یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 30 فروردین,1396

بازدید جمعی از بانوان فعال حوزوی کشور تانزانیا از مکتب نرجس(علیها السلام)

بازدید جمعی از بانوان فعال حوزوی کشور تانزانیا از مکتب نرجس(علیها السلام)

خانم شایسته خوی ضمن خوش آمدگویی و معرفی مکتب نرجس (علیهاالسلام) و استاد طاهایی(ره) (موسس آن) سخنانی را در خصوص اهمیت علم آموزی از دیدگاه پیامبر(صلی الله علیه و آله) مطرح نمود. ایشان خاطرنشان کرد که نبی مکرم اسلام تاکید ویژه دارند که هر مرد و زن مسلمان به دنبال علم بروند چرا که از مهمترین چیز هایی که انسان را نابود می کند جهل است. و اسلام هم به مرد و هم به زن این فرصت را داده که خود را از این جهل برهاند.

جمعی از بانوان فعال حوزوی کشور تانزانیا روز چهارشنبه 96/01/30 از پژوهشکده مکتب نرجس(علیها السلام) بازدید نمودند. این افراد که از مدیران ، مبلغین و اساتید­ مدارس سراج المنیر، البتول، فاطمه الزهرا، دارالقرآن و دارالسلام کشور تانزانیا بودند، ضمن بازدید از این مکان، نشستی صمیمی با مدیر مکتب نرجس(علیهاالسلام) خانم شایسته خوی، و جمعی از طلاب آفریقایی مدرسه داشتند.

­­­­­­ خانم شایسته خوی ضمن خوش آمدگویی و معرفی مکتب نرجس (علیهاالسلام) و استاد طاهایی(ره) (موسس آن) سخنانی را در خصوص اهمیت علم آموزی از دیدگاه پیامبر(صلی الله علیه و آله) مطرح نمود. ایشان خاطرنشان کرد که نبی مکرم اسلام تاکید ویژه دارند که هر مرد و زن مسلمان به دنبال علم بروند چرا که از مهمترین چیز هایی که انسان را نابود می کند جهل است. و اسلام هم به مرد و هم به زن این فرصت را داده که خود را از این جهل برهاند.

­­­­­­­­ وی گفت: وظیفه ما این است که در ابتدا خودسازی داشته باشیم تا بتوانیم هدایتگری کنیم و در واقع بر زن مسلمان واجب است علم آموزی، خودسازی معنوی و اخلاقی داشته باشد تا با هر نوع جهل و تاریکی و ظلم و ستم مبارزه کند و یکی از راهکارهای آن دوری از تجملات و زر و زیور دنیا است و باید با حفظ عفت و عصمت و طهارتش نگذارد نگاه هرزه دیگران او را آلوده کند. اگر زن مسلمان این مسیر را طی کند باعث آرامش و آسایش زندگی می شود و به واسطه عطوفت ومهربانی می تواند با این ویژگی ها فرزندانی را تربیت کند که در جهان موثر باشند.

­­­­­­­ ایشان در ادامه گفت: دنیای استعمارگران و سلطه گران از زنان آگاه و با ایمان وحشت دارند و لذا برای نابود کردن یک جامعه زنان را هدف قرار می دهند.

ایشان یکی از راههای دشمن برای انحراف زنان را زن گرایی یا همان فمینیست برشمرد و گفت: تحت عنوان دفاع از حقوق زن در واقع دارند به زن ظلم می کنند. اگر زنان به دنبال تحصیل و شغل هستند به معنای این نیست که می خواهند مقابل مردان صف آرایی و ابراز برتری کنند؛ چرا که طبق آیات قرآن زن و مرد در کسب ارزشها برابرند و حتی زنان می توانند عامل پیشرفت جامعه باشند با وجود این که خطر تجمل گرایی، فساد جنسی و شهوانی بیشتر از مردان متوجه زنان است. وظیه ما در زیر پرچم دین این است که زنان را متوجه این ارزشها کنیم و مادران و همسران و فعالان اجتماعی خوب تحویل جامعه بدهیم.

­­­­­­ خانم شایسته خوی در پایان به سئوالات مهمانان تانزانیایی در مورد روش های تبلیغی و تأثیرگذار پاسخ داد و به ایشان روش تربیتی پیامبر (صلی الله علیه و آله) را توصیه نمود.

روابط عمومی مکتب نرجس (علیهاالسلام)

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان