یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 26 شهریور,1397

ششمین روز سخنرانی حجه الاسلام شیخ طادی در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)

ششمین روز سخنرانی حجه الاسلام شیخ طادی در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)

حجه الاسلام شیخ طادی در ادامه سخنرانی خود در دهه اول ماه محرم روز یکشنبه 25 شهریور در مکتب نرجس (علیهاالسلام) حضور یافت.

وی در ابتدا بیان داشت: شب عاشورا امام حسین (علیه السلام) اصحاب خود را جمع کردند و فرمودند: هر کدام از شما یاران من که با خودش زن و بچه اش را آورده است آنها را ببرد و به قبیله بنی اسد تحویل دهد و فرمودند: زن و بچه من را به اسیری می برند نمی خواهم زن و بچه شما هم اسیر شوند. همسر یکی از اصحاب حضرت گفت: آیا انصاف است حضرت زینب (علیهاالسلام) به اسیری رود و ما نباشیم! در روز قیامت که شما پیش پیامبر (صلی ا... علیه و آله) روسفید هستید من نمی خواهم پیش فاطمه (علیهاالسلام) روسیاه باشم! حضرت هم گریه کردند و برای آنها دعا کردند و فرمودند: شما خانوادگی لبیک گفته اید.

در بررسی زیارت عاشورا می خوانیم: «یابن رسول الله، یابن امیرالمومنین، یابن فاطمه الزهراء و ...» این خانواده حضرت بودند و جبهه حق هستند. و نیز آمده است: «لعن الله آل زیاد و آل مروان، و ابن آکله الاکباد، بنی امیه قاطبه، لعن الله ابن مرجانه و ...» اینها جبهه باطلند. لبیک گفتن باید فردی و خانوادگی باشد. خانواده بسیار تاثیرگذار است. نقش حضرت زینب (علیهاالسلام) در کربلا بی بدیل است و اگر نبودند کربلا در کربلا می ماند. مادر وهب وقتی دشمنان سر پسرش را آوردند آن را پرت کرد و گفت ما چیزی که در راه خدا دادیم پس نمی گیریم. در قرآن هم می فرماید: «قوا انفسکم و اهلیکم» خود و خانواده تان را از آتش حفظ کنید.

وی در ادامه گفت: پیامبر اکرم (صلی ا... علیه و آله) با اصحابشان از کوچه ای رد می شدند بچه هایی را دیدند که بازی می کردند، برخلاف همیشه که حضرت از دیدن بچه ها خوشحال می شدند، آهی کشیدند و فرمودند: وای از بچه های آخر الزمان! وای از پدر و مادرهای آخر الزمان! خدا به فریاد بچه های آخر الزمان برسد، پدر و مادر آنها همه چیز برایشان مهم است جز دین بچه ها، چیزی از فرائض به آنها یاد نمی دهند، دغدغه دین بچه هایشان را ندارند، خودشان که یاد نمی دهند هیچ، اگر بچه هایشان هم از جایی یاد بگیرند نمی گذارند انجام دهند. تمام دغدغه شان دنیای بچه هاست، طوری که اگر ملحد شوند عین خیالشان نیست. پیامبر (صلی ا... علیه و آله) از این خانواده ها بیزار است.

ایشان ضمن تأکید بر اینکه خانواده ها ببینند اولویت در چیست؟ و چقدر برای دین بچه هایمان خرج کردیم؟ خاطرنشان کرد: مادرها مواظب بچه هایشان باشند در دوره ای که نگه داشتن ایمان مثل نگه داشتن آتش در کف دست است. و در رابطه با اینکه خانواده چطور لبیک بگوید؟ بیان داشت: ببینیم حضرت صاحب الزمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) چه وظیفه ای برعهده ما گذاشته اند و با همسرمان و فرزندانمان چگونه رفتار می کنیم! پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: «خیرکم خیرٌ لأهله» بهترین شما کسی است که با خانواده اش خوب برخورد می کند. در روایتی دیگر از آن حضرت آمده است: هرچقدر ایمان یک بنده ای زیاد شود محبتش به زن ها بیشتر می شود. مادر و همسر و دخترش را بهتر محبت می کند. بسیاری از مشکلات اجتماعی امروزه بخاطر کمبود محبت است. امروز محبت زنان واجب است و حکم اکسیژن هوا را دارد. خانواده ای که به هم محبت ندارند اکسیژن در آنها نیست. آمارها نشان می دهد ایران از نظر رشد طلاق چهارمین کشور است بعد از امریکا و دانمارک و مصر. هر ساعت 16 خانواده از هم جدا می شوند، از هر 4 ازدواج یکی منجر به طلاق می شود و این آمارهایی است که ثبت شده و غیر از طلاق عاطفی است.

حجه الاسلام شیخ طادی در ادامه به گفته آقای دولابی اشاره داشت که ایشان در خانه ای که زن و شوهر باهم اختلاف دارند نمی توانست بخوابد و استراحت کند و می گفت: چون ملائکه آنها را لعنت می کنند در این خانه احساس آرامش نمی کنم. پس بیائید بخاطر خدا و امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) بیشتر باهم صحبت و محبت کنیم؛ اگر در خانواده همه از محبت سیراب شوند لازم نیست در بیرون خانه از بدنبال محبت بگردند.

ایشان با توجه به مبحث "لبیک گفتن به امام حسین (علیه السلام) در خانواده" روایتی از امام صادق (علیه السلام) را بیان نمود که حضرت سه وظیفه برای مردان و سه وظیفه هم برای زنان معرفی می کنند. امام فرمودند: مرد از این سه کار در خانواده بی نیاز نیست: اول اینکه محبت و ابراز علاقه کند، دوم ظاهر خودش را آراسته کند و سوم اینکه به همسرش توسعه بدهد. سه وظیفه خانمها هم عبارتند از: آن زن باید خیلی عفیف و پاکدامن باشد و خودش را حفظ کند، دوم اینکه نیازهای شوهرش را برآورده کند؛ این باعث می شود محبت شوهرش به او بیشتر شود و سوم اینکه اظهار عشق و علاقه به همسرش کند. پس سعی کنید اقتدار شوهران تان را در منزل حفظ کنید چون بنیان روانی مرد بر اقتدار است و دراینصورت آن مرد زن را هم بیشتر دوست دارد.

وی در پایان گفت: اعضای خانواده سعی نمایند وظایفی را که دین برای آنها تعیین کرده را همه با هم انجام دهند که طبق خلقت و فطرت ماست و در اینصورت خانوادگی لبیک گفته اند.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان