یکشنبه, 01 مهر,1403

­

جمعه, 23 شهریور,1397

سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین شیخ طادی در سومین روز محرم در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین شیخ طادی در سومین روز محرم در مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

حجه الاسلام والمسلمین شیخ طادی در سومین روز از مراسم عزاداری مکتب نرجس­(علیهاالسلام)­

حجه الاسلام والمسلمین شیخ طادی در سومین روز از مراسم عزاداری مکتب نرجس­(علیهاالسلام)­در سخنرانی خود ابتدا به شخصیت­"زهیر بن قین"­اشاره کرد و گفت: او از بزرگان قبیله خویش بود، دلاوری­هایش نه فقط در قبیله خودش که در بین دیگر قبایل هم معروف بود. وقتی فهمید معاویه در حال تجهیز نیرو است خودش را تجهیز کرد و در مقابل امام علی­(علیه السلام)­جنگید، در زمان امام حسن­(علیه السلام)­هم از مخالفان حضرت بود، در زمان امام حسین­(علیه السلام)­هم از حضرت فاصله می گرفت و در مقابل حضرت بود، در راه مکه سعی می کرد قافله خود را جایی پیاده کند و اتراق نماید که امام حسین­(علیه السلام)­اتراق نکرده بود، زهیر بن قین با اهل و عیال و غلام خود مشغول غذا خوردن بود که پیک امام آمد و گفت که حضرت با او کار دارد، قافله زهیر خشک­­شان زد که زهیر از امام فرار می­کرد ولی امام پیک برای او می فرستد. دُلهم (همسر زهیر) نهیب به او زد که پسر پیامبر­(صلی الله علیه و آله)­تو را صدا زده برو، وقتی برگشت خوشحال و شاد بود گفت چادر مرا جمع کنید و در مکانی که حضرت هست خیمه مرا برپا کنید هیچکس نمی داند که چه شد و در این چند لحظه بین امام و او چه گذشت که اینچنین متحول شد. از آن به بعد از رشادت های زهیر زیاد می شنویم و فرمانده سمت راست لشکر حضرت بود، چه شد امام از او که عثمانی بود دعوت کرد و او در این چند وقت کوتاه چنین رشد کرد!

وی تأکید کرد امام زمان ندای­"هل من ناصر"­دارند، حضرت از ما بچه شیعه ها یاری می خواهند، ایشان منتظر ما هستند تا برگردیم. ما چطور می­توانیم حضرت را یاری دهیم؟ یاری امام کار افراد بزرگ است. بیشتر یاران امام افراد معمولی بودند. اصلاً سنّت خداست که پیامبران و اولیاء خودش را با مردم معمولی نصرت و یاری می دهد. خودمان را دست کم نگیریم امام زمان­(عجل الله تعالی فرجه الشریف)­روی تک تک ما حساب کرده است.

پیامبر­(صلی الله علیه و آله)­فرمودند: «اوصیکم بشبان خیرا» حضرت قرن ها پیش توصیه جوانان را به بزرگان کردند. یاران اباعبدالله(علیه السلام)­اکثرشان جوان بودند. دوران دفاع مقدس ما شهید میان­سال و شهیدی که سنی از آنها گذشته باشد داریم ولی اکثر شهدا جوان بودند. بسیاری از شهدای مدافع حرم جوان هستند. وقتی بررسی می کنیم می­بینیم جوانان آماده ترند، تعلقات­شان کمتر است و آماده تر هستند برای یاری کردن.

محسن درودی یکی از شهدایی بو که خیلی عاشق امام حسین­(علیه السلام)­بود، در یکی از عملیات ها چشمش آسیب دید و به بیمارستان اهواز آوردند، آنجا نتوانشتند کاری کنند به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل کردند. دکترآمد چشمش را معاینه کرد. محسن ساکت بود، اصلاً نپرسید خوب می‌شوم یا نه؟ نپرسید می‌توانم دوباره ببینم یا نه؟ کار دکتر که تمام شد فقط پرسید: مجاری اشک چشم من از بین نرفته؟ من می‌توانم دوباره با این چشم گریه کنم؟ دکتر با تعجب پرسید: پسرجان تو هنوز خیلی جوانی، برای چه این سؤال را می‌پرسی؟ می‌خواهی گریه کنی؟ او گفت: آقای دکتر، چشمی که نتواند برای امام حسین(علیه السلام)­گریه کنه به درد من نمی‌خورد و من آن چشم را نمی­خواهم. شهید محسن درودی قدر چشمش را می­دانست، ماهم قدر چشمان خود را بدانیم و نگاه حرام نکنیم نگاهی که آخرش هیچ چیزی نیست و فقط باعث می شود از امام زمان­(عجل الله تعالی فرجه الشریف)­دور شویم.

این استاد حوزه در رابطه با اینکه شیطان چطور حبّ دنیا را در دل ما قرار می دهد؟ گفت: گام به گام و از یک گناه کوچک. «لا تّتبعوا خطوات الشیطان» نگویید گناه کوچک است گناه های کوچک کم کم جمع می شود و منجر به تکذیب آیات الهی می شود.

اگر حضرت بفرمایند در سوریه به شما نیاز است چند نفر حاضریم برویم؟! اگر حضرت بفرمایند نصفی از مالت را به ما بده چند نفر حاضریم چنین کنیم؟!­حالا حضرت نمی گویند نصف مال خود را بده، بلکه بیا خمس مالت را بده، آن هم نه خمس هر مالی، سالی یکبار از پولی که مانده خمس آن را بده. در روایت می فرمایند: «با خمس ندادن حق ما اهل بیت را ضایع نکنید».

ایشان در خاتمه ضمن روایت «حُبُّ الدّنیا رَأسُ کلّ خَطیئةِ» خاطرنشان کرد: جنگیدن با ابا عبد الله الحسین­(علیه السلام)­به خاطر داشتن حبّ دنیا بود. برخی حاضرند جان بدهند ولی مال و پول خود را ندهند. در زیارت عاشورا می­خوانیم «اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» اولین نفر کسانی که خمس ندهند حقّ اهل بیت(علیهم السلام)­را ضایع کرده اند، «وَ آخِرَ تَابِعٍ لَه عَلَى ذَلِكَ» تا زمان حال، هر کس خمس ندهد شامل این لعن می شود. یعنی هرکس خمس ندهد حق اهل بیت(علیه السلام)­را نداده و به حضرت ظلم کرده و هرکس زیارت عاشورا می خواند اورا لعنت کرده است.

روابط عمومی مکتب نرجس­(علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان