یکشنبه, 01 مهر,1403

­

ﺳﻪشنبه, 14 آبان,1398

سخنرانی استاد رثایی در ارتباط با موضوع وحدت در ماه ربیع الاول

سخنرانی استاد رثایی در ارتباط با موضوع وحدت در ماه ربیع الاول

ایشان در ابتدا با اشاره به اهمیت تحقیق در سیره و سبک و سیاق پیامبر (ص) در این ماه ، آن را فرصت مناسبی برای پژوهش در سیره ایشان دانست و گفت: وقتی بتوانیم از سخنان و منابع اهل سنت مطلب برای اهل بیت (علیهم السلام) و غدیر پیدا کنیم، کار کرده ایم و فقط استفاده از منابع شیعی هنر نیست.

خانم رثایی افزود: پس از شهادت پیامبر (ص) تاریخ را در برخی کتاب ها جا به جا کردند (شهادت حضرت محسن و ...). برخی از جلسات عزاداری را تا شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) ادامه داده و بعد از ظهر سیاه ها را جمع کرده و همه جا را قرمز پوش می کنند. آیا جریان تاریخی نقل شده با تاریخ صدق می کند؟ در منابع شیعی ما هست که اگر ساعتی حجت خدا بر روی زمین نباشد زمین اهلش را می بلعد. لذا اگر 8 ربیع شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) می باشد 9 ربیع آغاز امامت امام زمان (عج) است و ما به یمن این اتفاق مبارک شادیم و برای ظهور تلاش می کنیم. مبارزه با ظلم زمینه ساز ظهور است.

وی گفت: اسلام با لذت بردن ما مخالف نیست ومی فرماید: صحیح این است که مؤمن برای خودش زمانش را تقسیم کند، بخشی را به مناجات اختصاص دهد، ساعتی را برای تأمین معاش بگذارد، ساعتی را برای معاشرت با خواهران و برادران ثقه خودش و ساعتی را برای لذت بردن قرار دهد که با این لذت انرژی می گیرد برای 3 قسمت دیگر. و امام رضا (علیه السلام) برادران ثقه را آنهایی می دانند که عیوب شما را به شما می گویند و در باطن خالصِ خالص اند. مؤمن مثل آینه است همانطور که عیب را می گوید خوبی را هم می گوید.

ایشان سپس گفت: ما در زیارت عاشورا ­تولی و تبری داریم. «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم». حضرت علی (علیه السلام) مشغول کفن و دفن پیامبر بودند که گروهی شروع به فتنه کردند. لذا امیرالمؤمنین (علیه السلام) که باز و بسته کننده درب خیبر است و عمربن عبدود را به خاک کشاند ودر روایت داریم " علی اشجع الناس" ، آیا زورش نمی رسید خلافت را از آن ها بگیرد؟! اگر می گرفت کودتا می شد اسم پیامبر (ص)­ خدا و اسلام از بین می رفت. اما امیرالمؤمنین (علیه السلام) هدفش ابقاء اسلام و رسول خدا بود و نه خونریزی. چیزهایی که تا قیام قیامت باید جاودان باشد و تنها با زور بازو نمی شود. اهل بیت (علیهم السلام) نمی توانستند قاتلین مادرشان را نام ببرند؟ حتی یک روایت هم نداریم که در خصوصی و عمومی شان این افراد را نام ببرند و ناسزا بگویند حتی به بت ها ناسزا نمی گفتند. «ولایسبّ الذین یدعون من دون الله...» به آنها فحش نمی دهند چراکه آنها به خدای ما فحش می دهند. این شادکردن دل حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیست. هنوز هم اتفاقات خطرناک و بدی به جهت این جشن ها برای شیعیان می افتد.

برخی افراد که دشمن اسلام هستند و می خواهند به دشمنی بین شیعه و سنی دامن بزنند ، این دفاع از ولایت نیست دفاع از آمریکا و صهیونیست است. حدیث رفع قلم نیز جعلی است. آیت ا... سیستانی می فرمایند: من خادم تمامی عراقی ها هستم ­و ما (شیعه و سنی) در توحید و نبوت و معاد باهم اشتراک داریم و در عدل و امامت با هم صحبت می کنیم. من همیشه می گویم برادران سنی از خود ما هستند. اسلام همه ما را باهم جمع کرده که دشمن در ما نتواند نفوذ کند. ماه ربیع فرصت مناسبی است برای این که فرزندانمان را آگاه کنیم. « الذین یؤذون النّبی». بروید ببینید در تاریخ چه کسانی پیامبر (ص) را اذیت کردند. وقت ارتحال پیامبر(ص) فرمودند: بگویید برایم قلم و دوات بیاورند می خواهم مکتوب کنم. برادران سنی می گویند: بزرگان ما گفته اند پیامبر (ص) دارد هذیان می گوید و گفتند حسبنا کتاب الله، پیامبر (ص) که جز کلام وحی نمی گوید!.

ایشان در پایان گفت: تمام وقایع ظهور را بخوانید، در زمان ظهور هم عاشقان حضرت زنده می شوند و هم دشمنان حضرت. فرزندان تان را آگاه کنید انشاءالله که خداوند توفیق تحقیق و پژوهش و آگاهی و سپس عمل در برابر این آگاهی عنایت فرماید چرا که در روایت داریم «من أحبّنا فلیعمل بعملنا».

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان