شنبه, 31 شهریور,1403

­

دوشنبه, 03 مهر,1402

آغاز امامت حضرت بقیة الله الاعظم(ع) مبارک باد

آغاز امامت حضرت بقیة الله الاعظم(ع) مبارک باد

­

آغاز امامت حضرت بقیة الله الاعظم(ع)


­📌 سید بن طاووس می‌نویسد:­
«حسب نقل طبری در دلائل الامامه، کلینی در کافی، مفید در ارشاد،­ طوسی در تهذیب و غیره روز هشتم ربیع الاول، روز وفات مولای ما حضرت عسکری(ع) است و لذا روز نهم ربیع الاول،آغاز ولایت حضرت مهدی(ع) بر امت است. از این رو­ بزرگداشت این روز، به همین دلیل است». ( اقبال الاعمال، ص79)

محدث قمی در وقایع الایام می‌نویسد: «روز نهم ربیع الاول، روز اول امامت حضرت صاحب الزمان(ع) است و این جهت نیز باعث تعظیم و شرافت این روز شده است». (فیض العلام­فی عمل الشهور و وقایع الایام ص316.)
در مورد تعبیر از روز نهم ربیع الاول به روز ولایت امام عصر(ع) باید گفت؛ در روز جمعه هشتم ربیع حضرت امام حسن عسکری(ع) به شهادت رسیدند و همان روز امامت به امام مهدی(ع) منتقل شده و ایشان امامت را از همان روز به طور رسمی، پس از نماز بر پیکر پدرشان به طور علنی شروع کرده‌اند، امّا به نظر می‌آید چون روز ولایت ایشان دارای اهمّیت فراوانی است و ایشان وعده‌ی الهی برای مملو نمودن زمین از عدل و داد بوده و انتقام ظلم‌هایی که در حق اهل بیت (ع) عصمت و طهارت روا شده است را نیز خواهند گرفت، وهمچنین این که در روز هشتم ربیع الاول امکان جشن گرفتن نیست، این روز -نهم- را به این مهم، جهت جشن گرفتن شیعیان اختصاص داده باشند. با توجه به این که شهادت امام حسن عسکری (ع) حزن برای شیعیان است، شیعیان ،روز هشتم ربیع الاول را عزاداری می‌کنند و روز نهم ربیع را جهت آغاز امامت امام عصر(ع) جشن می‌گیرند.­

🔰مرکز پژوهشی نرجس(س)
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C2df1506bef

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان