یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 08 خرداد,1398

اشاره به اهمّیت موضوع دشمن شناسی در مراسم احیاء شب و بیست و سوم ماه مبارک رمضان

اشاره به اهمّیت موضوع دشمن شناسی در مراسم احیاء شب و بیست و سوم ماه مبارک رمضان

مراسم آخرین شب احیاء رمضان سه شنبه هفتم خرداد ماه در مکتب نرجس(علیهاالسلام) برگزار گردید و در این مراسم خانم شایسته خو در ادامه مباحث دو شب گذشته، در خصوص موضوع دشمن شناسی مطالبی را عنوان نمود.

ایشان ابتدا با بیان این که یکی از علل تشریع روزه مدیریت مؤمنین در خورد و خوراکشان است گفت: زنان به همان نسبت که می توانند باعث صلاح جامعه گردند، می توانند موجب فساد هم باشند . توطئه گران به این نتیجه رسیده اند که برای نابودی تمدن ایران باید روی زنان سرمایه گزاری کرد. در شب بیست و یکم هدف بعثت انبیاء را تربیت مردم عدالت خواه دانستیم (لیقوم الناس بالقسط). مردم به عدالت خواهی امام علی(علیه السلام) پشت پا زدند و می دانیم که عدالت از مقوله های دشمن پرور است. شاید این سوال پیش بیاید که اصلا چرا در حیات بشر دشمن طراحی شده است؟! توصیه می کنم اگر می خواهید در زمره "عبادی الصّالحون" وارد شوید روی زبور انقلاب که همان بیانیه گام دوم است دقت کنید، در این بیانیه مقام معظم رهبری چیزی را از زبان خود بیان نکرده اند و محتوای آن همه بر اساس آیات قرآن است.در بخشی از این بیانیه آقا اشاره به چگونگی مرزبندی ما با دشمن کرده اند به طوری احساس امنیت نسبت به ما نکند واین که در ارتباطات خارجی نباید عزت ما خدشه دار شود و بیگانگان بر ما مسلّط شوند.

وی در ادامه افزود: اولین مطلبی که خداوند پس از خلقت به حضرت آدم اشاره کرد دشمن شناسی بود که مراقب باش شیطان موجب بیرون راندنت از بهشت نشود، در مرحله بعدی دشمنی خود انسان ها با یکدیگر مطرح گردید(بعضکم لبعض عدو). اصلاً چرا باید در حیات بشر دشمن وجود داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت به سه دلیل وجود دشمن لازم است، اول این که خوب ها رشد کنند، وقتی با دشمن درگیری داشته باشیم مؤمنان در کارشان ورزیده می شوند ، در این چهل سال میزان مقاومت ما و پیشرفت ما در مقابل دشمن چقدر بوده است؟ دشمن ما از بستری که برای ما فراهم کرده است چه هدفی را دارد دنبال می کند؟پاسخ این است که ما در برابر دشمنی دشمنان کوتاه که نیاورده ایم هیچ، مقاومتی نشان داده ایم که دشمن کم آورده است. از ویژگی های دشمن ترسو بودن ، احمق بودن و جنجال راه انداختن است که در قرآن هم آیات زیادی در خصوص دشمن شناسی داریم. در آیات 118 تا 120 سوره آل عمران اشاره می کند که بعضی افراد را برای خودتان محرم نگیرید، دشمنی که به شدت گرفتاری و درد و رنج شما را دوست دارد. روابط دیپلماتیک تحت عنوان مذاکره شما را گول نزند. این که پمپئو در سخنانش می گوید باید مردم ایران را تحت فشار قرار دهیم که دیگر نظامشان را نخواهند، به همین آیه برمی گردد.عبارت آتش به اختیار یعنی ای مردم خودتان به سمت اقتصاد مقاومتی و درون زا و طهارت اقتصادی بروید. در این آیات می فرماید: «آن چیزی که در سینه هایشان است بزرگ تر است، من در قرآن همه چیز را به شما دادم به شرط این که اهل فکر و تعقل باشید». (ها انتم اولاءتحبونهم ولایحبونکم) می فرماید: شما آن ها را دوست دارید و دلتان برایشان می سوزد در حالی که آن ها اصلا شما را دوست ندارند. (تومنون بکتاب کلّه)شما به همه کتاب های آسمانی ایمان دارید و آن ها ندارند.

خانم شایسته خو افزود: وقتی با ما قرار مذاکره می گذارند می گویند شما یک گام بردارید ما هم یک گام، ولی در عمل ما ده قدم به عقب بازگشتیم و آن ها پشت پا زدند. رییس اتاق برنامه ریزی جنگ آمریکا اذعان می کند که مابا ایران نمی توانیم وارد جنگ شویم.(قل موتوا بغیضکم) بگو بمیرید به غیضتان. امام (ره) فرمودند شما فکر نکنید این مرگ گفتنتان اثر ندارد، اگر همه این یک میلیارد مسلمان در روز قدس فریاد زدند مرگ بر آمریکا و اسرائیل همین قول برای آنان مرگ می آورد. توصیه می کنم کتاب (چرا مردم از امریکا متنفرند) که یکی از پرفروش ترین کتاب ها در سطح بین المللی است و در آن علل فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی نفرت مردم از ایالات متحده عنوان شده است را بخوانید.

مدیر مکتب نرجس(علیها السلام) در ادامه دومین علت وجود دشمن را دیده شدن زیبایی خوبان عنوان کرده و گفت: من به عنوان مبلّغ بعثه سال 78 پیش هر کدام از ملیت ها که در حج می نشستیم­ و می خواستیم راجع به آمریکا حرف بزنیم بلند می شدند و می ترسیدند اما هر سال نسبت به سال قبل دیدگاه مردم نسبت به آمریکا متفاوت تر می شد طوری که در سال 80 آن ها به ما می گفتند تازه فهمیده ایم آمریکا شیطان بزرگ است یعنی چه، آن وقت عده ای در کشور ما می گویند چرا مرگ بگوییم اسلام که دین صلح است. تا نفهمیم دشمن ما کیست و دارد با ما چکار می کند و چقدر برای نابودی اسلام هزینه می کند قدر نخواهیم دانست.در چنین شب هایی باید برای تداوم نظام دعا کنیم.

ایشان سومین علت وجود دشمن را فراهم شدن بستر امتحانات الهی دانست و گفت :خدا به ما دستور داده است از طاغوت اجتناب کنیم . استکبار ستیزی از اصول جمهوری اسلامی است، استقامت ورزی هرکس در سطح خودش.(فاستقم کما امرت والذین معک). از استقامت امید و مبارزه با فساد و مطالبه گری و برنامه ریزی درست برای سبک زندگی حاصل می شود ، پیامبر (ص) پس از نازل شدن این آیه فرمود که این آیه مرا پیر کرد.رهبر در تیرماه 97 فرمودند آمریکای ها الان برنامه سیاست شیطانی معامله قرن را در پیش گرفته است، نام سیاست شیطانی خود در مورد فلسطین را معامله قرن گذاشته اند اما به فضل الهی هرگز محقق نخواهد شد و قضیه فلسطین از یادها نخواهد رفت.... .

ایشان گفت: امروز بچه ها مان را با مقاومت و استقامت ورزی آشنا کنیم و سوالات آنان را بی پاسخ نگذاریم و خانه ها مان را مرکز مبازه با دشمن قرار دهیم.

گفتنی است در پایان خانم شایسته خو در توضیح بیشتر مطالب چند کلیپ در خصوص فعالیت های دشمن و توانمندی نیروهای جمهوری اسلامی ارائه نمود و پس از آن مراسم مدیحه سرایی و قرآن سر گرفتن برگزار شد.­­

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان