یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 18 دی,1396

سخنی با مسئولان

سخنی با مسئولان

­ما جمعی از طلاب مدرسۀ علمیه نرجس علیهاالسلام مشهد، پیرو این سلسله بی‌تدبیری‌ها و و در جهت رسالتی که برای خود احساس می‌کنیم برآن شدیم در قالب نامه‌ای که از سر اخلاص و وفاداری به آرمان‌های امام راحل و خون شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نوشته شده است مطالبات خود را از سران سه قوه مطرح کنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط (حدید25)

­­­ ­­­­­­­­­­­­­ما رسولان خود را با دلايل روشن فرستاديم، و با آنها كتاب و ميزان نازل كرديم تا مردم قيام به عدالت كنند

همان‌طور که در اخبار دیدید و ما از نزدیک شاهد بودیم عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اوضاع نابسامان معیشتی و گله‌مندی مردم از تبعیض‌ها و فسادهای موجود، بخشی از مردم مستضعف مشهد را برآن داشت تا در سردرگمی و هرج و مرج ناشی از فساد رسانه‌ای جاری، دست به اقدامی اعتراضی بزنند. صدالبته در چنین شرایطی که محصول بی‌تدبیری مسئولان در امر پاسخگویی و خدمت‌رسانی به مردم است، هم مطالبات حق و ناحق با هم در می‌آمیزد و هم عده‌ای عناصر نفوذی و ضدانقلاب نیز که همیشه آماده سوء استفاده از شرایط پیچیده‌اند، تلاش می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

ما جمعی از طلاب مدرسۀ علمیه نرجس علیهاالسلام مشهد، پیرو این سلسله بی‌تدبیری‌ها و و در جهت رسالتی که برای خود احساس می‌کنیم برآن شدیم در قالب نامه‌ای که از سر اخلاص و وفاداری به آرمان‌های امام راحل و خون شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نوشته شده است مطالبات خود را از سران سه قوه مطرح کنیم.

1.حق اعتراض مردم به ناکارآمدی‌ها به رسمیت شناخته شود تا بتوانند بدون هیچ ترس و مزاحمتی و آن‌چنانکه پیامبر اعظم­ صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: بدون لکنت زبان، سخن خود را به گوش مسئولان برسانند و حق خود را بستانند. مگر نه آن‌که امیرالمؤمنین علیه السلام در نامه به مالک اشتر مشخصاً دستور داده‌اند که حتی عوامل امنیتی هم نباید هنگام محاجّه‌ی مردم با مسئولین حضور داشته باشند؛ پس طرّاحی ساده‌ترین سازوکار برای شنیدن اعتراضات مردم، جزء ابتدایی‌ترین وظایف مسئولان است.

2. عدّه‌ای با ارائه تحلیل‌های نادرست از اعتراضات مردم، راه‌حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را در بیرون از مرزها جستجو می­کنند. در حالیکه بهترین راه‌حل، همان‌طور که امام و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، شکوفاسازی ظرفیت‌های داخلی و محقق کردن اقتصاد مقاومتی است.

3. ­دستور بفرمایید ­به نهادهای زیربط به شکل عملی به سوی اجرای فرمان هشت ماده‌ای امام خامنه‌ای در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض گام بردارند و در چارچوب تعامل جدی سه قوه یک بار برای همیشه مبارزه با فساد و تبعیض را در عمل به رسمیت شناخته و موانع واقعی آن را از بین ببرند، چرا که بیشترین ظرفیت برای این کار در اختیار شمااست و یکی از مهم‌ترین وظایف در قبال مردم نیز همین است. مردم محروم و دردمند، اگر صداقت و شفافیت و قاطعیت مسئولان را در مبارزه با فساد ببینند، نه گرفتار طعمه رسانه‌ای دشمن می‌شوند و نه از بذل کوشش و ایثار در مسیر ساختن ایران اسلامی دریغ می‌ورزند.

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان