دوشنبه, 02 مهر,1403

­

دوشنبه, 21 اسفند,1396

سخنرانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

سخنرانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان در مکتب نرجس(علیهاالسلام) مشهد

حجه الاسلام و المسلمین حسین حائری -مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان رضوی- روز شنبه 96/12/19 در مکتب نرجس(علیهاالسلام)­ مشهد حضور یافته و سخنرانی نمودند.

ایشان ابتدا ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (علیهاالسلام)­ و طلب خیر و مغفرت برای استاد طاهایی بیان داشت: ایشان در عصر ما یقیناً الگوی فوق العاده است؛ خانمی که با تمام محدودیت های مالی و اجتماعی یک مرکز علمی، فرهنگی و دینی پایه گزاری کردند. این مجموعه در ارتقای فرهنگ دینی مردم بسیار تاثیرگزار بوده است. شما طلاب نباید اجازه دهید این الگوها فراموش شود. چراکه امروز تمام جریانهای باطل و معاند مکتب اهل بیت(علیهم السلام)­ با تمام قدرت وارد صحنه کارزار و مبارزه شده اند.

?

وی افزود: دلیل دارد که امروز تا این اندازه علیه دین و اسلام و بالاخص مکتب تشیع و اهل بیت(علیهم السلام)­ وارد مبارزه شده اند. از یک بعدش برای ما بسیار جای خوشحالی است چون همه این ها برای ما علامت پیروزی و رشد مکتب اهل بیت (علیهم السلام)­ است. دشمن به طور جد احساس خطر می کند و از رشد اسلام می ترسد و اسلام همچنان دلهای مردم را فتح می کند. این نباید باعث کم کاری ما شود برعکس وقت تلاش و کار است.

وی تأکید کرد: امثال خانم طاهایی فعالیت کردند تا اسلام رشد کند و این میراث به ما رسیده است و اکنون دوباره روی دوش ماست. میراث فرهنگی علمی علوم اهل بیت(علیهم السلام) ­را بفهمیم؛ این کم چیزی نیست که گذشتگان ما به یادگار گذاشته اند، همچنین گنجیه گرانبهای امام صادق (علیه السلام) ­هم باید حفظ شود؛ که شما طلاب با تحصیل خود در حال حفظ این گنجینه هستید. و این اولین قدم است که با اخلاص درس بخوانید و محکم و بااطمینان به مبارزه با کفر در بعد فرهنگی و نرم افزاری بروید؛ باید مسلح باشیم وگرنه در این جنگ شکست میخوریم پس باید علم داشته باشیم.

ایشان در ادامه افزود: در مرحله بعد باید مردم را به دین دعوت کنیم و دلهای پاک را جذب کنیم. قاعدتاً راهکارهای بسیاری هم وجود دارد و نباید به راهکارهای گذشته بسنده کرد. یکی از راه ها معرّفی شخصیتهای ارزشمند دینی به مردم است که در کتابهای درسی هم باید این شخصیتها معرفی شوند چراکه این شخصیتها الگوی عملی هم هستند. خانم طاهایی از خود ماست و با غیب ارتباط ندارد و بادقت و طهارت بودند، ایشان الگوی بسیار خوبی در همه سطوح زندگی برای همه زنان و دختران است، در کنار کار علمی و استاد و معلم اخلاق خوب، همسر خوبی هم بودند. باید شعر و کتاب در مورد این شخصیت نوشته شود و این کار زمین نماند چراکه بنای اسلام بر ارائه الگوست. صدیقه طاهره (علیها السلام)­ الگوی امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) است. اگر بخواهیم در میدان تبلیغ الگو ارائه بدهیم باید امثال خانم طاهایی را به عنوان الگو معرفی کنیم.

حاج آقای حائری خطاب به طلاب بیان داشت: شماها مسئولیت دارید؛ متأسفانه اخیراً دشمنان علی رغم همه کارها و برنامه های دینی روی بحث حجاب کار ویژه و خاص انجام داده اند، حرکت زشت و خائنانه و خبیثانه ای دارند انجام می دهند و این بحث بسیار مهمی است. در جامعه ما پوشش مهم است و برای زن یک سنگر است؛ اگر ازدست برود خیلی چیزها از دست می رود. هر مقدار این سنگر ضعیف­تر و کمرنگ­تر بشود راه نفوذ دشمن آسانتر می­شود. این موضوعی است که دشمن در دستور کار قرار داده است؛ اما چرا ما در دستور کارمان قرار ندهیم! دشمن دو سالی است که شروع کرده و چند ماهی است که جدّی فعالیت می کند. ولی نه در روزنامه و نه در صدا و سیما و نه در منبرها کاری انجام نمی دهیم. دشمن با انواع راهها هجمه آورده است؛ اول دلسوزی را قرار می دهند که خیانت است، دوم موضوع حقوق زن است که در واقع دزدی از زن است، سوم بی بند و باری و فساد را ترویج می­دهند. دشمن ابتدا روی بدحجابی کار کرده است و حالا روی بی حجابی کار می کند. اما ما چقدر کار کرده ایم؟! آیا ما هم شریک جرم نیستیم؟! دشمن هجمه راه انداخته، عده ای نادان خود فروخته پیدا کردند که روسری بردارید تا قبح آن بریزد و شروع کردند به درست کردن کمپین و گروه، و تیری در تاریکی انداختند که به هرجا بخورد به نفع دشمن است. برخورد کردن فقط وظیفه حکومت نیست؛ ما هم وظیفه داریم. دشمن با مظلوم نمایی آزادی را مطرح می کند، کار فرهنگی می کند و حجاب را یک بحث اجباری در جامعه مطرح می کند و همین خبیث ها در مهد تمدّن غرب و اروپا حجاب را خلاف قانون می دانند و ورود افراد باحجاب را به دبیرستان و دانشگاه ممنوع می کنند، آن­وقت بحث حقوق بشر را مطرح می کنند؛ این ننگ است 80 درصد بانوان حجاب درستی ندارند.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد از طلاب ­انتظار می رود منفعل نباشند و اجازه ندهند دشمن هر غلطی می خواهد بکند و عقب نشینی نکنند.

روابط عمومی مکتب نرجس(علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان