شنبه, 31 شهریور,1403

­

پنجشنبه, 10 تیر,1395

بررسي مسأله نفوذ دشمن درسخنراني مراسم احياء شب بيست و سوم ماه رمضان در مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام )مشهد

بررسي مسأله نفوذ دشمن درسخنراني  مراسم احياء شب بيست و سوم ماه رمضان در مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام )مشهد

­در سومين شب از ليالي قدر خانم شايسته خوي (مدير مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) ) با موضوع "بررسي نفوذ دشمن" دراين مكان سخنراني نمود.­

وي با اشاره به فرمايشات رهبر در توصيه به مطالعه تاريخ اندلس ابتدا شرحي مختصري از تاريخ آن را عنوان نمود و سپس آن را مصداقي ازمساله كنوني نفوذ دشمن دانست.

ايشان با اشاره به تاريخ اندلس گفت: اندلس يا اسپانياي امروز در جنوب غربي قاره اروپا قرار دارد. در قرن اول هجري در پي فتح آفريقا توسط مسلمانان افراد بيشتري مسلمان شدند. مردم اندلس به چند جهت به مسلمانان روي خوش نشان دادند و در برابرشان مقاومت نكردند؛ اول اين كه از ظلم و جور پادشاهان خود به ستوه آمده بودند ­و دوم تحت تأثير عقايد متعالي مسلمانان قرار گرفته بودند. ثمره حكومت مسلمانان بر اندلس زندگي مسالمت آميز، امنيت و علم‌دوستي و... بود كه اين عوامل باعث شد تمدني بزرگ در آنجا ايجاد شود و 800 سال دوام آورد. مدارس رايگان و همگاني شد كه ثمره‌اش تربيت دانشوران بزرگ است، در حوزه پزشكي جراحي هاي دقيق چشم انجام مي شد، آثار ماندگار معماري بنا شد، در زمينه‌ي كشاورزي پيشرفت چشمگيري داشتند، شيشه گري، نساجي، پارچه بافي، سفال، كاشي‌كاري و كاغذ رونق داشت. وقتي مسيحيان ديدند با جنگ رودررو نمي‌توان در برابر توان رزمي مسلمانان ايستادگي كرد تصميم گرفتند تا با گستردن دام فساد و فحشا و گسترش بي بندوباري، نيروي محركه حكومت مسلمانان كه همان ايمان جوانان بود از كار ‌اندازند، لذا براي خوشگذراني و تفريح جوانان اقدام به ساختن پاركهاي زيبا و فرستادن دختران دلبر مسيحي به آن پاركها نمودند. حتي يكي از كشيشان با خريد انگورهاي شهر شراب مي‌ساخت و قسم ياد كرده بود كه آن شرابها را جز به دانشجويان مسلمان نفروشد. پاپ هم سالانه يك هزار فلورين (واحد پول اندلس) به امر گسترش ميخوارگي ميان مسلمانان اختصاص مي‌داد و اينگونه در فريب جوانان مسلمان سنگ تمام گذاشت. تاجران مسيحي هم به خريد و فروش مسكرات پرداختند و به اين امر دامن زدند. با اين اقدامات توانستند زشتي گناه را در ديد جوانان مسلمان بشكنند. مسلمانان در باتلاق فحشا و فساد غوطه‌ور شدند. روحشان با گناه و آلودگي عجين شد و پاكي و صفاي خود را از دست دادند. جواناني كه براي آموختن اخلاق و تقوا و خودسازي از هم سبقت مي‌گرفتند و همواره در پي شهادت طلبي و پيشبرد اسلام بودند، جواناني كه تا چندي پيش تفريحشان تيراندازي، اسب سواري و شمشيرزني بود، اكنون گفتگوهاي علمي به فساد و بي بندوباري در كلوپ هاي شبانه و رايگان مجلل كه دختران مسيحي پيش‌خدمت آنجا بودند كشيده شد. اين مسائل قدرت مسلمانان را كاهش داد و فرصتي ايجاد كرد براي حاكمان مسيحي و در سال 898 ه.ق. حكومت بني نضير آخرين بازمانده حاكمان مسلمان مضمحل شد. اما نقش خود مسلمانان در فروپاشي اول اختلاف حاكمان اسلامي، دوم خيانت وزيران و حاكمان و سوم نقش توده‌ي مسلمانان اندلس (عرب و عجم كردن، قوميت گرايي، قطبي شدن و دودستگي مردم) بود. مهمترين عامل نزاع و كشمكش بين امرا و حاكمان مسلمان بود.

وي سپس با اشاره به پروژه نفوذ دشمن در زمان كنوني گفت: دشمن درصدد است نظام جمهوري اسلامي را نابود كند. از ديرباز اسلام براي دشمنان خطر جدي و محرز بوده است. قرآن مي‌فرمايد: « لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الْيَهُودَ » بسترهاي نفوذ دشمن در نهادهاي تربيتي كشور در مركز مطالعات راهبردي تربيت اسلامي چنين ياد شده است: نفوذ در ركن تربيتي خانواده (زنان ايراني در قالب پروژه توانمندسازي)، نفوذ بواسطه بازي و اسباب‌بازي‌هاي كودكانه (از طريق عروسك در تربيت دختران، بازيهاي رايانه اي همبازي كودكان نسل جوان)، نفوذ از طريق رواج روش آموزشي و تربيتي غربي در مهدكودك‌ها، نفوذ نيروهاي ضد فرهنگي در قالب معلمان حق التدريسي، مدارس مذهبي در خطر نفوذ جريان حجتيه، هموار شدن بستر نفوذ با خصوصي سازي آموزش و پرورش، آموزش زبان مسيري استراتژيك در نفوذ فرهنگي، غرب‌زدگي فضاهاي حاكم بر كلاسهاي زبان خارجي، ترويج سبك زندگي غربي در متون آموزشي ...

خانم شايسته خوي در ادامه افزود: بعد از پيروزي انقلاب صاحبان قدرت غربي با شيوه‌هاي مختلف از جمله ساختن فيلمهاي هدفمند سعي كردند زن مسلمان را مطيع و برده نشان دهند. تمركز شبكه هاي ماهواره اي بر تغيير نقش زنان است. بررسي روشهاي انجام شده درخصوص مخاطبان برنامه هاي ماهواره اي نشان از اين واقعيت دارد كه به جهت تمركز روي زنان به عنوان ركن تربيتي بسياري از آثار نمايشي غرب و بخش اصلي برنامه‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي روي تغيير نقش زنان و سبك زندگي آنان متمركز مي‌شود. تغيير ذهنيت، سست كردن اعتقادات، نشانه گرفتن ارزشها، دستكاري اصول و مبادي انقلابي جوانان از جمله مواردي است كه دشمن ميلياردها براي اين مقصود خرج مي كند.

مدير موسسه علمي- تحقيقي مكتب نرجس (س) در توضيح اين مساله كه اكنون دشمن چه كسي است؟! گفت: هركسي كه با حاكميت نظام مستقل مردمي و ديني مخالف است، طمع‌ورزان، غارتگران و سودجويان، وابستگان، مايلين به فساد و كساني كه از حاكميت فرهنگ ديني زيان شخصي مي‌بينند دشمن هستند. البته در رأس اينها دشمنان خارجي هستند كه بيش از همه امريكا كه از تشكيل حكومت اسلامي خسارت ديد و هنوز هم مي‌بينيد آنها جلوتر از همه هستند، صهيونيست‌ها هم همينطور، كمپاني‌هاي بزرگ جهاني هم همينطور، كيسه دوخته هاي براي ثروت ملي هم همينطور، همه‌ي اينها دشمنند.

وي در پايان با توجه به مطالب فوق حضور مردم در راهپيمايي روز قدس امسال را حائز اهميت دانست.

روابط عمومي مؤسسه علمي- تحقيقي مكتب نرجس (عليهاالسلام)

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان