یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 01 مهر,1397

سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین عزیزی در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای عزیزی به مناسبت سال تحصیلی جدید در جمع طلاب مکتب نرجس (علیهاالسلام) سخنرانی نمود.­

ایشان ابتدا ضمن اشاره به سخن امام سجاد (علیه السلام) مبنی بر بجاآوردن شکر خداوند بیان داشت: واقعیت این است که خدا به وسیله دین خود به ما آبرو داد و آنچه داریم از دین خدا داریم؛ طلاب باید از کسوت دین صیانت کنند، مردم با دیدن روحانی احساس امنیت می کنند.

وی به طلاب جهت نزدیکی به خداوند توصیه نمود و گفت: شکر خدا و اکرام او را بجا بیاورید و نسبت به کسوت طلبگی صیانت و حفاظت و حراست کنید تا به خدا نزدیک شوید. سعی کنید مطالبی که فرا می­گیرید از مغز به قلب سرایت کند تا اصیل و ماندگار باشد؛ اگر قرار است به ذهنیات اکتفا شود ذهن می شود یک انباردار؛ ذهنی که فقط انبار مطالب است فایده و خیری ندارد، مؤسس فرقه های انحرافی و حتی قاتلین اصلی امام حسین (علیه السلام) در کربلا هم فقط انباردار بودند یعنی قرآن و حتی تفسیرش را می دانستند اما با این وجود امام را شهید کردند.

وی راهکار انتقال مطالب از مغز به قلب را دو فرمول "تحلیه" (در روز) و "تخلیه" (در شب) دانست. تخلیه یعنی قلبم را از رذائل تخلیه کنم مثلا اگر نسبت به کسی که محب اهل بیت(علیهم السلام) است بغضی دارم او را ببخشم. تحلیه مرحله بعد از تخلیه است و عشق را جایگزین آن در سحرها کرده و شب زنده داری می کند. اگر می بینیم سحرمان مشکل دارد برای این است که روزمان مشکل داشته پس سعی کنید روزتان زنده باشد.

حجه الاسلام عزیزی در پایان سخنان خود خطاب به طلاب یادآور شد: شما انتخاب شدید در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) برای اینکه یک جامعه را برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده کنید و شما باید جامعه را تربیت کنید و به سمت ظهور ببرید و هرچقدر که می توانید برای حضرت یار جمع کنید.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان