یکشنبه, 01 مهر,1403

­

پنجشنبه, 27 تیر,1398

برگزاری جلسه بررسی آثار و كاركردهاي لايحه امنيت و مسائل پيرامون زنان بر جامعه با حضور خانم دکتر خزعلی

برگزاری جلسه بررسی آثار و كاركردهاي لايحه امنيت و مسائل پيرامون زنان بر جامعه با حضور خانم دکتر خزعلی

حضور­ خانم دکتر خزعلی -نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان و خانواده و عضو شورای زنان-­در جمع اساتید و پژوهشگران

خانم دکتر خزعلی -نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان و خانواده و عضو شورای زنان- روز چهارشنبه 98/4/26 ضمن نشستی در جمع اساتید و پژوهشگران مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیها السلام­به بررسی و توضیح آثار و کارکردهای مثبت و منفي لايحه امنيت و همچنین مسائل پيرامون زنان بر جامعه پرداخت.

در ابتدای این نشست که با همت مرکز پژوهشی– تحقیقی نرجس علیها السلام­برگزار شد کارشناس مسائل زن و خانواده این مرکز نکاتی را پیرامون این لایحه بیان کرد. سپس خانم شایسته خو -مدیریت مکتب نرجس علیها السلام- طی سخنانی نسبت به ورود حوزویان به مسائل اجتماعی تاکید کرد.

­در ادامه خانم دکتر خزعلی ضمن بررسی متن لایحه و توضیح و تبیین مفاد آن، اذعان داشت: لایحه حقوق کودک، منع تبعیض علیه زنان و... همه در راستای سند 2030 می باشد که به جای تحکیم خانواده، فروپاشی خانواده را دنبال می­ کند. متاسفانه عده­ ای در کشور به انگیزه­ های مختلف از جمله انگیزه­ های سیاسی و انتخاباتی این لایحه را که در حقیقت ترجمه سند رفع خشونت در آمریکاست؛ با ظاهری فریبنده مطرح کرده ­اند و این در حالی است که غرب و از جمله آمریکا، با آثار مخرب و معضلات ناشی از اجرای این گونه لوایح فمینیستی در نابودی خانواده و بشریّت دست به گریبان است و کتاب­ هایی هم در نقد این مسأله توسط دانشمندان جهان نوشته­ شده است.

­خانم خزعلی افزود: حوزویان باید مطالبه گری داشته باشند و توده مردم را با این قبیل اسناد آشنا سازند. وی ضمن بیان این مطلب که چه کسی باید این سند را زیر و رو کند و مغایرتش با اسلام و قرآن را نشان بدهد گفت: حوزه علمیه به عنوان مهم ترین حامی خانواده، زن و کودک می تواند در ابعاد مختلف این لایحه مطالعات و بررسی هایی داشته باشد و بدین جهت از همه محققان در عرصه های مختلف به طور تخصصی برای انجام پژوهش های بیشتر در این زمینه دعوت به عمل آورند.

روابط عمومی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس علیها السلام

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان