یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 20 آبان,1398

سخنرانی مدیر مکتب نرجس (س) مشهد به مناسبت هفته وحدت

سخنرانی مدیر مکتب نرجس (س) مشهد به مناسبت هفته وحدت

خانم شایسته خو در آغاز هفته وحدت در درس اخلاق طلاب به سخنرانی پرداخت.­

وی ضمن تبریک ایام بیان داشت: این تاریخ مناسبت گرانقدری است که با نفس مسیحایی امام (ره) نامگذاری شد. اگرچه اولین قدم را خود نبی اکرم (ص) با عقد اخوت مهاجرین و انصار پایه گذاری کردند و امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این حرکت بدیع را پایه گذاری کردند.

ایشان جهت آشنا نمودن با مکر مکاران و جنایت مزدوران انگلیسی که پای درس نشینان صهیونیست کودک کش هستند و به استقلال قدرت مانوری ندارند به نقل یک جریان تاریخی پرداخت و گفت: هرکدام از سردمداران را نگاه کنید پرورش یافته آستین اسرائیل هستند و زاده یهودی صهیونیسم اند.

خاطرات مستر همفر جاسوس انگلیسی را همه بخوانید. حرکت های دشمن را خوانش کنید؛ حادثه ای که برای حضرت علی (ع) اتفاق افتاد، پراکندگی مردم از دور امام جامعه، پراکندگی از دور امام حسن (ع) و قتل و سربریدن حجت خدا در زمان امام حسین (ع). نکته مهم و اساسی اش عدم شناخت صحیح از دشمن است. وقتی مردم دشمن شناسی شان ضعیف باشد و حرکت خزنده دشمن را نفهمند پامی خورند.

مستر همفر جاسوس انگلیس و از جمله مأمورانی است که در آن دوران که انگلیس فرستاد به اقصی نقاط دین او از همه پا به قرص تر و موفق تر بود و جان بر کف بود و زندگی و خانواده اش را در این راه گذاشت.

وی به کسانی که این هفته را هفته نفرت و لعنت نامگذاری می کنند توجه داد ببینید پای چه چیز را می خورید؟

مستر همفر و 9 نفر مأمور زبده دیگر به کل دنیا اعزام شدند. مستر همفر به مصر، عراق، ایران، ترکیه، شام، فلسطین و قسطنطنیه سفر داشت. این مربوط به سال 1710 میلادی است. از این 9 مأمور تنها 3 نفر پای کار ماندند و کارشان را درست انجام دادند. وقتی می­ خواستند اعزام شوند به آن ها گفتند از شما دو کار می خواهیم: اول اینکه نقطه ضعف های مسلمانان را دربیاورید. او نزدیک 40 نقطه ضعف درآورد. اصلاً هم عجله نداشت و از زیر کار دررو نبود. چنان پا به قرص و بدون ذره ای هدردادن وقت بودند. -ناله های امیرالمومنین (ع) را اینجا می شود فهمید- مستر همفر در این مدت مأموریت مریض می شود، آسیب می بیند، مورد اتهام واقع می شود ولی هیچکدام او را از پا درنیاورد، زبان ترکی، فارسی و عربی را یاد می گیرد و مثل بلبل حرف می زند چون نیاز به این ابزار دارد. اینجور نیرو تربیت می کنند برای باطلشان. آن وقت بعضی ها زورشان می آید یک مهارت یاد بگیرند! دشمن ما قوی نیست، وقتی ضعف ما را می بیند قوی می شود. از این لیست 40 مورد ضعف یکی را تنبلی و فشلی می داند. علت عقب ماندگی مسلمانان خودشان هستند چون قدر چیزی را که داریم نمی دانیم.

دومین مورد مأموریت آنها این بود که باید راهکارهای تفرقه اندازی بین شیعه و سنی را فهیمده و کشف کنند، بخوبی نفوذ کنند، و اقدام کنند به ایجاد تفرقه و اختلاف. اگر به این مهم می­رسیدند مأموریت انجام می شد.

خانم شایسته خو طرز برنامه ریزی آن ها را متذکر شد با اینکه هنوز انقلابی هم نبود. چقدر حضرت آقا تأکید کردند بر مطالعه اسناد لانه جاسوسی. چرا اینقدر تأکید کردند آمریکا را بشناسیم! چرا فرمودند انقلاب ما به جهت نابودی آمریکا انجام شد! آب پاکی را ریختند روی دست همه. دشمن مان را دست کم نگیریم. علی (ع) می فرمایند: اگر تو خوابت ببرد دشمنت خوابش نمی برد. شما دیده بان های نظام هستید؛ یک لحظه هم نباید آرامش بگیرید نباید حس کنید وقت راحتی است.

امام هفته وحدت را بعنوان تاکتیک و برای گول زدن و فریب دادن اقوام اهل سنت اعلام نکرد. امام وقتی حکومت جمهوری اسلامی را برپا کرد و مشروعیت را از دین و مقبولیتش را از مردم گرفت، برنامه صد ساله بسته بود و امروز را هم می دید. آن زمان یک عده بی سواد و... در مقابل امام موضع گرفتند و جبهه گیری کردند. مقصود اصلی امام از نامگذاری این هفته به عنوان هفته وحدت "استراتژیک" است. وقتی استراتژیک شد دشمن موضع می گیرد، بیکار نمی نشیند و شروع به برنامه ریزی و تربیت نیرو می کند.

بروید سایت های انگلیس و... را ببینید چطور دارند میدان­ داری می کنند؛ با نام شیعه به مقدسات اهل سنت توهین می کنند. حضرت آقا خیلی خوب این را تبیین کردند. هفته وحدت و وحدت میان شیعه و سنی، یکپارچگی درمقابل دشمن -صهیونیسم و غرب با سردمداری آمریکا و انگلیس است.

وحدتی که از طرف امام مطرح شد به معنای این نیست که افراد کشور یا باید سنی بشوند یا شیعه! به معنای این هم نیست که دست از تبرّی برداریم! ولی قرار هم نیست دشمنی که همه جوره مراقب ماست بتواند از این استفاده کند. منظور از وحدت نه تنها شیعه و سنی که همه ادیان و مذاهب تلاش کنند به اصل و حقیقت و سعادت برسند. در قرآن مکرر داریم باید مسلمانان از تفرقه دوری کنند و دچار اختلاف نشوند و حتی مورد مذمت قرار می دهد کسانی را که اختلاف بیندازند. وحدت اسلامی از مهمترین ابزار مسلمانان است. برنامه پیاده روی اربعین را ببینید. چه چیز اینها را وسط کار می کشاند؟ دین؟ مذهب؟ یا ظلم ستیزی و عدالت و آزادی خواهی؟ وحدت اسلامی چون عامل توانمندی و اقتدار اسلام است، دستخوش دشمن قرار گرفته. قریب به 15 شبکه تفرقه انداز وجو دارد؛ هرچه مسلمانان یکپارچه و متحد شوند منافعشان به خطر می افتد؛ عقل این مسأله را تأیید می کند.

شیخ اعظم الأزهر هم به تارگی واضح گفت: ما نباید اتحادمان را از دست بدهیم. الآن محل طرح اختلافات نیست محل اتحاد مسلمانان است.

امام (ره) فرمودند: علما و دانشمندان سراسر جهان به ویژه علما و متفکران بزرگ اسلام یک دل و یک جهت در راه نجات بشریت از سلطه ظالمانه این اقلیت حیله باز و توطئه گر به پا خیزند. «صَفّاً کَأنَّهُم بُنیانٌ مَرصوص» و این کتابهایی را که اخیراً بدست استکبار منتشر شده و دامن به اختلافات می­زنند را نابود کنند و سرچشمه اختلاف را برکنند. نباید اجازه بدهیم بین ما رخنه ایجاد شود، درمقابل دشمن محکم باشیم. اختلافات را در جلسات و خیابان ها علنی نکنیم.

امام صادق (ع) می فرمایند: اگر رفتی در نماز جماعت اهل سنت شرکت کردی، به آن ها اقتدا کن. امام می فرمایند: اگر به امام جماعت اهل سنت اقتدا کنید انگار دارید در رکاب پیامبر (ص) شمشیر می زنید. امام صادق (ع) سفارش نمودند که به عیادت بیماران شان بروید، گرفتاری هاشان را رفع کنید، به مستمندان شان رسیدگی کنید.

امام فرمودند: یک دل و یکسو بر این رسانه های گروهی که بیشتر ساعات شبانه روزی شان را به تفرقه افکنی می گذرانند پرخاش کنید، نقشه هاشان را نقش برآب کنید و دشمن را خوشحال نکنید. من امیدوارم تمام برادرهای ما در اطراف ایران چه برادران اهل سنت چه اهل تشیع و همه از همه اقلیت های مذهبی باهم جمع شوند تا این مملکت پیش برود.

وحدت بمعنای برادری است. قرار نیست سنی ها شیعه و یا شیعه ها سنی شوند. قرار نیست از مواضع مان پایین بیاییم؛ تولی و تبری جزء مهمترین فرائض ماست و دین بر این اساس پایه گذاری شده است. وحدت باعث تعالی جامعه می شود. اما یک عده هم برعکس می گویند با ستمگران هم وحدت داشته باشیم. هرگز! وحدت بر پایه نفرت از طاغوت است. پیام همه پیامبران این بوده است. اگر توحیدِ کلمه داریم براساس کلمه ­ی توحید وحدت داریم. وحدت امت اسلامی یعنی فهم درد مشترک، فهم دشمنی های مشترک و فهم ظرافت های مشترک.

مستر همفر می گوید: دیدم با این پیامبری که دارید، با این انس و الفت و ویژگی ها فکر کردم چقدر مسلمانان فشل هستند که اجازه می دهند طواغیت و استعمارگران بر آن ها مسلط شوند.

وحدت یعنی نبودن درگیری و تفرقه و کشمکش. علامه طباطبایی در توضیحات سوره آل عمران می فرمایند: این سوره به دنبال دعوت مسلمانان به وحدت کلمه است در مقابل 3دشمن یهود، نصارا و مشرکین. این سه دشمن همه توان خود را برای براندازی اسلام بکار گرفته اند و این سوره بعد از برقراری حکومت پیامبر اکرم (ص) نازل شد. به محض استقرار حکومت اسلامی دشمنی ها شروع شد. آیات 64 تا 85 آل عمران تأکید کرده جامعه اسلامی باید از کفار فاصله بگیرد چرا؟ چون اگر با کفار حشر و نشر کنید دچار 3 مسأله می­ شوید: انحراف، تحریف و اضلال. اگر با این کفار مواجه شدید و به اینها تن دادید دچارشان می شوید.

همه هدف کفار برگرداندن مردم از دین است. آقا مکرر در مکرر می گویند: این ها با دین ما کار دارند. فهمیده اند هرچه دین و کارکرد و عملکردش در بین مردم قوی تر بشود نابودی آن ها سریع تر است.

قرآن می فرماید: فقط از کسی پیروی کن و به کسی اطمینان کن که می­خواهد از دینت پیروی کنی. آیات متعددی هست. خط کش ها و معیارها و ارزش های کفار با ما متفاوت است برای همین قرآن تأکید دارد از آنها فاصله بگیریم.

آیه 64 یک تعبیر پر جاذبه و متواضعانه بکار می برد: «قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ» خداوند به همه می گوید بروید زیر یک پرچم؛ نمی گوید بیائید مثل ما مسلمانها بشوید؛ می گوید بیائید زیر یک پرچم که شعارش این است: جز خدا را نپرستید، برای او شریک قرار ندهید و برخی از ما بر برخی سلطه پیدا نکنیم. این ها کلمات وحدت است. تعبیر "تَعالَوا" را اگر در ادبیات عرب جستجو کنید به معنی این است که یک مرتبه ای بالاتر بیایید. نمی گوید ما بالاییم می گوید بیایید باهم برویم بالا. این ها تعابیر وحدت آمیز است که باید ادبیات ما شود و استقلال و کرامت انسان ها را حفظ کنیم. اگر موافقید فهو المطلوب اما اگر نیامدند و از این پیشنهاد رویگردان شدند به آن ها آن موقع بگویید ما مسلمانیم و بر اسلام خود پایبندیم، تسلیم و منقاد و مطیع هستیم و از این اصول عقب نشینی نمی کنیم؛ این یعنی وحدت.

یکی دیگر از راهکارها آیات 103، 104 و 110 سوره آل عمران است. اگر می خواهید جامعه منحرف نشود وحدت داشته باشید. «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا­وَلا تَفَرَّقوا» این "اعتصموا" بعد از «اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ»­آمده یعنی بالاترین درجه تقوا وحدت است. اگر می خواهید جامعه به استحکام برسد وحدت مسلمانان با تمسک به حبل الهی و پرهیز از تفرقه است. همچنین جامعه نظارت عمومی می طلبد؛ وحدت حول محور الهی است. فقط اعتصام به حبل الهی راهی برای صعود جمعی است. اگر این اتفاق بیفتد ظهور محقق می شود و مجموعه ای از امت و امام شکل خواهد گرفت ان شاءالله.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیها السلام

­

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان