یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 07 خرداد,1396

سخنرانی سومین روز مراسم ماه مبارک رمضان در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

سخنرانی سومین روز مراسم ماه مبارک رمضان در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

دوشنبه هشتم خردادماه 96 در سومین روز از برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان، همانند دو روز گذشته، ضمن قرائت قرآن و بیان احکام، اساتید مکتب نرجس(علیهاالسلام) به ایراد سخنرانی در جمع بانوان پرداختند.

خانم شایسته خوی ابتدا در سخنرانی خود با اشاره به موضوعات آیات پایانی سوره بقره و تاکید به اتحاد مسلمانان (با ارجاع به آیات 103 تا 105 و 64 تا 85 سوره آل عمران) گفت: در این آیات تأکید شده است جامعه اسلامی باید از کفار فاصله بگیرد واگر از دین و فرمان الهی سرپیچی شود انحراف وتحریف و اضلال را به دنبال خواهد داشت. و به پیامبر (صلی ا... علیه و آله و سلّم) در مواجهه با اهل کتاب نکاتی را می گوید که مدّ نظر باشد: سرزنش آنها و حق گریز بودن­شان، دعوت آنها به فاصه گرفتن از ادّعاهای پوچ، توصیف برخی منحرفین آنها و تهدیدشان، جز اسلام دین حقیقی دیگری وجود ندارد، اصرار نابجای آنها در مورد حضرت ابراهیم و لزوم فاصله گیری مسلمانان از کفار و پیروی از پیامبر خدا (صلی ا... علیه و آله و سلّم).

وی افزود: در آیه 64 داریم که به اهل کتاب پیشنهاد دهید بیائید زیر یک پرچم تا جز خدا را نپرستند، برایش شریک قرار ندهند، بعضی بر بعضی دیگر سطه نیابند و مردم را به بردگی نگیرند و استقلال و کرامت انسانها حفظ شود؛ درصورتی که با این پیشنهاد موافقید فهو المطلوب واگر از این پیشنهاد سرباز زدند به آنها بگویید: ما مسلمانیم و براسلام خود پایبندیم؛ یعنی استوار ماندن براصول حقّه دین و عقب نشینی نکردن از آن.

ایشان به این نکته تأکید کرد که همه هدف کفار این است که مردم از دین رویگردان شوند و قرآن اشاره دارد که فقط از کسی پیروی کرده و اطمینان کنید که از دین تان پیروی دارد.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) باتوجه به آیات 70 تا 78 سوره آل عمران ویژگیها و دستوالعمل برنامه های بعضی از اهل کتاب را چنین برشمرد: اول، کفر به آیات الهی در حالیکه شاهدند و می دانند (آیه70)، دوم اینکه حق را با باطل می آمیزند و حق را کتمان کرده و به آن واقفند (آیه 71)، سومین ویژگی آنها این است که در دین تردید ایجاد می کنند؛ روز ایمان می آورند و شب کافر می شوند و با این کار شما را هم به تردید می اندازند (آیه 72)، چهارم اینکه امانتدار اموال شما نیستند (آیه74) و پنجمین ویژگی آنها این است که چنانچه از کتابهای تحریف شده برای شما می خوانند شما را می پیچانند که گمان می کنید از کتاب آسمانی است؛ می گویند از خداست اما از خدا نیست و به خدا دروغ می بندند (آیه 78).

ایشان در پاسخ به این سوال که "چرا اسلام تأکید دارد از کفّار فاصله بگیرید؟" گفت: چون معیارهای ما با آنها متفاوت است، ارزشها، خط کشی ها و خیلی از مسائلی که ما درباره آنها حرف می زنیم با آنها متفاوت و برای آنها غیر قابل تصوّر است. اینکه رزمنده ما شب عملیات در سنگرش نماز شب بخواند در باورشان جایی ندارد. تجمّعات مذهبی در ایران و راهپیمایی اربعین برای یک فرد غربی قابل تصوّر نیست. وقتی مفاهیم وارزشها متفاوت است ما چطور می توانیم با آنها تعامل داشته باشیم! برخی البته دل خوشی از اسلام ناب محمّدی ندارند و می گویند مگر اسلام چه دارد؟ اقتصاد برای ما مهم است! حال اگر دشمن بیاید ایمان را بگیرد و تکّه نانی جلوی ما بگذارد بد نیست ما به پول و... می رسیم. و اینگونه دشمن از ساده لوحی این افراد علیه اسلام استفاده می کند.

 وی مهمترین عوامل فروپاشی اندلس را "تهاجم فرهنگی دشمن" دانست که از طریق القای روحیّه خود باختگی، ترویج فحشا و بی بندوباری، گرایش مردم به مشروبات الکلی، موسیقی های مبتذل، ترویج فساد توسط زنان و فاصله گرفتن مردم از اعتقادات دینی، رسوخ کرد.

ایشان در پایان به تفاوت بین انقلاب ایران واندلس را اشاره کرد و بیان داشت: فاتحین این سرزمینها فتح ظاهری داشتند اما به فتح قلوب به عنوان مرکزی ترین پایگاه ایمان و تدیّن کمتر توجه نمودند، لذا تنها نام و نشان ظاهری برجای گذاشتند. اما انقلاب ما چون اول فتح قلوب کرد توانست حکومت 2500 ساله را ریشه کن کند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان