یکشنبه, 01 مهر,1403

­

چهارشنبه, 22 آبان,1398

بازدید طلاب مکتب نرجس (علیهاالسلام) از نمایشگاه دفاع مقدس

بازدید طلاب مکتب نرجس (علیهاالسلام) از نمایشگاه دفاع مقدس

جمعی از طلاب مکتب نرجس (علیهاالسلام) روز سه شنبه 98/8/21 در منزل آقای دلبریان (رزمنده و راوی دفاع مقدس) حضور یافته و از نمایشگاه دفاع مقدس واقع در همین مکان بازدید نمودند.­

آقای دلبریان در توضیحات این نمایشگاه بیان داشت: دیگر روزهای دفاع مقدس تکرار نمی‌شود، اگر کربلا با آن کیفیت تکرار شد دفاع مقدس هم تکرار می‌شود. تا پشت در بهشت رفتیم و برگشتیم.

وی با اشاره به تعمیق در آیات قرآن سفارش کرد: فقط در تجوید قرآن نمانید بلکه در آیات آن عمیق شوید؛ چرا که اگر به حرف شیطان نکرده باشیم و دل و روح پاک را خراب نکرده باشیم فطرت آدمی خوب و بد را تشخیص خواهد داد. اگر این تفکر نباشد دچار روزمرگی خواهید شد.

ایشان با یادآوری گوشه از خاطرات دفاع مقدس افزود: ما در دوران دفاع مقدس درسهای زیادی گرفتیم، معادجویی، اطاعت پذیری، ایمان به غیب، گذشتن از تمام تعلقات دنیوی که بشر اسیر آن است، همه را به چشم خود دیدیم.

آقای دلبریان سپس ادامه داد: دین و ایمان و ارتباط با خدا را خلاصه در چند رفتار نکنیم؛ ببینیم اسلام چه معیارهایی داده است؛ اخلاق، انسانیت، مردمداری، راستگویی و... اکنون فضای حاکم بر جامعه چه نگرشی به دین دارد؟ فضای حاکم بر دانشگاه مدرک گرایی است، فضای حاکم بر مدارس نمره گرایی است، فضای حاکم بر ادارات از زیر کار در رفتن است، فضای حاکم بر پزشکان پول گرایی است؛ مقصر کیست که مردم از دین زده می­ شوند؟

وی در ادامه به طلاب توصیه نمود: شما طلبه ها باید زندگی کردن را به مردم یاد بدهید. نمی­ گویم کسب علم را رها کنید ولی علم بدون عمل نجات بخش نیست. با علم تنها، جوانان متحول نمی­شوند.

جبهه روش های قشنگ تربیتی دارد ولی متاسفم که این روش ها­ را در دانشگاه ها، حوزه ها، مدرسه ها و... نبردیم. دین مردم دست شماست، مرکز فرماندهی دست شماست، بحث اعتقادات است. امام سجاد (علیه السلام) در شهر مظلومانه می­رفتند، تریبون نداشتند، وقتی می دیدند گوسفندی را ذبح می­ کنند می ­گفتند آبش داده ای؟ گریه می­ کردند و می­ گفتند: پدر ما را در کربلا تشنه شهید کردند و اینطور تبلیغ می­ کردند.

ایشان در پایان گفت: شما سپر اسلام هستید، حواستان باشد، در ظاهر عالی و با نشاط باشید، دشمن را شاد نکنید، امروز دینداران ما مورد تهاجمند، با نشاط دفاع کنید از دین، بروید جلو و منبر را به دست بگیرید و کوتاه نیایید، هرقدر هم مسخره تان کردند و مورد حمله بیشتری قرار گرفتید بدانید اثرتان بیشتر است، اگر بی اثر باشید کسی کارتان ندارد. با مردم باشید و تحمل مخالفت را داشته باشید.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیها السلام

­

­

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان