یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 31 شهریور,1398

سخنرانی خانم شایسته خو به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه

سخنرانی خانم شایسته خو به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه

مدیر مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام مشهد روز یکشنبه 98/6/31 به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در جمع طلاب حضور یافت و سخنرانی نمود.

ایشان ضمن تبریک شروع سال تحصیلی به طلاب تأکید کرد وجود شوق و انگیزه و اراده قوی، تلاش و از خود گذشتگی و استقامت در طالب علم اهمیت دارد.

وی ضمن بیان روایاتی در اهمیت علم آموزی، رسالت اصلی حوزه های علمیه را «امام سازی» دانست؛ امامی که ادامه دهنده رسالت انبیا و اولیای خدا باشد، مورد اعتماد مردم و عَلَم دین و جلودار بوده و بقیه به او اقتدا کنند. طلبه باید ابتدا خودش را نورانی و اصلاح کند و بعد جامعه را.

خانم شایسته خو برخی آفات طلبگی را راحت طلبی، مدرک گرایی و بی نظمی معرفی نمود و تأکید کرد: برای تحصیل علم داشتن نیت الهی و برحذر بودن از نیات شیطانی بسیار مهم است. علم با نیت رحمانی می تواند انسان را نورانی ­کند و از علامت های آن «اخلاص» و «آماده فداکاری و جهاد بودن» است و هدف فرد پیروزی و اعتلای اسلام است.

ایشان در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت حدیث عنوان بصری و اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند: «العلم نور يقذفه اللّه فى قلب من يشاء» علم نوری است که خدا در قلب هرکس بخواهد نفوذش می ­دهد؛ گفت: علم به کثرت تعلّم نیست و علم واقعی باید ما را بنده کند و به حقیقت بندگی برسیم. حضرت 3 شرط برای حصول این نور در قلب بیان فرمود: اول اینکه خودت را مالک آنچه داری ندانی، دوم: تدبیر امر نکنی و به خدا نگویی که باید این کار را بکنی چون او مدبّرالأمور و عالم است، و سوم اینکه دغدغه ات دائماً این باشد که خدا تو را به چه چیزی امر و از چه چیز نهی کرده است.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان