دوشنبه, 02 مهر,1403

­

یکشنبه, 23 دی,1397

سخنرانی مبلغ فعال خارج از کشور در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

سخنرانی مبلغ فعال خارج از کشور در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

خانم دکتر ربّانی مبلغ فعال امریکای لاتین روز شنبه 22 دی ماه 97 در جمع طلاب سطح2 و مقطع سیکل مکتب نرجس (علیهاالسلام) حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت. وی حدود 40 سال مبلغ دین بوده و هم اکنون در امر تبلیغ دین در خارج از کشور فعالیت دارد.

ایشان ابتدا بیان داشت: این انقلاب به آسانی به دست نیامده و جوان های بسیاری در این راه شهید شدند. امام خمینی (ره) وقتی ظلم جهانی استکبار را دیدند انقلاب کردند که آرمان همه­ ی انبیا و اولیای الهی هم بود اما تشکیل حکومت برای خودشان مهیا نشد، بجزء مدت زمان کوتاه امامت امام علی (علیه السلام). مقام معظم رهبری در کتاب انسان 250 ساله بیان می کنند اهل بیت (علیهم السلام) تلاش می کردند برای حکومت اما نشد. چون دین و حدودش از طریق حکومت اجرایی است. و این تشکیل حکومت، جریانش به انقلاب ما رسید. علمای شیعه معتقد بودند که باید در دوران غیبت تلاش کنیم تا زمینه سازی ظهور حضرت مهدی فراهم شود.

امام راحل فرمودند: امت من از امت صدر اسلام بهتر است. امام با توجه به شرایط سخت 3 هدف برای انقلاب بیان کردند: نجات ایران از رژیم 2500 ساله شاهنشاهی، نجات مردم مسلمان ایران و دولتهای جهان و نجات مردم دنیا از دست استکبار جهانی و دعوت آنها به سمت اسلام. قبل از انقلاب اسلامی حتی مسلمانان جهان حق نداشتند و جرأت نمی کردند که مثلا در مدرسه بگویند مسلمانند و این اعتماد به نفس را انقلاب اسلامی ایران به آنها داد و مردم جهان را به سمت اسلام دعوت کرد.

خانم ربّانی در معرفی مؤسسه راه حق خاطرنشان کرد این مؤسسه با همّت حاج آقای مصباح برپا و سعی در جمع آوری طلاب نخبه را دارد که آموزشهای لازم را به همراه یک زبان خارجی آماده کنند تا اعزام این نیروها به خارج از کشور فراهم شود.

ایشان ضمن بیان خاطراتشان در کشور آمریکای لاتین گفت: اعزام ما در سال 61 صورت گرفت. امام می خواست که برای جوانان اروپایی که دوستدار حق بودند اما شرایطش نبود و دسترسی ندارند کسی باشد تا راهنمای آنها باشد. امروزه موج اسلام در دنیا بسیار قوی است چون پیام انقلاب اسلامی روزبروز دارد گسترش پیدا می کند البته کشورهایشان با تشکیل اسلام امریکایی می خواهند جلوی آن را بگیرند.

وی در ادامه به روایتی اشاره کرد که­ امام (علیه السلام) فرمودند: «به خدا قسم اگر مردم جهان زیبایی های معارف ما اهل بیت را بدانند حتما از ما پیروی می کنند». پس ما وظیفه سنگینی داریم چون وسیله در اختیار ماست و فقط باید آن را به خوبی انتقال داد.

این مبلغ فعال با متذکر شدن اهمیت زبان در دنیای امروز گفت: در کنار تبلیغ شروع به ترجمه کتابهای مختلف کردم و نهضت ترجمه را راه انداختم و 400 کتاب به زبان های مختلف در دنیا چاپ کردیم.

تأسیس 8 مسجد در مرکز آمریکای لاتین، 7 کانال رادیو، 1 شبکه تلویزیونی، برگزاری مراسمات مذهبی در مناسبتهای مختلف و ... از دیگر فعالیت های ایشان بوده طوری که 150 طلبه­ زوج طلبه را با همت ایشان به قم آمده و در جامعه المصطفی آموزش دیدند.

روابط عمومی مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان