ دولت سیزدهم عنوان نمود که گزیده ی آن بدین شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
... إِلَهِي هَبْ لِي قَلْباً يُدْنِيهِ مِنْكَ شَوْقُهُ وَ لِسَاناً يُرْفَعُ إِلَيْكَ صِدْقُهُ وَ نَظَراً يُقَرِّبُهُ مِنْكَ حَقُّهُ ...
بخش مهمی از فرجام سعادتمند یا انجام شقاوت‌آمیز هر جامعه در دست مدیران آنست . این فرجام و انجام نه‌فقط به‌خاطر تصمیمات یا تدابیر مدیران ، بلکه مهم‌تر تأثیراتی است که از رفتار آن‌ها به جامعه منتقل می‌ شود .

در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهم‌ترین گام‌ها، تشکیل دولتی است که همه کارگزاران آن در سطوح مختلف و نه‌فقط دولت‌مردان و قوه مجریه، کارگزارانی منطبق با معیارهای اسلامی باشند، در سایه این دولت است که کشور، اسلامی می‌ شود و پیش‌نیازهای اصلی شکل‌گیری تمدن اسلامی فراهم می‌ آید .

مدیران نظام اسلامی که مدیرانی از مردم و برای مردم هستند، به مناصب از منظر مسئولیت و فرصت برای خدمت نگاه می‌ کنند ومعنویت حاشیه زندگی شان نیست و اخلاق پیوست دائمی رفتارشان است . پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ، شجاعت و جرات ، مسئولیت‌پذیری ،­ دور از افراط و تفر یط، اهل مشاوره با کارشناسان و نخبگان و پاک‌دستی از دیگر ویژگی‌ ها ی آنان است .

علی علیه‌السلام می‌ فرمایند " پست‌ها و مقام‌های حکومتی و اداری امانت است در دست شما نه ابزار چپاول اموال عمومی و غارت اموال خصوصی "

این سخن گران‌قدر سنگینی بار مسئولیت و تعهد و تکلیفی را که تصدی مناصب ایجاد می‌ کند برمی‌ شمارد . امام علیه السلام می فرمایند:" عالمان و آگاهان جامعه در برابر محرومیت محرومان بی‌ پناه و قدرت مالی و نفوذ ثروتمندان که موجب همه‌گونه برخورداری آنان می‌ شود، در نزد خدا مسئول‌اند." همه ما در معرض امتحان الهی هستیم و امتحان صاحبان مناصب سخت‌تر .

لذا نباید به‌گونه‌ا ی سخن گفت که ولی‌ نعمتان انقلاب از برخی عملکردها و سخنان ناامید و دلسرد شوند .

امروز باید به‌جای درگیر شدن در اصطلاحات و الفاظی که نفع و خیری برای مردم ندارد، با همتی مضاعف نهضت خدمت‌گزار ی به مردم را تقویت نمود، که بنا به فرمای­
ش رهبرحکیم انقلاب اسلامی در پیشگاه الهی از لحظه‌لحظه‌ ی مسئولیت‌ها سؤال خواهد شد .

رییس‌جمهور محترم ؛ ضمن ارائه پیشنهاداتی مکتوب خدمت حضرتعالی، حقیر به نمایندگی از طرف جامعه زنان انقلابی حوزوی، متقاضی مطالبه ی سه درخواست از حضرت‌عالی هستم :

1.آنگونه که مستحضرید در جامعه فرهنگی کشور انواع موزه‌های تاریخی، علمی، هنری، تمبر شناسی، موزه های فناوری و موزه های گیاه شناسی و ... به چشم می خورد، اما آنچه در جامعه به‌ویژه در جامعه فرهنگی زنان جای آن بسیار خالی است ، موزه ای خاص بانوان است ، موزه ای که با رویکرد و توجه ویژه به معرفی آثار فرهنگی، تربیتی، ادبی، هنری، وقف نامه ها و اسناد و آثار خاص به جا مانده از بانوان تاثیر گذار این مرزوبوم بپردازد .
بی تردیدمعرفی این بانوان و آثار آنان ضمن ارائه الگو به بانوان نسل آینده، یادمانی است از توانمندی ها ، ایثارها و از خودگذشتگی شیرزنان این سرزمین . لذا از حضرت‌عالی تقاضا دارم با دستور به نهادهای ذیربط (میراث فرهنگی و گردشگری) زمینه تاسیس و اختصاص امکانات به موزه ای خاص بانوان در مشهدالرضا، ام القرای شیعیان جهان را فراهم سازید که خود در راستای جهاد تبیین اثرات بسیار ارزشمندی را ایفا خواهد نمود . ( ضمنا طرحی نیز در این زمینه در دستور کار است . )

2. با توجه به اینکه امروز گفتمان اصلی دنیا، گفتمان مربوط به زن است و این گفتمان اکنون ظاهرا و به غلط در نقطه اوج خود قرار دارد و با توجه به قوانین فیفا در حوزه حضور بانوان در ورزشگاه ها، دومین مطالبه ما از دولت محترم ، تاسیس ورزشگاه خاص و ویژه بانوان است. لذا از آن جناب درخواست داریم که مقوله ورزش بانوان را به‌صورت مستقل در دستور کار قرار داده و با این امر مباحث ورزش بانوان را از سطح نازل ِ درخواست حضور زنان در ورزشگاه به سمت‌ ورزش اختصاصی بانوان برده و به حمایت از بانوان ِ ورزشکار ، حتی تا عرصه بین‌المللی پیش برویم.

یکی از الزامات این مهم ایجاد سالن های ورزشی اختصاصی بانوان در شهر مشهد و نیز سراسر کشور است.­

در این صورت دیگر وضعیتی که حاصل سوء تدبیر عده ای از مسئولان در مسابقات فوتبال بود و مورد سوءاستفاده دشمنان نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت ، در عرصه ورزش بانوان مشاهده نخواهد شد. در صورت تحقق و فراهم سازی این امکان برای بانوان مشهدی، خواهران ما از اولین شرکت کنندگان در این مسابقات اختصاصی بانوان خواهند بود.

۳ . یکی دیگر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری صرف و هزینه کرد در آمدهای نفتی در مباحث توسعه فرهنگی است و عدم مصرف ِ آن در آمدها، در مخارج جاری ، حقوق کارمندان و ... می باشد. لذا مطالبه سوم حقیر این است که یک درصد ِ از درآمد های نفتی در جهت توسعه فرهنگی در حوزه بانوان هزینه شود .
چراکه با تعیین این درصد و قرار تعلق آن به توسعه فرهنگی ِ حوزه بانوان ، برنامه های مهم و تاثیرگذار و اثر بخشی در ارتقا ء دانش و فرهنگِ نقطه ی مرکزی و ثقل جامعه، یعنی بانوان و مادران این سرزمین در دستور کار قرار خواهد گرفت .

انتظار می رود دولت محترم همانطور که به دانشگاه های کشور بودجه تحقیقاتی اختصاص می دهد، بودجه ای را جهت امور تحقیقاتی مشخص شده توسط مسئولان اجرایی در اختیار حوزه های علمیه قرار داده تا صاحب نظران این مراکز، با انجام پژوهش های ویژه ، مدل ها و طرح های اسلامی در عرصه های مختلف مدیریت ارائه دهند . بعنوان نمونه تدوین برنامه توسعه آتی در کشور نیازمند مطالعات آسیب شناسانه برنامه های قبلی و تغییرات ماهوی در ابعاد گوناگون است. از جمله در حیطه فرهنگ، که رویکرد انسان سازی و تربیت در آن خالیست و در همین جا در این خصوص اعلام آمادگی انجام یک فعالیت تحقیقاتی را داریم ...

در این دولت انتظار داریم بانوان به سطح طراز در حوزه فرهنگ و ارزش، معنویت و تعالی روح دست یابند .

آموزش بانوان ،توانمندساز ی بانوان، ورزش بانوان و موزه بانوان.

والسلام‌علیکم و رحمت‌الله و برکاته

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان