یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 06 مهر,1396

گزارشی از فعالیتهای بسیج مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد در هفته دفاع مقدس

گزارشی از فعالیتهای بسیج مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد در هفته دفاع مقدس

­واحد بسیج مکتب نرجس(علیهاالسلام) در هفته دفاع مقدس ضمن فضاسازی و آماده سازی دکور تلفیقی از محرم حسینی (علیه السلام) و دفاع مقدس و مدافعین حرم آل الله، روز شنبه 96/07/01 مراسم گرامیداشت این ایام را با سخنرانی اساتید حوزه خانم ها: شایسته خوی و موسوی، سرود و مرثیه خوانی و پخش کلیپ بصیرتی در جمع طلاب و با حضور معینه های حج برگزار نمود.

مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) در این مراسم عنوان کرد: ما هرچه امنیت، تلاش و استقامت و ... داریم مدیون بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، خون شهدا، جانبازی های دفاع قدس، مقام عظمای ولایت و ... هستیم. پس بیائید امروز قول دهیم تمام کارهای ما در جهت احیای راه شهدا باشد نه دفع آن، و حافظ نظام جمهوری اسلامی و پاسدار ارزشهای آن باشیم. امروز امام زمان (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) یار می خواهند یارانی از سنخ یاران اباعبدا... (علیه السلام). امام حسین (علیه السلام) به یارانش و به زینبش(علیهاالسلام) اعتماد داشت؛ که این اعتماد از اعتماد خود این افراد به خداوند سرچشمه می گیرد.

در این هفته جمعی از بسیجیان روز سه شنبه چهارم مهر در مراسم تشییع شهید حججی در حرم مطهر شرکت نموده و تعداد 150 جلد کتاب "سلام بر ابراهیم" به همراه تصویری از شهید حججی و مطالب مفید را در جهت ترویج مسأله "امر به معروف و نهی از منکر" میان افراد توزیع نمودند.

در ادامه برگزاری برنامه های واحد بسیج مکتب نرجس(علیهاالسلام) به مناسبت هفته دفاع مقدس روز چهارشنبه 96/07/05 حاج آقای پیراسته (مسؤول فرهنگی مجتع راویان دفاع مقدس) در جمع طلاب و اساتید این حوزه علمیه حضور یافت و با بیان خاطراتی از آن دوران و رزمندگان، پلی میان ایام جنگ و ایثارگریهای ملت ایران و شهیدان با زمان امروز زده شد.

ایشان که در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت گفت: آمار سلاح و تسلیحات نیروی بعث عراق در مقابل ایران چندین برابر بود اما قدرت ایمان رزمندگان درمقابل تسلیحات دشمن کارساز شد.

حاج آقای پیراسته در بیان برخی خصوصیات رزمندگان اظهار داشت: نیروهای جبهه به دنبال مباحث معرفتی بودند. در آن فضا تربیت دینی و معنوی نیز صورت می گرفت. افراد عاشقانه بسوی شهادت می رفتند.

ایشان که خود در دفاع از حرم زینبی (علیهاالسلام) شرکت داشت تصریح کرد: چهارسال پیش در دفاع حرم این منطقه از دست داعش پاکسازی شد و اصطلاح مدافعان حرم از آن موقع باقی مانده است، اینها سربازان جهان اسلامند و جنگ با عقیده جغرافیا و مرز نمی شناسد؛ تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست این سربازان مقاومت اسلامی هستند.

این راوی دفاع مقدس در پایان سخنان خود یادآور شد امروز هم تحت رهبری امام خامنه ای پشت انقلاب با همان نگاه اوایل دوران دفاع مقدس ایستاده ایم.

قابل ذکر است روز چهارشنبه 96/07/05 جمعی از بسیجیان این مکتب در بهشت رضا جهت زیارت مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعین حرم آل الله و عالمان دینی (میرزا جواد آقا تهرانی، آیت الله عبادی و...) حضور یافتند و ضمن قرائت زیارت عاشورا، و بازگویی خاطرات شهدا، با آرمان های جاودانه آنان میثاق دوباره بستند.

روابط عمومي مكتب نرجس (عليهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان