یکشنبه, 01 مهر,1403

­

دوشنبه, 07 خرداد,1403

بررسی نقش شهید سلیمانی در مقابل منازعات امنیتی رژیم صهیونیستی و تروریسم جهانی از منظر حقوق بشر

بررسی نقش شهید سلیمانی در مقابل منازعات امنیتی رژیم صهیونیستی و تروریسم جهانی از منظر حقوق بشر

­

🔹شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و مدیر برنامه ریزی و عملیاتی رأس سخت افزار امنیتی ایران به عنوان محور قدرت شیعه در خاورمیانه بود.

🔹 هدف ما در این پژوهش، بررسی نقش آفرینی های شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در جبهه های مختلف نبرد با تروریسم بوده است که ایشان را به مرکز محور مقاومت تبدیل کرده بود.

ترور سپهبد سلیمانی نه تنها مقاومت را تضعیف نکرد، بلکه باعث انسجام بیشتر آن نیز شده است.

🔹نقش حاج قاسم سلیمانی در پیروزی های جبهه مقاومت در مبارزه با استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و ارتجاع منطقه یک نقش اثرگذار می باشد که موجب شد خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه از بین برود و از وی به عنوان نمادی از مبارزه با تروریسم در جهان مطرح شود.

🔹سوال اصلی ما در این پژوهش این است که نقش سردار سلیمانی در محور مقاومت در منازعات امنیتی رژیم اشغالگر صهیونیستی از منظر حقوق چه بوده است؟

🔹یافته ها نشان می دهد که فرمانده شجاع و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با داشتن تفکری نظامی، اندیشه استراتژیک و به مانند یک دیپلمات زیرک به عنوان نیروی فعال در سیاست خارجی کشورمان نقشی مهم ایفا می کرد.

قاسم سلیمانی برای جمهوری اسلامی تنها یک فرمانده نظامی نبود، او نماد محور مقاومت بود که پایه های جمهوری اسلامی بر آن بنا شده است.

✍️سعید جهانگیری، حکیمه السادات میررفیعی
📙فصلنامه حقوق و مطالعات نوین، ش۳
┈••✾•📚📚•✾•┈
مرکز پژوهشی نرجس مشهد
https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان