یکشنبه, 01 مهر,1403

­

شنبه, 22 اردیبهشت,1403

کدام زن، کدام زندگی، کدام آزادی؟

کدام زن، کدام زندگی، کدام آزادی؟

­

❓❓❓ما که به موفقیت زنان محجبه افتخار می کنیم، اگر تاکنون حکومت به دست پهلوی بود، هم زنان همین قدر پیشرفت نمی کردند؟

🔰 در آمار، درصد پیشرفت زنان به نسبت جمعیت لحاظ شده است؛ یعنی بعد از انقلاب، سهم مشارکت زنان بیشتر شده است.

🔰 سرعت رشد علمی به نسبت رشد جهانی در نظر گرفته می شود؛ یعنی در این مسابقه جهانی به دلیل انقلاب اسلامی جایگاه، شرافت ایرانی - اسلامی و زمینه بروز استعداد زنان در این عرصه ها ارتقا یافته است.

🔰اگر شاه هم می ماند، بر اساس نگاهی که به حوزه توانمندی زنان (بدن نمایی) داشت، پیشرفت های ما به همین نسبت در همین عرصه ها می بود؛ مثلا در مسابقه دختر شایسته که یکی از مهم ترین برنامه های زمان پهلوی بود، ابعاد مختلف جذابیت های جنسی و جسمی دختران، معیار ارزشمندی آنان بود.

🔰«اسکندر دلدم» که از افراد مورد وثوق دربار پهلوی بود، در کتاب خود آورده است👇👇👇
«در دوران پهلوی، خوش صداترین، خوشگل ترین و جذاب ترین زنان را به عنوان دختران شایسته معرفی می کردند».­

🔰در واقع مسابقه ای که حکومت پهلوی برای پیشرفت در جهان مدنظر قرار داده بود، مبتنی بر معیارهای جسمی بود و در زمینه معیارهای ارزشمندی همچون علم، اخلاق و معنویت، رتبه های جهانی ما پایین بود و به نسبت جمعیت نیز در این زمینه ها، درصد پیشرفت تغییری نمی کرد.

🔰 در حالی که در حکومت اسلامی با توجه به نوع نگاه به ارزشمندی زنان، در صدر رتبه های جهانی در عرصه های ارزشمند قرار داریم.

اگر جامعه آزاد باشد، فساد کمتر نمی شود؟

🔰آزاد شدن، علنی شدن و تبدیل به ارزش شدن فساد (رسمیت دادن به فساد و قانونی شدن آن) برابر است با بالا رفتن آمار فساد، وضعیت اسفبار دوران پهلوی در ترویج فرهنگ هرزگی و ترویج آن به شکل بسیار مستهجن در رسانه های آن دوران چیزی نیست که بتوان آن را پنهان کرد.

🔰یکی از سؤالاتی که در مواجهه با این شبهه مطرح می شود، این است که: آیا منظور شما این است در جامعه ای که فساد، آزاد، علنی و نماد ارزش است و برای ترویج آن در جامعه تبلیغ نیز می شود، آمار فساد پایین تر است از جامعه ای که انجام این امور در آن، ضد ارزش و جرم است؟

مثلا در جامعه هایی که استفاده از مواد مخدر، آزاد، علنی و نماد باکلاسی بوده و برای آن تبلیغ نیز می شود، آمار معتادین بیشتر است یا در جامعه هایی که این امر ضد ارزش و جرم است؟

🔰و اما در مورد این که وجود مراکز فساد به کاهش و یا محدود و متمرکز کردن فساد کمک می کند، باید گفت: وقتی یک مرکز علنی برای انجام اعمال منافی عفت در کشور وجود داشته باشد، قبح و زشتی آن عمل، خود به خود از بین می رود و این به ضرر سلامت، امنیت و آرامش فرد، خانواده و جامعه است.

­🔰🔰و از آن مهم تر این که هر جا به فساد رسمیت داده شود یا برای آن در جامعه قانون گذاشته شود، طبیعتاً فساد افزایش پیدا کرده و بیشتر گسترش می یابد، زیرا افراد بدون هیچ نگرانی ای با این نگاه که دارند عمل قانونی انجام می دهند، به انجام این اعمال می پردازند.

📙ماه نامه خانه خوبان، ش۱۵۲

••••✾•📚📚📚•✾•••
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان