شنبه, 31 شهریور,1403

­

جمعه, 02 بهمن,1394

سخنرانی خانم شایسته خوی به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی

سخنرانی خانم شایسته خوی به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی
خانم شایسته خوی روز دوشنبه و سه شنبه 11 و 12 آبان در جمع طلاب، اساتید و کادر اداری به ایراد سخنرانی با موضوع راهپیمایی 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و اعلام داشت فردا بالغ بر 1000 نفر از طلاب، اساتید، مبلغین، کارکنان مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) و دانش آموزان مجتمع آموزش غیرانتفاعی دخترانه مشکوه در راهپیمایی پرشور 13 آبان شرکت خواهند داشت.

متن سخنان ایشان بدین شرح است:

ایشان در ابتدا پیرامون علت سردادن شعار مرگ بر امریکا بیان داشت که چقدر دشمن ما از این مسأله و مطلب عصبانی است البته بنا به فرمایش قرآن «موتوا بغیظکم» از عصبانیت‌تان بمیرید. رهبر معظم در بیاناتشان از قول امام راحل در دستورالعملی فرمودند: هرچه فریاد دارید برسر امریکا بکشید؛ جرثومه فساد امروز کسی نیست جز امریکا.

اوباما گفته است: مردم ایران از تاریخ افتخارآمیزی برخوردارند اما شعار مرگ بر امریکا برای آنها نه شغل ایجاد می کند نه امنیت. چرا اوباما و دولت امریکا به دنبال ایران بدون شعار مرگ بر امریکا هستند؟ امام (ره) فرمودند: ما تمام شعارهایمان را با عمل محک می‌زنیم. بنابراین شعار مرگ بر امریکا برگرفته از تاریخ استکباری حاکمیت امریکاست. کاپیتولاسیون، انفجار هواپیمای مسافربری، کودتای نوژه و ... از جمله جنایات و رفتارهای استکباری امریکا است.

از برکات مذاکرات اخیر و گروه 1+5 : دشمنی های امریکا با ایران و ایرانی و اسلام و مسلمین آشکارتر شد و دولتمردان امریکا مطمئن باشند که شعار مرگ بر امریکا را کسی به ایرانیان یاد نداده مگر درک و فهم و شعوری که خودشان از جنایات امریکا داشتند.

اگر به قول اوباما شعار مرگ بر امریکا کارآمد نیست پس چرا نگران هستند؟! مطمئنا این شعار موقعیت آنها و دایره عملیاتشان را به خطر انداخته اما متأسفانه عده ای در کشور ما با تفکرات غرب گرایانه می خواهند چهره امریکا را بزک کرده و ماهیت استکباری اش را کمرنگ کنند حتی در برخی تراکت‌ها می‌توان این را به عینه دید که هر شعاری می‌نویسند بجز شعار مرگ بر امریکا.

ایشان بیان داشت: جریان ضد مرگ بر امریکا دو راهبرد اصلی دارد: 1- تحریف اندیشه و اصول امام و تفسیر غلط از شاخص‌های امام (که خود رهبری در 15 خرداد امسال اشاره کردند) 2- اصل استکبارستیزی را مخدوش کنند (می گویند: الان زمان جنگ ودعوا نیست اکنون زمان دوستی و صلح و آرامش است.) و تمام هدفشان تغییر ذهنیت مردم است تا مرز بین حق و باطل را کمرنگ کنند و در این حال است که راه نفوذ امریکا و ایادی آن باز می‌شود.
سخنرانی رهبری در 15 خرداد کاملا ماهیت امریکا را واضح کرد. صحبتهای رهبر دو جنبه دفعی و رفعی یا پیشگیری و درمان را داشت؛ یعنی مردم حواستان باشد و مراقب این جریانهای خزنده باشید.
حرکت فردای ما بی اثر نیست و اگر از روی سهل انگاری و بی تفاوتی حضور پیدا نکنیم، فردای قیامت باید پاسخگو باشیم، ما مدیون خون شهدائیم، ما مدیون نفس های منقطع جانبازان شیمیایی هستیم، با دستور امریکا به عراق اینها دچار شیمیایی شدند.

خانم شایسته خوی ابراز داشت: امریکا که می گوید این شعار امنیت ایجاد نمی کند؛ کشورهایی که مرگ بر امریکا نمی گویند نه تنها امنیت بلکه استقلال و قدرت تصمیم گیری هم ندارند؛ فقط کافیست امریکا اراده کند نفت عربستان را نخرد. یا اینکه می گوید با این شعار شغل ایجاد نمی شود؛ اتفاقا مردم ما متوجه شدند که مشکلات حوزه اقتصادی این است که بطور کامل و قاطع مرگ بر امریکا نگفته اند. برخلاف این تفکر که با مذاکره تمام مشکلات ما حل می شود اینطور نیست. از چه وقت است که رهبر به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره دارند!

ایشان سپس به پاره ای از جنایات امریکا علیه ایران بدین شرح اشاره نمود؛ در قبل از انقلاب: کودتای 28 مرداد 1332، شهادت دانش آموزان و دانشجویان 1332، حمایت از شاه، تأسیس سازمان مخوف ساواک، کشتار صدها تن از مردم در 15 خرداد 1342، قانون کاپیتولاسیون؛ و پس از انقلاب: راه اندازی جنگ ایران و عراق (مسلمان با مسلمان)، مصادره اموال ایران، بلوکه کردن اموال ایران، واقعه طبس، کودتای نوژه، حمایت تسلیحاتی امریکا از صدام و تأمین سلاح های شیمیایی عراق، حمله به سکوها و کشتی های نفتی ایران، حمایت از سازمان منافقین، اعمال تحریم های ظالمانه، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، ساخت فیلم های ضد ایرانی و ...
با پیروزی انقلاب امریکا فهمید دیگر منافعش را در ایران از دست داد و دیگر نمی تواند بر ایران سلطه پیدا کند. امریکا وقتی می بیند این انقلاب چقدر اثرگذار است مسلماً نمی تواند طاقت دوام این انقلاب را بیاورد.

خانم شایسته خوی گفت: بدانید حضور شما در راهپیمایی فردا و شعارتان بعنوان عمل صالح ثبت می شود و شاید بتوانید قطره ای از خون شهیدان مان را پاس بداریم.

نکته مهم دیگر: امریکا و ایادی آن به دنبال این هستند که باورهای انقلابی ما را بگیرند (که با ریخته شدن خون صدها هزار شهید بدست آمده است) و می خواهند جامعه ما را به جامعه دوقطبی تبدیل کنند و به جان هم بیندازند.

مدیر مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(علیهاالسلام) 5 راهکار امریکا بعد از تصویب برجام را اینگونه بیان داشت:

اول اینکه دکترین سیاست خارجی اوباما مثل کارتر است =  مهار ایران. نیکولاس برنز مشاور برنامه های سیاسی جرج بوش بوده و الان هم یک سیاسی نظریه پرداز علیه ایران است، او در 7 مرداد94 گفت: اوباما و جانشین او و یا حتی جانشین رئیس جمهور بعد از او باید تلاش کنند قدرت ایران را در منطقه مهار کنند. باید تمام قدرت دیپلماتیک و نظامی خود را برای مهار و انسداد ایران در سالهای آینده بکار گیریم؛ که راهکار و بهترین استراتژیک برای مهار ایران بحث مذاکره است. که رهبری خطاب به تیم مذاکره کننده فرمودند: شما که ساعتها زحمت می کشید لایه های پنهان آن را هم ببینید.

دومین راهبرد شرمنده سازی ایران است که ایران جلوی کشورهای منطقه و مردم جهان حالت شرمندگی پیداکند و این شرمندگی منجر به تغییر رفتار ایران شود، مثلاً در عرصه داخلی ایران را متهم به نقض حقوق بشر، نقض آزادی بیان و ... کنند. و در عرصه منطقه ایران را به دخالت در امور کشورهای دیگر و بی ثبات کردن منطقه و ... متهم می‌کنند و می‌گویند ایران بخشی از مشکلات جهان است. رهبری در این زمینه فرمودند: به حول و قوه الهی اجازه هیچگونه سوء استفاده از برجام به آنها داده نخواهد شد، اجازه خدشه به قانون اساسی داده نخواهد شد و ما دست از حمایت دوستانمان در منطقه برنمی داریم. برای همین آنها می‌گویند ما هرکار می‌کنیم نمی توانیم برنامه بعدی رهبر ایران را کشف کنیم.

سوم: منافع مشترک؛ امریکا در مورد پیمان با ایران علیه داعش واقعاً دلش برای سوریه و عراق نسوخته بود بلکه دنبال منافع مشترک با ایران می‌گشت.

چهارم: بحث فلسطین و پنجمین راهبرد حفظ تحریم هاست.

خانم شایسته خوی در پایان یادآور شد باور کنید امریکا همچنان دشمن ماست و دلش به حال ما نسوخته، ما لحظه و کمتر از آنی به او اجازه سلطه بر منطقه را نخواهیم داد و با حضورمان اعلام می‌کنیم تا جان در بدن داریم شعار مرگ بر امریکا را سرخواهیم داد.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان