دوشنبه, 02 مهر,1403

­

چهارشنبه, 21 شهریور,1397

آغاز سال تحصیلی جدید طلاب مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

آغاز سال تحصیلی جدید طلاب مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد

­روز سه شنبه 97/06/20 سال تحصیلی 97-98 مکتب نرجس (علیهاالسلام) با حضور طلاب در کلاسها و سخنرانی خانم شایسته خوی (مدیریت) همزمان با اول ماه محرم آغاز گردید.

خانم شایسته خوی در سخنرانی خود تقارن آغاز سال تحصیلی جدید طلاب و شروع سال جدید قمری را تقارنی مبارک دانست و بیان داشت:

مثل فردایی امام حسین (علیه السلام) وارد صحرای کربلا می شوند و امروز در منطقه ای نزدیک کربلا استقرار داشتند. از مدینه که حرکت کردند تا مکه و از مکه به کربلا منزل به منزل خیمه برپا کرده و خطبه می خواندند. اگر دنبال حماسه عقلانی و پرشور و شعور حسینی هستید باید تک تک این خطبه ها را مطالعه کنید، تمام این قسمت ها پیام دارد.

ایشان هدف از برگزاری چنین مراسمی را فقط گریستن ندانست اگرچه راه امام زمان راه اشک است. امام حسین (علیه السلام) می فرماید: کسی نیست مرا یاد کند مگر اینکه از مسیر گریستن بگذرد (اشک ریختنی که تحول آفرین باشد، مطهِّر و پاک کننده باشد و آلودگی ها را از بین ببرد). یک فلسفه مهم سینه زدن و گریه کردن پاک شدن از غبارهاست.

وی با اشاره به بیهوده گویی رسانه های بیگانه و فضای مجازی و شبکه های مختلف که در این ایام شبهه افکنی می کنند و می گویند اینقدر گریه کردی به کجا رسیدی! اینقدر اطعام و نذری دادی اینهمه فقیر داریم! گفت: این مسائل اول باید برای خود ما شفاف شود تا بتوانیم شفاف سازی هم بکنیم. نقشه حوزه علمیه شفاف سازی، روشنگری، از بین بردن ظلمت ها در جامعه، ایجاد نور در تاریکی و ... است. شما هم قرار است مانند ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) مصابیح الهدی شوید و پشت ایشان حرکت کنید.

مدیر مکتب نرجس (علیهاالسلام) این سیاه پوشی ها را تعظیم شعائر دانست و بر روح استاد طاهایی رحمت فرستاد و گفت: ما مدیون ایثارگری های ایشان هستیم که تمام جان و مال خود را گذاشتند تا چنین موقعیتی فراهم شود؛ نه برای مدرک و شهرت و قدرت و مقام و عنوان. بزرگان و اساتید در گذشته زحمات زیادی کشیدند و این میراث را در اختیار ما گذاشتند و ماهم باید بعد از خود به یادگار بگذاریم. ما مدیون آنها و مدیون جمهوری اسلامی و خون هزاران شهید هستیم.

وی خاطرنشان کرد تمام هدف استاد این بود که راه امام حسین (علیه السلام) طی شود و ما بعنوان علمداران دینی پیش قراول شویم برای دیگران که دین شناس شوند. هدف از این علم آموزی _بعنوان علم دین- معرفی دین و تفهیم دین حقیقی به مردم است، نه دین ساخته شده ذهن خودمان.

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان