یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 17 دی,1396

سخنرانی درس اخلاق خانم شایسته خوی در ساختمان شماره 4 مکتب نرجس (علیها السلام) مشهد

سخنرانی درس اخلاق خانم شایسته خوی در ساختمان شماره 4 مکتب نرجس (علیها السلام) مشهد

­­خانم شایسته خوی مدیریت مکتب نرجس(علیهاالسلام) در جمع طلاب مقطع سیکل این مدرسه به ایراد سخنرانی اخلاقی با موضوع "عوامل بندگی" پرداخت.

یکی از عوامل بندگی این است که خود را مالک ندانید. این تفکر به انسان آرامش می دهد و او را نه بخیل و نه مصرفی بار می آورد. بنده شدن کار راحتی نیست. خیلی از ما در "ایاک نعبد" نمازمان دروغ می گوییم؛ وقتی می گوییم "ایاک" من که فقط بنده خدا هستم پس چرا دیگران را اذیت می کنم! چرا دل به دیگری می سپارم! چرا دستورات خدا را اجرا نمی کنم! چرا شیطان وسط راه آمدن به حوزه انسان را منحرف می کند!؟ ما نباید خود را مالک عمر و زیبایی، اعضا و جوارح و فرزندان بدانیم. بلکه باید امانت دار باشیم؛ تدبیر امر نکنیم، برای خدای تعیین تکلیف نکنیم.

خانم شایسته خوی افزود: تو بخواه و طلب کن بقیه اش را بسپار به خدا. در سوره بقره آیه 186 می خوانیم که وقتی بنده من از من درخواست می کند من می شنوم و آنطور که خودم می خواهم به او می دهم چون او مصلحت خود را نمی داند. به محض اینکه من را بخواند جوابش را می دهم به من ایمان داشته باشید. و در آخر آیه آمده است: دعا عامل رشد است، خدا را وکیل خود بدانید. هرجا دانش را راحت بدست آوردید راحت از دست می دهید حضرت ابراهیم (ع) در قنوت نماز دعا کرد من را از اقامه کنندگان نماز قرار بده و دعایم را برآورده کن. خدایا من را ببخش و پدر و مادرم و مؤمنین را ببخش.

وی در پایان سخنان خود در این زمینه سفارش نمود: یکی از حقوق والدین حق دلی است. همیشه و همه وقت با پدر و مادرتان نرم باشید همیشه دوستشان داشته باشید حتی اگر در حق من کوتاهی کرده باشند و این استثنا هم ندارد.

مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) در ادامه به طلاب توصیه نمود در آیات 15 تا 18 سوره احقاف مطالعه و تفکر کنند؛ این آیات ملاک خوب بودن وبد بودن را مشخص می کند.

ایشان سپس به درخواست طلاب درمورد اغتشاشات اخیر بیان داشت: انقلاب ما به زحمت بدست آمده و راحت بدست شما رسیده و محرومیتی که شما دارید این است که دوران ستم شاهی و دوران وابستگی وظلم واستبداد را درک نکرده اید.

وی تاکید کرد: انقلاب ما قائم به توحید است و خدا محوری برای همین مانده وماندگار شده است. مرحوم نائینی -یکی از علمای مشروطه - در حال مکاشفه می بینند که هرگاه ایران منحرف می شود حضرت ولی عصر (عج) هدایتش می کند. و ما در طول تاریخ می بینیم دشمنان صف کشیده اند برای ضربه زدن به ایران و اسلام.

در مورد فتنه 88­ هدف دشمن نه انتخابات بود نه موسوی نه هیچ چیز دیگر، هدف او براندازی اسلام و ایران بود. اگر صحبتهای رهبری را رصد کنیم و قدر متیقن آن را پیدا کنیم متوجه این مطلب می شویم.

ایشان ضمن سفارش گوش­سپاری طلاب به صحبتهای مقام رهبری تأکید کردند: صحبتهای حضرت نقشه راه است و مسیر درست را به ما نشان می دهد. الان دور جدید فعالیتها شروع شده از جریان بانک، گرانی ها و... اینکه مقام عظمای ولایت چند سال را به نام اقتصاد (اقتصاد مقاومتی) نامگذاری و تأکید کردند چون بسیار مساله مهمی است. دو قشر داریم یکی مرفهین بی درد که سبد غذایی آنها تغییر نمی کند و یک قشر که همه ترکش گرانی ها به آنها می خورد و باید صدایشان را به دولت برسانند و مطالبه گری صحیح حق آنهاست.

وی در پایان متذکر شد حواسمان باشد که مسائل انسانی برای دشمنان و کفار مطرح نیست و به عهد و پیمان خود پایبند نیستند. دولت مسئول است و باید مراقب باشد به بیراهه نرود و راه مردم را نبندد تا آنها همراه شوند.

­

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان