یکشنبه, 01 مهر,1403

­

یکشنبه, 12 آبان,1398

سخنرانی مسئول بسیج مکتب نرجس (علیهاالسلام) در آستانه فرارسیدن 13 آبان

سخنرانی مسئول بسیج مکتب نرجس (علیهاالسلام) در آستانه فرارسیدن 13 آبان

در آستانه فرارسیدن روز 13 آبان مسئول بسیج مکتب نرجس (علیهاالسلام) روز یکشنبه 12 آبان ماه در جمع طلاب حضور یافته وبه ایراد سخنرانی در خصوص اهمیت بزرگداشت این روز پرداخت.

ایشان با اشاره به این که 13 آبان روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده است این عنوان را بسیار مهم و عمیق و پیچیده و درخور تأمل دانست و گفت: جا دارد دانش آموزان و دانشجویان هم کلمه "استکبار" و هم کلمه "مبارزه" را در بحث های خود درست بشکافند و به اعماق عنوانی که اصطلاح جدیدی است و انقلاب وارد فرهنگ سیاسی دنیا کرد، برسند.

خانم سیرجانی به سه حادثه ی 13 آبان اشاره کرد و مجموع آن ها را باهم درخور تأمل و تعمق و ژرف بینی دانست و عنوان داشت: اگر دقت کنید هرکدام از این سه حادثه یک چهره از استکبار و یک چهره از مردمی را که درمقابل استکبارند را نشان می دهد. ترکیب این چهره ها، یک حقیقت سیاسی مهم را روشن می کند.

حادثه اول تبعید امام خمینی در سال 1343 است. آمریکائی ها قانون کاپیتولاسیون را در ایران به کرسی نشاندند. معنای "کاپیتولاسیون" این است که آمریکائی ها یا افراد وابسته به هر قدرت بیگانه مسلط در هر کشور دیگر، اگر جنایتی کردند، دستگاه قضایی آن کشور حق ندارد به جنایت آن ها رسیدگی کند، به محاکمه آن ها بپردازد و حکم صادر کند. آن روز بیش از 200هزار نفر آمریکایی در مشاغل مختلف در ایران حضور داشتند. معنای این قانون که در جلسه وابسته فاسد آن روز به دستور دربار وابسته فاسد تصویب شد این بود که اگر از این 200 یا 300هزار نفر آمریکایی ساکن ایران که حقوق های کلانی می گرفتند و در همه امور کشور دخالت می کردند؛ جنایتی مرتکب شده، یا قتلی یا دزدی ای و هرکاری کرد دادگستری و دستگاه قضای ایران حق ندارد به او بگوید بالای چشمت ابروست و بایستی قضاوت درباره او زیرنظر آمریکایی ها انجام شود. این یکی از قوانین ذلّت بار بود برای همه ملت هایی که به آن تن دادند. اما امام (ره) تسلیم نشدند و مقاومت کردند. فریاد امام در قم، در میان طلاب علوم دینی بلند شد و این قانون را تقبیح کردند. رژیم وابسته هم عکس العمل نشان داد؛ امام را دستگیر و به ترکیه تبعید کردند. این مربوط به آن شرایطی است که دولت آمریکا با دولت ایران کمال دوستی و همبستگی را دارد و با هم منافع مشترک داشتند و آمریکا در ایران حضور داشت.

وی حادثه دوم را قضیه 13آبان سال 57 ذکر کرد که دوران شور و اعتلای مبارزات ضدّ رژیم و ضدّ آمریکایی در ایران بود و یک چهره دیگر را نشان می دهد. در چنین روزی دستگاههای وابسته به رژیم که همه یا بسیاری از آنها تربیت شده و دستور گرفته از آمریکائی ها بودند حتی به دانش آموزان هم رحم نکردند. در این حادثه دهها دانش آموز کشته شدند البته همیشه می­ کشتند و همیشه بر روی مردم فشار می آوردند اما اینطور یکجا در شهر تهران این تعداد دانش آموز به خاک و خون کشیده شوند! این هم یک چهره دیگر استکبار است. این مربوط به آن جایی است که مبارزات ملت با آن استکبار زیاده طلب و فزونی خواه بالا می گیرد. در چنین شرایطی استکبار دیگر به هیچ چیز رحم نمی کند. علی رغم همه شعارهای انسان دوستی و مردم دوستی و طرفداری از جوانان، حتی با دانش آموز هم که سروکارش می افتد، دهها دانش آموز را به قتل می­رساند.

حادثه سوم چهره­ی دیگری است و مربوط به وقتی است که همین ملت که سالهای متمادی آن ظلمها و تحقیرها و آن دخالتها و غارتها را تحمل کرده است دیگر به پیروزی رسیده است. در دوران پیروزی این ملت، آمریکا به زاویه رانده شد. اما اینجا هم دستگاه جاسوسی آمریکا از تلاش باز نماند و حرکاتی انجام داد که مردم و امام را دچار سوءظن شدید نسبت به سفارت آمریکا کرد و جوانانی از میان دانشجویان، در چنین روزی از راهپیمایی 13 آبان استفاده و سفارت آمریکا را تسخیر کردند. جوانان دانشجو به آنجا رفتند و اسناد و مدارک را جمع آوری کردند و دهها جلد کتاب در حدود 70جلد یا شاید هم بیشتر منتشر نمودند که این کتاب ها نشان دهنده­ ی ارتباط سفارت آمریکا با عناصر وابسته خودشان در داخل کشور است، بعضی مربوط به قبل از انقلاب و بعضی هم مربوط به بعد از انقلاب بود. بعضی از آن ها حتی در دولت موقت آن روز انقلاب هم منصب و مقام داشتند، یعنی آمریکایی ها دست برنداشته بودند.

مسئول بسیج مکتب نرجس (علیهاالسلام) در ادامه سخنان خود اعتراض شدید رهبر انقلاب خطاب به مسئولان را متذکر شد که: چرا اسناد لانه ی جاسوسی را در کتب درسی قرار نمی دهید؟ چرا نمی گذارند نسل جوان ما بفهمند آمریکا با ما چه کرده است؟

در بیانات مقام معظم رهبری در 97/8/12 آمده است: همه این را بدانند... عوامل افول آمریکا هم مربوط به امروز و دیروز نیست که حالا یکی بخواهد بیاید علاجش کند؛ مربوط به طول تاریخ است. عامل این وضعیتی که آمریکایی ها دچارش شدند عامل بلندمدت است. اینها در طول تاریخ وضعیتی را بوجود آوردند که نتیجه اش همین است و به این آسانی ها علاج شدنی نیست. این سنّت الهی است اینها محکومند به اینکه ساقط بشوند، محکومند به اینکه افول کنند و زایل بشوند از صحنه قدرت جهانی.

ایشان در پایان سخنان خود یکی دیگر از مصداق های 13آبان را افزایش تحریم ها از طرف ترامپ مطرح کرد و یادآور شد در راهپیمایی 13آبان باید از سال گذشته قوی تر و با مشت های محکم تر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را بگوییم. شهدای انقلاب و قبل از انقلاب و اکنون، به گردن ما حق دارند. باید در مقابل زیاده خواهی های آمریکائی ها و اسرائیل و همجواران آنها محکم تر از گذشته بایستیم.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیهاالسلام

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان